“Δεν θα διστάσουμε να προσαρμόσουμε πτυχές οποιασδήποτε εκπαιδευτικής διαδικασίας, αν αυτό κριθεί απαραίτητο” δήλωσε η υπουργός Παιδείας Μ. Κεραμέως , σε συνέντευξη στον Ελ. Τύπο, απαντώντας σε ερώτηση εάν θα εφαρμοστεί η Τράπεζα Θεμάτων στις προαγωγικές εξετάσεις των μαθητών της Α Λυκείου και εάν θα μειωθεί η εξεταστέα ύλη στις Πανελλαδικές Εξετάσεις.
Δημοσιογράφος: Υπάρχουν πολιτικές που θα πρέπει να αναβληθούν ή να επανεξεταστούν λόγω πανδημίας; Για παράδειγμα, η εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων στην Α Λυκείου είναι εφικτή φέτος; Επίσης , θα έχουμε αλλαγές στην ύλη των πανελλαδικών εξετάσεων, εφόσον συνεχιστεί για μεγάλο χρονικό διάστημα η τηλεκπαίδευση;
Ν. Κεραμέως: Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι πρόκειται για μια ιδιαίτερη χρονιά, με επιπτώσεις στη φυσιολογική ροή της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Παρά το γεγονός ‘ότι η καθολική σύγχρονη τηλεκπαίδευση μας δίνει τη δυνατότητα να προχωράει κανονικά η ύλη, δεν θα διστάσουμε να προσαρμόσουμε πτυχές οποιασδήποτε εκπαιδευτικής διαδικασίας, αν αυτό κριθεί απαραίτητο. Είμαστε σε συνεχή συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής για τον σκοπό αυτό.
Εκκρεμεί η έκδοση υπουργικής απόφασης για την Τράπεζα Θεμάτων
Στο μεταξύ, ενώ πλησιάζουμε προς την ολοκλήρωση του πρώτου τετραμήνου εξακολουθεί να εκκρεμεί η έκδοση της υπουργικής απόφασης για την Τράπεζα Θεμάτων.
Στο σχετικό νόμο επαναφοράς της Τράπεζας Θεμάτων, προβλέπεται ότι με απόφαση της υπουργού Παιδείας, ύστερα από εισήγηση του Ι.Ε.Π., ρυθμίζεται η οργάνωση και λειτουργία της Τ.Θ.Δ.Δ., ο τρόπος υποβολής, αξιολόγησης, επιλογής και εισαγωγής θεμάτων σε αυτήν, ο τρόπος πρόσβασης σε αυτήν, η διαδικασία τυχαίας επιλογής θεμάτων την ημέρα διεξαγωγής των προαγωγικών ή απολυτήριων εξετάσεων, καθώς και κάθε άλλο ειδικότερο ζήτημα για την εφαρμογή του παρόντος.
Ο σχετικός νόμος ορίζει ότι για τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα στις προαγωγικές εξετάσεις της Α′τάξης κάθε τύπου Λυκείου, για την τρέχουσα σχολική χρονιά, τα θέματα των εξετάσεων ορίζονται κατά ποσοστό πενήντα τοις εκατό (50%) με τυχαία επιλογή από Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας (Τ.Θ.Δ.Δ.) και κατά ποσοστό πενήντα τοις εκατό (50%) από τον διδάσκοντα ή τους διδάσκοντες το αντίστοιχο μάθημα κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.