Τρίτη 24 Δεκεμβρίου 2024

Απόφαση Άρειου Πάγου: Έλληνες και όχι Τούρκοι, οι μουσουλμάνοι πολίτες

Καθαρογράφηκε η απόφαση του Αρείου Πάγου, με την οποία απορρίφθηκε η αίτηση της αυτοαποκαλούμενης «Τουρκικής Ένωσης Ξάνθης (ΤΕΞ)» για αναίρεση της 96/2018 απόφασης του Τριμελούς Εφετείου Θράκης, με βάση την οποία απαγορεύεται στην «ΤΕΞ» να χρησιμοποιεί τον όρο «Τουρκική» στην επωνυμία της.

Ο Άρειος Πάγος δίκασε την υπόθεση στις 08/08/21, τη δημοσίευσε στις 29/06/2021, ενώ πλέον δόθηκε στη δημοσιότητα καθαρογραμμένη. Η απόφαση είναι συνολικής έκτασης 8.500 λέξεων, με 62 αναφορές στις λέξεις «Τούρκος» ή «Τουρκικής» ή παρεμφερή. Στην απόφαση, εξηγείται αναλυτικά ο λόγος για τον οποίο το άρθρο 8 του καταστατικού της «ΤΕΞ» δεν είναι νόμιμο. Οι ανώτατοι δικαστές του Αρείου Πάγου εξηγούν πως σκοπός της αυτοαποκαλούμενης «ΤΕΞ» είναι η προαγωγή «πολιτειακών σκοπών ξένου κράτους (της Τουρκίας)» αντί δηλαδή της Ελλάδας, ενώ το Σωματείο λανθασμένα και παράνομα «αντιλαμβάνεται και αντιμετωπίζει τα μέλη αποκλεστικά και μόνον ως Τούρκους και όχι απλώς ως Μουσουλμάνους ελληνικής υπηκοότητας». Στην απόφαση ξεκαθαρίζει πως οι μουσουλμάνοι πολίτες της χώρας, φυσικά κι οι ανήκοντες στη μουσουλμανική μειονότητα, είναι Έλληνες κι όχι Τούρκοι πολίτες.

Αναλυτικά, ο Άρειος Πάγος εξηγεί: «Όπως έχει εκτεθεί ήδη, στο άρθρο 8 του καταστατικού του αναιρεσείοντος σωματείου, με την επωνυμία (…), υπό τον τίτλο (…) αναφέρεται, μεταξύ άλλων, ότι […] σκοπός της ιδρύσεως της (…) είναι όπως εργασθεί υπέρ της πνευματικής, σωματικής και ψυχικής διαπαιδαγωγήσεως των Τούρκων της (…), να δημιουργήσει μεταξύ αυτών ειλικρινείς δεσμούς φιλίας και αλληλεγγύης και να συμβάλει εις την μεταξύ των Τούρκων της (…) διάδοση των πνευματικών, κοινωνικών και θρησκευτικών μεταρρυθμίσεων των προελθουσών εκ της Τουρκικής μεταπολιτεύσεως (…)». Από την αναφορά τόσο στην επωνυμία, όσο και στο προαναφερθέν άρθρο του καταστατικού του αιτούντος και ήδη αναιρεσείοντος σωματείου των όρων «Τουρκική» και «Τούρκων της (…)», προκύπτει ότι το τελευταίο αντιλαμβάνεται και αντιμετωπίζει τα μέλη του αποκλειστικά και μόνον ως Τούρκους και όχι απλώς ως Μουσουλμάνους ελληνικής υπηκοότητας, λαμβανομένου υπόψη κυρίως του γεγονότος ότι οι ημεδαποί, ομογενείς ή όχι, ομόθρησκοι ή αλλόθρησκοι, ομόγλωσσοι ή αλλόγλωσσοι, οι οποίοι απέκτησαν την Ελληνική ιθαγένεια, κατά οποιοδήποτε τρόπο (γέννηση, νομιμοποίηση, γάμο, πολιτογράφηση κ.λπ.) ονομάζονται Έλληνες και μόνον Έλληνες, ο δε όρος «Τούρκος» ή «Τουρκικός», κατά την καθιερωμένη έννοια στην ελληνική γλώσσα, η οποία, κατά το Σύνταγμα της Ελλάδος, είναι η επίσημη γλώσσα του Κράτους, δεν υποδηλώνει τον Έλληνα πολίτη, που πρεσβεύει απλώς άλλη θρησκεία από την επικρατούσα στην Ελλάδα και ομιλεί άλλη από την Ελληνική γλώσσα, αλλά κυρίως ξένο υπήκοο (Τούρκο στην ιθαγένεια).

Από τον προαναφερθέντα σκοπό του αναιρεσείοντος προκύπτει, επίσης, ότι επιδιώκεται με τη λειτουργία του ευθέως η προώθηση, εντός των ορίων της Ελληνικής Επικράτειας, πολιτειακών σκοπών ξένου κράτους (της Τουρκίας), δηλαδή, η διάδοση και επικράτηση των «πνευματικών, κοινωνικών και θρησκευτικών μεταρρυθμίσεων των προελθουσών εκ της Τουρκικής μεταπολιτεύσεως», χωρίς μάλιστα να εξειδικεύονται: α) ποιες είναι οι πνευματικές, κοινωνικές και θρησκευτικές μεταρρυθμίσεις της Τουρκικής μεταπολιτεύσεως, β) γιατί έχουν σημασία για τους μουσουλμάνους της (…), γ) γιατί είναι αναγκαία η διάδοση των μεταρρυθμίσεων ενός άλλου κράτους εντός της Ελληνικής Επικράτειας (πράγμα που θα είχε νόημα και αξία μόνο στην περίπτωση που οι μουσουλμάνοι της Θράκης εθεωρούντο πολίτες και συνέχεια του τουρκικού κράτους), ώστε να κριθεί εάν οι μεταρρυθμίσεις αυτές, των οποίων η διάδοση και μάλιστα όχι μόνον μεταξύ των μελών του, αλλά αδιακρίτως μεταξύ των Τούρκων της (…), αποτελεί έναν από τους σκοπούς του σωματείου, είναι σύμφωνες με τις επιδιώξεις της Ελληνικής Πολιτείας και, συνεπώς, είναι σύννομες ή όχι. Επιπροσθέτως σημειώνεται ότι στο άρθρο 27 του καταστατικού του εν λόγω σωματείου προβλέπεται η ποινή της οριστικής διαγραφής των μελών του, που προβαίνουν «[…] εις αντιθέτους δημοσιεύσεις και διαδόσεις προς τους εν τω καταστατικώ αναφερομένους σκοπούς και τας πεποιθήσεις της ενώσεως»».

Πηγή: xanthidaily.gr

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

◉ Διαβάστε ακόμη