Επιθυμία της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας είναι να επιστρέψουν όλοι οι μαθητές στις τάξεις, με τα ανάλογα μέτρα προστασίας, τις 8 Ιανουαρίου.
Ωστόσο αναζητά από τους εμπειρογνώμονες του υπουργείου Υγείας την διαβεβαίωση ότι εάν τελικά τα σχολεία ανοίξουν κανονικά στις 8 Ιανουαρίου δεν θα χρειαστεί να ξανακλείσουν σε μια, δύο ή τρεις εβδομάδες από το ενδεχόμενο της αύξησης των κρουσμάτων, που μπορεί να φέρουν οι γιορτές των Χριστουγέννων, Πρωτοχρονιάς και των Φώτων.
Οι εμπειρογνώμονες του υπουργείου Υγείας θα αποφανθούν με εισηγήσεις μεταξύ 5 και 7 Ιανουαρίου, έχοντας τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας, για το εάν τελικά πρέπει να ανοίξουν τα σχολεία και των δύο βαθμίδων ή μόνο τα Νηπιαγωγεία και Δημοτικά ή να δοθεί νέα ολιγοήμερη αναστολή λειτουργίας.
Επομένως τα όποια σενάρια, βλέπουν το φως της δημοσιότητας, τουλάχιστον μέχρι στις 5 Ιανουαρίου είναι μάλλον εκτιμήσεις και υποθέσεις.
Πάντως το υπουργείο Παιδείας προετοιμάζεται και για τα δύο ενδεχόμενα:
Α. Να ανοίξουν τα σχολεία.
ή
Β. Να συνεχιστεί η τηλεκπαίδευση.
Στην δεύτερη περίπτωση αναμένεται να εκδοθεί και εγκύκλιος, με την οποία θα καλούνται οι εκπαιδευτικοί των Γυμνασίων και Λυκείων να στείλουν τις βαθμολογίες τετραμήνου (σ.σ. λήγει στις 20 Ιανουαρίου) όλων των μαθητών/τριών στους κηδεμόνες τους ηλεκτρονικά χωρίς την ανάγκη φυσικής παρουσίας τους στις σχολικές μονάδες.
Οι βαθμολογίες θα συνοδεύονται και με τον αριθμό των απουσιών των μαθητών, μεταξύ των οποίων και αυτών που πραγματοποιήθηκαν στη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης.
Η εξεταστέα ύλη
Όσον αφορά την εξεταστέα ύλη των Πανελλαδικών Εξετάσεων το υπουργείο Παιδείας παρακολουθεί μέσω του myschool την ύλη που δηλώνουν οι εκπαιδευτικοί, ανά χρονικά διαστήματα, ότι έχουν διδάξει.
Η πρώτη φάση δήλωσης έχει ήδη γίνει το πρώτο δεκαπενθήμερο του Δεκέμβρη και για τις επόμενες τέσσερις φάσεις έχουν δοθεί οι ακόλουθες προθεσμίες:
- 27-01-2021,
- 24-02-2021,
- 24-03-2021 και
- 12-05-2021
Σε περίπτωση που διαπιστωθεί μεγάλη καθυστέρηση ή άλλο σοβαρό πρόβλημα σχετικά με τη διδασκαλία, οι Διευθυντές/τριες των Λυκείων θα πρέπει δηλώνουν τα αίτια των καθυστερήσεων.
Πάντως το υπουργείο Παιδείας έχει ξεκαθαρίσει με έγγραφο προς τα Λύκεια ότι “κάθε περίπτωση η εξεταστέα – διδακτέα ύλη κάθε μαθήματος που εξετάζεται πανελλαδικά πρέπει να ολοκληρωθεί”.
Η Τράπεζα Θεμάτων
Η απόφαση εφαρμογής της Τράπεζας Θεμάτων για φέτος, ξεκινώντας από τους μαθητές της Α’ Λυκείου, θεωρείται ειλημμένη, και – εκτός απροόπτου – αποκλείεται το αντίθετο ενδεχόμενο.
Ήδη η πλατφόρμα της Τράπεζας Θεμάτων άνοιξε με 1.300 θέματα τα οποία κατέθεσαν εθελοντές εκπαιδευτικοί, χωρίς καμία αμοιβή.
ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΝΔΕΘΕΙΤΕ ΜΕ ΤΗΝ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ
Τα 1.300 θέματα αφορούν μόνο το Γενικό Λύκειο και όχι το Επαγγελματικό Λύκειο.
Τα θέματα αυτά προστέθηκαν στα 27.000 θέματα τα οποία ήδη υπάρχουν από την Τράπεζα Θεμάτων του 2014.
Λύσεις
Επίσης η Τράπεζα Θεμάτων έχει εμπλουτιστεί με λύσεις σε θέματα των μαθημάτων Άλγεβρα, Γεωμετρία, Φυσική και Χημεία.
Τα 1.300 θέματα αφορούν τα εξής μαθήματα:
- Αρχαία
- Γλώσσα
- Λογοτεχνία
- Ιστορία
- Άλγεβρα
- Γεωμετρία
- Φυσική
- Χημεία, και,
- Αγγλικά
Η β΄φάση θεμάτων
Η επόμενη φάση τοποθέτησης θεμάτων στην Τράπεζα Θεμάτων προβλέπεται για μετά από τον Φεβρουάριο.
Κι αυτό διότι ήδη το ΙΕΠ έχει κάνει προκήρυξη διαγωνισμού για την επιλογή εκπαιδευτικών που θα ετοιμάσουν θέματα, αλλά με αμοιβή.
Η επιλογή αυτών των εκπαιδευτικών και η υπογραφή των σχετικών συμβάσεων εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί μετά τις 15 Ιανουαρίου.
Ήδη έχει γίνει πρόβλεψη δαπάνης 360.000 ευρώ για την παραγωγή 45.000 θεμάτων, ως αμοιβή των θεματοδοτών εκπαιδευτικών, και για της τρεις τάξεις του Λυκείου.
Το 50% των θεμάτων θα επιλέγονται από την Τράπεζα Θεμάτων
Για τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα στις προαγωγικές εξετάσεις, ξεκινώντας το τρέχων σχολικό έτος από την Α΄Λυκείου, τα θέματα των εξετάσεων θα ορίζονται για το κάθε μάθημα κατά ποσοστό πενήντα τοις εκατό (50%) με τυχαία επιλογή από Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας (Τ.Θ.Δ.Δ.) και κατά ποσοστό πενήντα τοις εκατό (50%) από τον διδάσκοντα ή τους διδάσκοντες.
Πηγή: esos.gr