Σε κοινοβουλευτική παρέμβαση προέβη ο βουλευτής Έβρου κι Επίτιμος Αρχηγός της Ε.Α., Αναστάσιος Δημοσχάκης, επικαιροποιώντας εκ νέου στον Υπουργό Υποδομών-Μεταφορών, Κωνσταντίνο Καραμανλή, το καθολικό και διαχρονικό αίτημα της τοπικής κοινωνίας του Έβρου αναφορικά με την βιωσιμότητα και την εύρυθμη λειτουργία της σιδηροδρομικής σύνδεσης Αλεξανδρούπολης – Ορμενίου & μελλοντικά Αλεξανδρούπολης – Νέστου.
Με κοινοβουλευτικές του παρεμβάσεις καθώς και με επισκέψεις – συσκέψεις με την διοίκηση του Ο.Σ.Ε. (30/10) και με την πρόσφατη συνάντηση που είχε (23/11) με τα Υπηρεσιακά στελέχη και τον Διευθυντή του Γραφείου του Υπουργού, αναδεικνύει την αναγκαιότητα της συγκοινωνιακής και μεταφορικής θωράκισης της νευραλγικής περιοχής του Έβρου!
Σε συνέχεια των παραπάνω ενεργειών, γνωστοποιεί με την παρούσα επιστολή το αίτημα των θεσμικών παραγόντων της περιοχής, ήτοι των τριών (3) Δημάρχων Ορεστιάδας, Διδυμοτείχου και Σουφλίου, καθώς και του Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Έβρου που αφορά την λειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξ/πολης-Ορμενίου με επιδότηση πέντε (5) επιβατικών δρομολογίων ανά ημέρα, όπως ορίζουν οι ευρωπαϊκές οδηγίες.
Απώτερος σκοπός, όπως υπογραμμίζει, είναι να επιτευχθεί η αξιοποίηση και η αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου του Νομού, εξυπηρετώντας τους παρέμβριους οικισμούς και τα χωριά της περιοχής, καθώς και τους εργαζομένους αυτής.
Ακολουθεί αναλυτικά η Επιστολή :
Αξιότιμε Υπουργέ,
Με κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις μου, επιστολές αλλά και συναντήσεις με την διοίκηση του ΟΣΕ κι όχι μόνον, έχω αναδείξει ζητήματα που σχετίζονται με το σιδηροδρομικό δίκτυο του Νομού Έβρου, το οποίο μένει δυστυχώς αναξιοποίητο.
Ειδικότερα, στις 30/10/2020 είχα πραγματοποιήσει συνάντηση εργασίας και ενημέρωσης, με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του Ο.Σ.Ε., Σπύρο Πατέρα, στο επίκεντρο της οποίας βρέθηκε η συγκοινωνιακή και μεταφορική θωράκιση του Έβρου και της Θράκης.
Στην θεματική ατζέντα αυτής, συμπεριλήφθηκε εκ νέου η εισήγησή μου αναφορικά με την βελτίωση χάραξης και της ηλεκτροκίνησης του προαστιακού σιδηροδρόμου Αλεξανδρούπολης – Ορμενίου & μελλοντικά Αλεξανδρούπολης – Νέστου.
Η ηγεσία του ΟΣΕ ενημέρωσε ότι, εφόσον ολοκληρωθεί η ηλεκτροκίνηση της Γραμμής, καθίσταται εφικτή η πραγματοποίηση δρομολογίων προαστιακού, τα οποία θα είναι ανταγωνιστικά σε ταχύτητα και κόστος συγκριτικά με τα λοιπά μέσα μαζικής μεταφοράς.
Προκειμένου να ξεπεραστεί το θέμα της βιωσιμότητας, έχει ζητηθεί τα εν λόγω δρομολόγια να ενταχθούν στις επιδοτούμενες, από το Δημόσιο, Άγονες Γραμμές.
Στο μνημόνιο συνεργασίας που υπεγράφη πέρσι τον Δεκέμβριο από το Υπουργείο Υποδομών με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανατέθηκαν στην δεύτερη και οι άγονες σιδηροδρομικές γραμμές για 10 συν 5 έτη.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σύμφωνα με την κοινοτική νομοθεσία, θα μπορεί κάθε χρόνο να προτείνει την ένταξη ή ακόμη και την απένταξη δρομολογίων στο πλέγμα των άγονων γραμμών.
Στις 23/11 είχα συνάντηση και με τους Υπηρεσιακούς Παράγοντες και τον Διευθυντή του Γραφείου σας, Διομήδη Ντάουλα προκειμένου να συζητηθεί η εξέλιξη των ζητημάτων.
Σε συνέχεια των εν λόγω συναντήσεων, σας διαβιβάζω προς ενημέρωση και τυχόν ενέργειες λόγω αρμοδιότητάς σας, το καθολικό αίτημα της τοπικής κοινωνίας του Έβρου όπως αυτή εκφράζεται από τους τρεις (3) Δημάρχους Ν.Ορεστιάδος Βασίλη Μαυρίδη, Διδυμοτείχου Ρωμύλο Χατζηγιάννογλου & Σουφλίου Παναγιώτη Καλακίκο, καθώς και τον Αντιπεριφερειάρχη ΠΕ Έβρου Δημήτρη Πέτροβιτς.
Στο πυρήνα του οποίου βρίσκεται η σιδηροδρομική σύνδεση του ενός άκρου του νομού με το άλλο, ήτοι Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο.
Επισημαίνεται η αναγκαιότητα ένταξης στα επιδοτούμενα επιβατικά δρομολόγια, κατ΄ ελάχιστο πέντε (5) ζεύγη δρομολογίων την ημέρα, σύμφωνα με όσα προβλέπονται από τις Ευρωπαϊκές οδηγίες.
Είναι σημαντικό να καταστεί βιώσιμη και λειτουργική η εν λόγω σιδηροδρομική σύνδεση, καθώς εξυπηρετεί όχι μόνο τους κατοίκους των οικισμών και των χωριών του ακριτικού Έβρου, αλλά και τα στελέχη των ΕΔ και των ΣΑ που συμβάλουν στην αμυντική θωράκιση της εθνικά ευαίσθητης περιοχής.