Τετάρτη 27 Νοεμβρίου 2024

«Ζωντανός» ο αγωγός Poseidon από τους Κήπους μέχρι τη Θεσπρωτία– Αναγνωρίστηκε ως έργο εθνικής σημασίας

Ζωντανό κρατά η κοινοπραξία των ΔΕΠΑ και Edison και το χερσαίο τμήμα του αγωγού IGI Poseidon.

Το συγκεκριμένο κομμάτι ξεκινά από τους Κήπους του Έβρου και καταλήγει στο Φλωροβούνι Θεσπρωτίας, όπου σύμφωνα με το σχέδιο των δύο εταιριών συνδέεται με το υποθαλάσσιο τμήμα Θεσπρωτίας – Οτράντο Ιταλίας. Ο αγωγός που θα διασχίζει το Ιόνιο είναι επίσης κομμάτι του EastMed και συμπεριλαμβάνεται στη διακυβερνητική συμφωνία Ισραήλ – Κύπρου – Ελλάδας (Κρήτη, Πελοπόννησος και Δυτική Ελλάδα) που κυρώθηκε στη Βουλή τον Μάιο.

Το onshore τμήμα του Poseidon, αναγνωρίστηκε στη σύμβαση των τριών χωρών ως έργο εθνικής σημασίας και ενδιαφέροντος και, όπως αναφέρουν πληροφορίες, οι εταιρίες ΔΕΠΑ και Edison, υπέβαλλαν αίτημα στην αρμόδια διεύθυνση της Κομισιόν προκειμένου να ενταχθεί στα έργα κοινού ενδιαφέροντος (PCI) που απολαμβάνουν κοινοτικής χρηματοδότησης.

Σύμφωνα με πληροφορίες για το συγκεκριμένο σχέδιο δεν είχε υποβληθεί αίτημα ένταξης στη λίστα κι έγινε μετά την κύρωση στη Βουλή. Το χερσαίο τμήμα του αγωγού Poseidon, πήρε ΑΕΠΟ με την υπογραφή του τότε αναπληρωτή υπουργού ΠΕΝ Σωκράτη Φάμελλου.

Πηγές θέλουν τις ΔΕΠΑ και Edison να προχωρούν τις διαδικασίες ωρίμανσης του συγκεκριμένου project, το οποίο δεν αποκλείεται να χρησιμοποιηθεί για τη μεταφορά του φυσικού αερίου από τα κοιτάσματα της Ανατολικής Μεσογείου με βαλκανικά κράτη. Σίγουρα προβλέπεται και η διασύνδεση του με τον IGB, ο οποίος επίσης ανήκει στην κοινοπραξία Poseidon.    

Ο χερσαίος IGI Poseidon διασχίζει πέντε Περιφέρειες της χώρας (Ανατολική Μακεδονία – Θράκη, Κεντρική Μακεδονία, Δυτική Μακεδονία, Θεσσαλία και Ήπεριο) και 33 δήμους. Το μήκος του είναι στα 760 χλμ.    

Το ενδιαφέρον για τον συγκεκριμένο αγωγό είναι πως έχει τροποποιηθεί η χωρητικότητα του, συγκριτικά με τον προ ετών σχεδιασμό αλλά και η διαδρομή του. Τα πρώτα σχέδια του IGI Poseidon ήταν ο αγωγός να ξεκινά από την Κομοτηνή, και τώρα έχει αφετηρία από του Κήπους του Έβρου, ενώ η ικανότητα μεταφοράς του ήταν σε πρώτη φάση στα 8 δις. κυβικά μέτρα ετησίως και σε δεύτερη φάση στα 12 δις. κ.μ. Πλέον στο πρώτο στάδιο έχει προβλεφθεί η μεταφορά 15 δις. κ.μ. με σκοπό να αυξηθεί σε δεύτερο στάδιο στα 20 δις. κ.μ.

Πηγή: energypress.gr

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email