Τρίτη 10 Δεκεμβρίου 2024

Καλά κρατούν οι απάτες μέσω διαδικτύου και στον Έβρο – Νέο περιστατικό

Την πάτησε ένας Εβρίτης, ο οποίος κατέθεσε 175 ευρώ σε διαδικτυακό κατάστημα ηλεκτρονικών ειδών για να αγοράσει ένα κινητό το οποίο όμως ποτέ δεν παρέλαβε!

Η υπόθεση έφτασε στην Ασφάλεια, που ανέλαβε…τα περαιτέρω! Η αστυνομία εξέδωσε σχετική ανακοίνωση για το περιστατικό.

Η ανακοίνωση:

Εξιχνιάστηκε ύστερα από τις έρευνες των αστυνομικών του Τμήματος Ασφάλειας Διδυμοτείχου της Διεύθυνσης Αστυνομίας Ορεστιάδας, υπόθεση απάτης μέσω διαδικτύου σε βάρος 46χρονου ημεδαπού.  

Σχηματίσθηκε δικογραφία σε βάρος 47χρονου ημεδαπού.

Αναλυτικότερα, ο 46χρονος εντόπισε σε διαδικτυακό κατάστημα πώλησης ηλεκτρονικών ειδών ένα κινητό τηλέφωνο και κατέθεσε ηλεκτρονικά την 31-3-2020 το χρηματικό ποσό των 175 ευρώ για την αγορά του, χωρίς ουδέποτε να του αποσταλεί το εν λόγω κινητό τηλέφωνο.  

Μετά τη σχετική καταγγελία και τις έρευνες των αστυνομικών ταυτοποιήθηκε ο 47χρονος διαχειριστής του διαδικτυακού καταστήματος.

Η δικογραφία που σχηματίσθηκε θα υποβληθεί στην κα Εισαγγελέα Πρωτοδικών Ορεστιάδας, ενώ την προανάκριση ενεργεί το Τμήμα Ασφάλειας Διδυμοτείχου.

Με αφορμή τη συγκεκριμένη υπόθεση, η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης συμβουλεύει τους πολίτες:

  • Σε περιπτώσεις συναλλαγών μέσω διαδικτύου και για την αποφυγή πιθανής εξαπάτησής τους, κατά την αγορά αγαθών ή υπηρεσιών, θα πρέπει να ελέγχουν αν η ιστοσελίδα που χρησιμοποιούν είναι έγκυρη και να επιλέγουν για τις συναλλαγές και αγορές τους, μόνο γνωστές και ασφαλείς ιστοσελίδες.
  • Συνίσταται να χρησιμοποιούν προπληρωμένες κάρτες (prepaid cards) στις διαδικτυακές αγορές τους, ώστε να είναι διαθέσιμο αποκλειστικά και μόνο το ποσό που πρόκειται να χρησιμοποιηθεί άμεσα, ενώ παράλληλα με αυτό τον τρόπο δίνεται η δυνατότητα προσθήκης χρημάτων μόνο όταν υπάρξει ανάγκη, προκειμένου να διεκπεραιώνονται με ασφάλεια οι διαδικτυακές συναλλαγές.
  • Να μην υπάρχει εμπιστοσύνη στις πληροφορίες και υποσχέσεις παράξενων και αμφίβολων ιστοσελίδων.
  • Να ενημερώνονται σχετικά με την ταυτότητα και την αξιοπιστία των ηλεκτρονικών καταστημάτων για τα οποία θα πρέπει να προσδιορίζονται ξεκάθαρα τα στοιχεία της εταιρείας, δηλαδή το όνομα, η διεύθυνση, ο αριθμός τηλεφώνου και τα στοιχεία επικοινωνίας.
  • Τα χαρακτηριστικά του προϊόντος πρέπει να είναι σαφή. Ιδιαίτερη προσοχή να δίνεται στην τιμή του προϊόντος, τον τρόπο πληρωμής, το χρόνο παράδοσης και την πολιτική επιστροφών-ακυρώσεων.
  • Οι όροι χρήσης της συναλλαγής πρέπει να είναι προσβάσιμοι και διαφανείς.
  • Να αποφεύγουν τις οικονομικές συναλλαγές μέσω διαδικτύου από Internet café, δημόσιες βιβλιοθήκες και άλλους χώρους στους οποίους πολλοί χρήστες έχουν πρόσβαση στους ίδιους υπολογιστές. Να προτιμούν τον προσωπικό τους υπολογιστή ή κάποιον για τον οποίο είναι βέβαιοι για το επίπεδο ασφάλειας.
  • Να φυλάσσουν τους κωδικούς σε ασφαλές μέρος. Να μην χρησιμοποιούν για κωδικό ονόματα οικείων, ημερομηνίες γέννησης, επετείων κ.λ.π., που εύκολα μπορεί να προβλεφθούν
Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

◉ Διαβάστε ακόμη