Τρίτη 8 Οκτωβρίου 2024

Κ. Χριστοφοράκη: Μια σχολική χρονιά αλλιώτικη από τις άλλες

Γράφει η Κική Χριστοφοράκη

Η φετινή εκπαιδευτική χρονιά ξεκίνησε με τη συνήθη αγωνία να εφοδιάσουμε μαθήτριες και μαθητές με όλα τα μορφωτικά εφόδια που θα τους επιτρέψουν να εκπληρώσουν τους στόχους και τα όνειρά τους. Ωστόσο, οι συνθήκες άλλαξαν, λόγω μιας παγκόσμιας πανδημίας και η εκπαίδευση, ιδιωτική και δημόσια κλήθηκε εν μία νυκτί να αναζητήσει άμεσες λύσεις, ώστε να ικανοποιηθούν πλήρως οι εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών.

Ως φυσικό επακόλουθο, οι νέες τεχνολογίες πολύ γρήγορα αποδείχτηκαν το πλέον πρόσφορο εργαλείο στην εκπαιδευτική διαδικασία με τη βοήθεια των οποίων η ιδιωτική κυρίως εκπαίδευση ανταποκρίθηκε με ιδιαίτερη επιτυχία σε ελάχιστο χρονικό διάστημα. Μέσα λοιπόν σ΄ αυτές τις πρωτοφανείς συνθήκες και σε χρόνο ρεκόρ δε δόθηκε απλά μια λύση αλλά έγινε μια σημαντική αρχή. Η υλοποίηση της εξ αποστάσεως διδασκαλίας, αναδείχτηκε μοναδική διέξοδος για τα περισσότερα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας, ιδιωτικά και δημόσια. Η συγκυρία αυτή συντέλεσε στην ανάδειξη του κρίσιμου ρόλου των νέων τεχνολογιών. Η αξιοποίηση των ψηφιακών εργαλείων, όπως προτζέκτορες, διαδραστικοί πίνακες, γραφίδες και η καθημερινή εξοικείωση δασκάλων και μαθητών όλο αυτό το διάστημα με τα τεχνολογικά μέσα αποτελεί έναν αληθινό πλούτο, μία πολύτιμη παρακαταθήκη που θα καταστήσει τη σύγχρονη εκπαίδευση ευέλικτη και πλέον έτοιμη για νέες προκλήσεις στο μέλλον.

Ήταν πράγματι μια χρονιά αλλιώτικη από τις άλλες που μπορεί όμως να μας βοηθήσει να κερδίσουμε το στοίχημα, ώστε να δημιουργήσουμε μια εκπαίδευση καινοτόμο, σύγχρονη και πάνω απ΄ όλα ασφαλή, χωρίς εξαιρέσεις και αποκλεισμούς.

Και οι εκπαιδευτικοί, ακόμη κι αυτοί που κάποτε ήταν «τεχνοφοβικοί», ανταποκρίθηκαν με υπευθυνότητα και επιτυχία. Ποιοτικά διαδικτυακά μαθήματα αναρτήθηκαν σε ελάχιστο χρόνο, με πολλή δουλειά, οργάνωση και μεράκι!

Η εξ αποστάσεως διδασκαλία συνιστά ένα σημαντικό εργαλείο στην εκπαιδευτική διαδικασία. Γι΄ αυτό γονείς και μαθητές, μέσα στις νέες συνθήκες κρίνεται σκόπιμο να αναζητήσουν σύγχρονες εκπαιδευτικές δομές με συγκεκριμένες προδιαγραφές. Δομές στελεχωμένες με κατάλληλα επιμορφωμένους εκπαιδευτικούς, επανδρωμένες με εξελιγμένα τεχνολογικά μέσα, ηλεκτρονικά βιβλία, καινοτόμες, εξατομικευμένες διδακτικές μεθόδους προσαρμοσμένες στις ανάγκες του κάθε μαθητή που δύναται να ενδυναμώσουν την αποδοτικότητά του, ώστε να αποκτήσει γνώσεις και δεξιότητες και να αξιοποιήσει στο έπακρο τις δυνατότητές του. Έτσι οι μαθητές θα
προετοιμαστούν άρτια για τον τελικό τους στόχο, τις πανελλαδικές εξετάσεις.

Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση λοιπόν ήρθε για να μείνει. Ακόμα και όταν οι συνθήκες βελτιωθούν, στον εκπαιδευτικό τομέα τίποτα δε θα είναι πια το ίδιο. Το πιο πιθανό είναι η ψηφιακή διδασκαλία και η ηλεκτρονική μάθηση να
συμπληρώσει την παραδοσιακή, που υλοποιείται στο συμβατό χώρο ενός σχολείου.

Βέβαια, η εξ αποστάσεως διδασκαλία δε στοχεύει να υποκαταστήσει την παραδοσιακή εκπαίδευση αλλά να την συμπληρώσει και να την αναδείξει!

Χριστοφοράκη Κική
Φιλόλογος
Διευθύντρια Εκπαιδευτικού
Ομίλου ΔΙΑΚΡΟΤΗΜΑ
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

◉ Διαβάστε ακόμη