Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου 2024

Νέα έντυπα μετακίνησης: Από σήμερα 19/2 ισχύουν οι αλλαγές – Δείτε αναλυτικά

Από σήμερα, Παρασκευή, ισχύουν οι αλλαγές στις βεβαιώσεις μετακίνησης εργαζομένων.

Υπενθυμίζεται ότι το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων είχε ανακοινώσει πως «λόγω των έκτακτων καιρικών φαινομένων που επικρατούν σε όλη τη χώρα, το μεταβατικό διάστημα εφαρμογής και χρήσεως των νέων εντύπων Βεβαίωσης Κίνησης τόσο των εργαζομένων όσο και των αυτοαπασχολούμενων, ελεύθερων επαγγελματιών, επιτηδευματιών, καθώς και των μελών διοίκησης, επεκτείνεται μέχρι και την 19/2/2021 και ώρα 06:00».

Τα νέα έντυπα

Από τα νέα έντυπα «Βεβαίωσης Κίνησης Εργαζομένων» αποκλείονται όσοι εργαζόμενοι βρίσκονται:

  • σε καθεστώς αναστολής σύμβασης εργασίας
  • σε τηλεργασία και
  • σε νόμιμη άδεια.

Οι τρεις αυτές κατηγορίες εργαζομένων (αναστολή, τηλεργασία, άδεια) μπορούν να μετακινούνται μόνο μέσω της χρήσης των έξι ειδικών κατηγοριών, που επιτρέπουν την κατ’ εξαίρεση μετακίνηση πολιτών με αποστολή SMS στο 13033.

Ποιους αφορούν

Τα έντυπα για τους εργαζομένους που δεν έχουν τεθεί σε αναστολή σύμβασης, ούτε σε τηλεργασία και δεν κάνουν χρήση κανονικής άδειας, θα εκδίδονται μέσω του «ΕΡΓΑΝΗ» από την επιχείρηση του εργαζομένου.

Οι βεβαιώσεις χορηγούνται αφενός ηλεκτρονικά από τη διεύθυνση https://eservices.yeka.gr/ του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και αφετέρου από τον ιστότοπο https://forma.gov.gr, κατόπιν υπεύθυνης δήλωσης – αίτησης του εργοδότη, η οποία χορηγείται αποκλειστικά στους εργαζομένους που παρέχουν με αυτοπρόσωπη παρουσία την εργασία τους στην επιχείρηση/εργοδότη.

Οι κλειστές επιχειρήσεις μπορούν να χορηγούν τις αντίστοιχες βεβαιώσεις μόνο σε όσους εργαζομένους απασχολούνται σε επιτρεπόμενες δραστηριότητές τους.

Ελεύθεροι επαγγελματίες

Με νέο έντυπο μέσω «ΕΡΓΑΝΗΣ» ή από τον ιστότοπο https://forma.gov.gr μπορούν επίσης να μετακινούνται οι αυτοαπασχολούμενοι χωρίς εργοδότη, οι ελεύθεροι επαγγελματίες και οι επιτηδευματίες.

Σε αυτήν την περίπτωση θα πρέπει υποχρεωτικά το έντυπο να συνοδεύεται από τη φορολογική ταυτότητά τους, η οποία παρέχεται μέσω του TAXISnet (στοιχεία Μητρώου Φυσικού Προσώπου και Επιχειρηματικής Δραστηριότητας).

Πώς θα γίνεται ο έλεγχος των δηλωθέντων στοιχείων

Ο έλεγχος των δηλωθέντων στοιχείων για τυχόν παραβάσεις επιδιώκεται να γίνεται ηλεκτρονικά με επιτόπια και σε πραγματικό χρόνο πρόσβασης των ελεγκτών (αστυνομικών ή και Επιθεωρητών Εργασίας) στα στοιχεία τηλεργασίας και αναστολών.

Για παράδειγμα, από τα στοιχεία του εντύπου της μετακίνησης ενός εργαζομένου θα μπορεί να διασταυρώνεται ο ΑΦΜ της επιχείρησης και του εργαζομένου μέσω «ΕΡΓΑΝΗΣ» για να διαπιστωθεί αν είναι σε κανονικό καθεστώς εργασίας, οπότε μπορεί να μετακινείται για λόγους εργασίας, ή αν είναι σε τηλεργασία ή σε αναστολή, οπότε σε αυτή την περίπτωση θα έχει κυρώσεις για ψευδή δήλωση.

Η μετακίνησή του ωστόσο θα μπορεί να δικαιολογηθεί με μια από τις έξι επιλογές μετακίνησης μέσω μηνύματος στο 13033.

Όσοι διαθέτουν επαγγελματική ταυτότητα (δικηγόροι, μηχανικοί, γιατροί, δημοσιογράφοι κ.λπ.)

Διευκρινίσεις για τις βεβαιώσεις μετακίνησης των επιστημόνων-αυτοαπασχολούμενων και των δημοσιογράφων έδωσε, την Παρασκευή, κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης για την πορεία της πανδημίας του κορωνοϊού και ο Νίκος Χαρδαλιάς.

Όπως ανέφερε ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων σχετικά με τη μετακίνηση των εργαζομένων οι επιστήμονες-αυτοαπασχολούμενοι, που διαθέτουν επαγγελματική ταυτότητα εκδιδόμενη από επαγγελματικό σύλλογο με τη μορφή ΝΠΔΔ (π.χ. Δικηγορικοί Σύλλογοι, Τεχνικό Επιμελητήριο, Οικονομικό Επιμελητήριο, Ιατρικοί Σύλλογοι), δεν απαιτείται προς πιστοποίηση της ιδιότητάς τους να φέρουν την απαιτούμενη εκτύπωση από το πληροφοριακό σύστημα TAXIS των φορολογικών στοιχείων φυσικών προσώπων και επιχειρηματικής δραστηριότητας, εφόσον επιδεικνύουν την σε ισχύ επαγγελματική ταυτότητα του συλλόγου τους.

Όσον αφορά τη μετακίνηση των δημοσιογράφων για επαγγελματικούς λόγους, αυτή εξακολουθεί να πραγματοποιείται με τον τρόπο που ίσχυε μέχρι τώρα.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

◉ Διαβάστε ακόμη