Τρίτη 24 Δεκεμβρίου 2024

Νέο δίκτυο αγροτικής οδοποιίας 1.500 χιλιομέτρων – Στα 100 εκατ. το κόστος

Νέο δίκτυο αγροτικής οδοποιίας, μήκους 1.500 χιλιομέτρων, με άσφαλτο και τσιμέντο πρόκειται να αναπτυχθεί σ’ όλη τη χώρα μέσω της νέας δράσης «Βελτίωση πρόσβασης σε γεωργική γη και κτηνοτροφικές εκμεταλλεύσεις» του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης 2014-20, η οποία θα προκηρυχθεί στα μέσα Δεκεμβρίου.

Σύμφωνα με πληροφορίες του powergame.gr, ο προϋπολογισμός της δράσης αναμένεται να ανέλθει στα 100 εκατ. ευρώ από 40 εκατ. ευρώ που είχαν προβλεφθεί αρχικά, λόγω αφ’ ενός των μεγάλων αναγκών και αφ’ ετέρου του έντονου ενδιαφέροντος των δήμων, οι οποίοι θα «τρέξουν» τα έργα. Είναι χαρακτηριστικό ότι το θέμα έχει τεθεί από δημάρχους και εκπροσώπους φορέων και στον ίδιο τον Πρωθυπουργό, κ. Κυριάκο Μητσοτάκη στις περιοδείες του ανά τη χώρα τονίζοντας την αναγκαιότητα να εξασφαλισθεί η εύκολη και ασφαλής προσπελασιμότητα στις γεωργικές και κτηνοτροφικές εκμεταλλεύσεις στις αγροτικές περιοχές καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου.

Έως τρία μέτρα η διατομή εφ’ όσον τεκμηριώνεται ανάγκη

Χαρακτηριστικό της νέας δράσης αγροτικής οδοποιίας είναι ότι η διατομή του δρόμου θα μπορεί σε συγκεκριμένες περιπτώσεις, εφ’ όσον αποδεικνύεται ανάγκη με πλήρη και ουσιαστική τεκμηρίωση και χωρίς να ανακύπτει ζήτημα οδικής ασφάλειας, να είναι τρία μέτρα.

Σε αυτήν την περίπτωση, απαιτείται οπωσδήποτε η σύμφωνη γνώμη της αρμόδιας τεχνικής υπηρεσίας που εγκρίνει τη μελέτη, η οποία θα επιβεβαιώνεται με την έκδοση απόφασης για τη συγκεκριμένη απόκλιση από τους κανόνες και τις διαστάσεις – διαμορφώσεις των διατομών που αναφέρονται στις σχετικές οδηγίες του ΥΠΕΧΩΔΕ (νυν Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών).

Από 150 χιλιάδες έως 500 χιλ. τα έργα – κατ’ εξαίρεση έως 1 εκατ.

Κάθε πρόταση των Δήμων για ένταξη στη δράση θα πρέπει να έχει προϋπολογισμό από 150 έως 500 χιλ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ). Κατ’ εξαίρεση μπορεί να υποβληθεί πρόταση με προϋπολογισμό έως 1 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) μόνο στις περιπτώσεις που αφορά φυσικό αντικείμενο συνεχόμενο (μία αγροτική οδός), λειτουργικό και λόγοι οδικής ασφαλείας επιβάλλουν την ολοκλήρωσή της μέχρι το ποσό αυτό.

Επισημαίνεται ότι στις επιλέξιμες δαπάνες συμπεριλαμβάνονται και οι απαιτούμενες αποκλειστικά για το έργο δαπάνες που αφορούν στην αποκατάσταση – μεταφορά δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφελείας και αρχαιολογικές εργασίες.

Υποχρεωτική ασφαλτόστρωση -τσιμεντόστρωση

Για να είναι επιλέξιμη προς ένταξη στη δράση η πρόταση για έργα αγροτικής οδοποιίας κάθε Δήμου θα πρέπει μεταξύ άλλων:

-Να πραγματοποιείται σε εκτός σχεδίου περιοχές.

-Να προβλέπει υποχρεωτικά τσιμεντόστρωση ή ασφαλτόστρωση.

-Να μην αφορά δρόμους που εξυπηρετούν τη γενική κυκλοφορία και αποτελούν μέρος του ευρύτερου οδικού δικτύου (όπως δημοτική και διαδημοτική οδοποιία).

-Να προβλέπεται στο σχετικό δημοτικό σχεδιασμό, δηλαδή στα επιχειρησιακά προγράμματα Δήμων.

-Ο προϋπολογισμός να είναι εντός των προβλεπόμενων ορίων.
-Να συνοδεύεται από εγκεκριμένη οριστική τεχνική μελέτη με τα τεύχη δημοπράτησης.

Από τη δράση δεν καλύπτονται δαπάνες συντήρησης αγροτικής οδοποιίας, ενώ δεν είναι επιλέξιμα έργα που έχουν ολοκληρωθεί, ανεξάρτητα από το αν έχουν γίνει ή όχι οι πληρωμές.

Οι αιτήσεις των Δήμων θα βαθμολογηθούν με βάση κριτήρια στα οποία περιλαμβάνονται:

-Η ωριμότητα της πρότασης.

-Η σκοπιμότητα και αποδοτικότητά της σε σχέση με το αναμενόμενο αποτέλεσμα.

-Η συνέργεια / συμπληρωματικότητα της πρότασης σε σχέση με το υφιστάμενο ή και υπό κατασκευή δίκτυο.

-Χωροταξικά κριτήρια.

-Η πρόσβαση σε κτηνοτροφικές ή μικτές εκμεταλλεύσεις (φυτικής και ζωικής παραγωγής).

Πηγή: powergame.gr

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

◉ Διαβάστε ακόμη