Σάββατο 23 Νοεμβρίου 2024

Πανελλαδικές 2022: Περί ιστορικής μνήμης η έκθεση – Εκτιμήσεις θεμάτων

Το θέμα της έκθεσης αφορούσε στην ιστορία και στις ιστορικές γνώσεις: «Αξίζει να μαθαίνουμε για αυτούς τους νεκρούς. Αξίζει να γνωρίζουμε τι έκαναν, πώς σκέφτονταν, πώς ζούσαν».

Με αφορμή τη διαπίστωση του συγγραφέα και αξιοποιώντας δημιουργικά τα Κείμενα 1 και 2 ζητήθηκε η  άποψη  για την αξία της ιστορικής γνώσης όπως και να γίνει αναφορά σε  βιωματικούς τρόπους που μπορούν να καλλιεργήσουν το ενδιαφέρον για το ιστορικό παρελθόν. Το κείμενο έπρεπε να έχει τη μορφή άρθρου που θα δημοσιευτεί στην ιστοσελίδα του σχολείου των υποψηφίων. (350-400 λέξεις)

Στη Λογοτεχνία «έπεσαν» τρία πεζά κείμενα: Του Ραϋμόνδου Αλβανού (Ο ελληνικός εμφύλιος. Μνήμες σε πόλεμο και σύγχρονες πολιτικές ταυτότητες), απόσπασμα από ομιλία της Κικής Δημουλά (από το βιβλίο Εκλήθην ομιλήτρια) και του Θανάση Βαλτινού (Επείγουσα ανάγκη ελέου. Διηγήματα).

Μετά από τη σημερινή εξέταση, οι υποψήφιοι θα εξεταστούν τη Δευτέρα 6 Ιουνίου στα Αρχαία Ελληνικά, στα Μαθηματικά και στη Βιολογία.

Οι Πανελλαδικές ολοκληρώνονται στις 10 Ιουνίου για τους μαθητές των ΓΕΛ και στις 17 Ιουνίου για τους μαθητές των ΕΠΑΛ. Τα Ειδικά Μαθήματα θα εξεταστούν 18-30 Ιουνίου.

Αναλυτικά, το πρόγραμμα για τα ημερήσια και εσπερινά ΓΕΛ:

Παρασκευή 3/6: Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία Γενικής Παιδείας

Δευτέρα 6/6: Αρχαία Ελληνικά (Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών), Μαθηματικά (Ο.Π. Θετικών Σπουδών + Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής), Βιολογία (Ο.Π. Σπουδών Υγείας)

Τετάρτη 8/6: Λατινικά (Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών), Πληροφορική (Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής), Χημεία (Ο.Π. Θετικών Σπουδών + Σπουδών Υγείας)

Παρασκευή 10/6: Ιστορία (Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών), Οικονομία (Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής), Φυσική (Ο.Π. Θετικών Σπουδών + Σπουδών Υγείας).

«Πολύ βατά και αναμενόμενα τα θέματα», τα πρώτα σχόλια των εκπαιδευτικών

Πολύ βατά, αναμενόμενα, διατυπωμένα με σαφήνεια και ξεκάθαρα είναι τα πρώτα σχόλια από τους εκπαιδευτικούς για τα προς εξέταση θέματα στην Νεοελληνική Λογοτεχνία _Γλώσσα , οι οποίοι συμπληρώνουν ότι οι απαντήσεις στην κατηγορία «σωστό-λάθος» εξάγονται ακόμα και με την λογική.
Τα προς εξέταση θέματα αφορούν σε κείμενο υπό τον τίτλο «Γιατί μαθαίνουμε ιστορία;» από το βιβλίο του Ραϋμόνδου Αλβανού, από τον πρόλογο του βιβλίου «Ο ελληνικός εμφύλιος. Μνήμες σε πόλεμο και σύγχρονες πολιτικές ταυτότητες», εκδ.Επίκεντρο, 2022 , κείμενο από ομιλία της Κικής Δημουλά , από το βιβλίο Εκλήθην ομιλήτρια, Ίκαρος, 2022, σσ. 156, 158, 159], υπό τον τίτλο «Θυμάμαι, άρα ζω;» στο οποίο δόθηκε και η μετάφραση της λέξης απολωλώς: χαμένος καθώς και κείμενο του Θανάση Βαλτινού , Επείγουσα ανάγκη ελέου Διηγήματα, Εστία, Αθήνα 2016, σσ. 41, 42]. Στο προς εξέταση κείμενο του Βαλτινού δόθηκαν οι ερμηνείες από τις οι λέξεις ταγάρι: είδος τσάντας και νυχτέρι: εργασία κατά τη διάρκεια της νύχτας

ΠΗΓΗ: protothema.gr

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

◉ Διαβάστε ακόμη