Ζάλη και ίλιγγος για τους οδηγούς που θα κληθούν να βάλουν και πάλι το χέρι βαθιά στην τσέπη τους, με την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού σε ιδιώτες καθώς θα υπάρξει τρομακτική αύξηση στην τιμή των διοδίων.
Αυτό ήταν γνωστό από την προκήρυξη του διαγωνισμού, εδώ και χρόνια, όμως τώρα που η διαδικασία εισέρχεται στην τελική ευθεία, φαίνεται να γίνεται συνείδηση σε όλους.
Όπως αναφέρουν οι εργαζόμενοι τα διόδια για τη διαδρομή Ηγουμενίτσα – Κήποι Έβρου με επιστροφή, απόσταση συνολικά 1.316 χιλιομέτρων, θα αυξηθούν κατά 120% με την παραχώρηση του αυτοκινητόδρομου στους ιδιώτες και συγκεκριμένα:
-Τα ιδιωτικής χρήσεως αυτοκίνητα θα πληρώνουν 85,5 ευρώ από 38,4 σήμερα
-Τα λεωφορεία και φορτηγά 214 ευρώ από 96 σήμερα
-Οι νταλίκες 300 ευρώ από 134,4 σήμερα
Όπως επισημαίνουν οι εργαζόμενοι στην Εγνατία Οδό, την αναφορά των οποίων κατέθεσε στη Βουλή ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης, Χάρης Μαμουλάκης, όσον αφορά στη σύμβαση παραχώρησης στους ιδιώτες εντοπίζονται τα εξής άκρως περίεργα σημεία:
-Το εφάπαξ τίμημα μειώθηκε κατά 170 εκατομμύρια ευρώ. Συγκεκριμένα ενώ σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ ότι το εφάπαξ τίμημα θα είναι 1.496.100.000 (1,496 δισ. ευρώ) λίγο πριν την κατάθεση ή και κατά την φάση κατάθεσης των τευχών στο ελεγκτικό ανακοινώθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ μείωση του τιμήματος κατά 170 εκατομμύρια ευρώ κάτι που επιβεβαιώθηκε και από της εγγραφές του στον προϋπολογισμό του 2024.
-Το ΤΑΙΠΕΔ επιλέγει να εκχωρήσει στον παραχωρησιούχο δημόσια έσοδα ύψους 11,35 δισεκατομμύρια ευρώ και αντ’ αυτού να εισπράξει 2.180.000.000 (κατά την προσφορά ήταν 2,35 δισ. ευρώ) στη διάρκεια των 35 ετών.