Κυριακή 6 Οκτωβρίου 2024

Το αεροδρόμιο της Αλεξανδρούπολης στηρίζει το εγχείρημα των υδροπλάνων – Ποια θα είναι η εμπλοκή του

Την ώρα που στην Ελλάδα η εταιρεία «Ελληνικά Υδατοδρόμια» χρειάστηκε να παλέψει επί χρόνια με τη γραφειοκρατία και τις χρονοβόρες διαδικασίες για να αναπτύξει τα δρομολόγια της, η υπόθεση των αμφίβιων αεροσκαφών διεθνώς, τα τελευταία χρόνια αποκτά νέα δυναμική μέσα από τα υδάτινα πεδία αφού με αυτόν τον εναλλακτικό και πιο ευέλικτο τρόπο παρακάμπτονται μια σειρά από ατελείωτες μελέτες αποφάσεις, εγκρίσεις, αδειοδοτήσεις υπουργείων και φορέων, χάνοντας χρόνο και αξιοπιστία.

Η έλευση του τεχνικού κλιμακίου της εταιρείας που ανέλαβε τον σχεδιασμό «τροφοδοτεί» την υπόθεση των υδροπλάνων με περισσότερη αισιοδοξία και ελπίδα για μια αίσια έκβαση…βγάζοντας την από «πάγο» στην οποία είχε μπει πριν καν ξεκινήσει.

Η εταιρεία «Ελληνικά Υδατοδρόμια» μετά την συμφωνία στην οποία προχώρησε υπογράφοντας και την σχετική σύμβαση με την περιφέρεια ΑΜΘ και την αναπτυξιακή εταιρεία Έβρου θα βρίσκεται μέσα στις επόμενες ώρες στην Αλεξανδρούπολη και την Σαμοθράκη, προκειμένου να δει από κοντά το πως θα αναπτυχθεί το σχέδιο των υδάτινων πεδίων, ποιοι θαλάσσιοι διάδρομοι μπορούν να ανοίξουν και ποιες χαράξεις επιτρέπεται να γίνουν ώστε να δούμε τα πρώτα υδροπλάνα να υδατοδρομούνται, να αποθαλασσώνονται και να προσθαλασσώνονται.

Η περιφέρεια ΑΜΘ βάζει συγκεκριμένους στόχους και πλάνο υλοποίησης, αρχικά για τα λιμάνια Αλεξανδρούπολης και Σαμοθράκης και μετέπειτα την σύνδεση και με άλλα λιμάνια όπως Θάσο, Καβάλα και Θεσσαλονίκη, έτσι ώστε σε πρώτη φάση οι διαδικασίες να προχωρήσουν γρήγορα, καθώς ένα υδάτινο πεδίο για να λειτουργήσει απαιτούνται μόνο 60 ημέρες.

Ένας επιβάτης θα έχει την δυνατότητα να ταξιδεύει με απόλυτη ασφάλεια από και προς τα λιμάνια Αλεξανδρούπολης και Σαμοθράκης σε 13 λεπτά και με την επισήμανση, ότι υδροπλάνα της εταιρείας μπορούν να πραγματοποιούν πτήσεις ακόμη και το χειμώνα, που οι καιρικές συνθήκες είναι εξαιρετικά δύσκολες, άλλωστε δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι τα υδροπλάνα θεωρούνται ακόμη πιο ασφαλή μέσα μεταφοράς από τα αεροπλάνα, καθώς σε μια κατάσταση έκτακτης ανάγκης έχουν χώρο να δράσουν και στη θάλασσα.

Στην υπόθεση αυτή το «Δημόκριτος» φαίνεται πως παίζει καθοριστικό ρόλο, ώστε το εγχείρημα να ευδοκιμήσει από πλευράς τουλάχιστον τεχνικής κάλυψης.

Και σε αυτήν την περίπτωση το αεροδρόμιο της Αλεξανδρούπολης έρχεται για ακόμη μια φορά να επιβεβαιώσει την φήμη του για τις εξελιγμένες υπηρεσίες που προσφέρει ανταποκρινόμενο με τις υποδομές και το προσωπικό του σε ακόμη ένα μεγαλεπήβολο σχέδιο για την περιοχή, που αν στηριχτεί ανάλογα και πετύχει τότε θα προδώσει άλλον «αέρα» στις μεταφορές των επιβατών γενικότερα στην ΑΜΘ, δημιουργώντας νέες τουριστικές τάσεις και καλύπτοντας ταυτόχρονα κοινωνικές ανάγκες. Η διαχείριση των πτήσεων των υδροπλάνων θα γίνεται από τον πύργο ελέγχου, καθώς για την λειτουργία των υδάτινων πεδίων και εν γένει των υδατοδρομίων εφαρμόζονται οι διατάξεις του εθνικού προγράμματος ασφάλειας πολιτικής αεροπορίας.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

◉ Διαβάστε ακόμη