Το οδικό δίκτυο και οι υποβάθμιση των υπηρεσιών στην ατζέντα της Λαϊκής Συσπείρωσης του Δήμου Ορεστιάδας

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest

Άμεσα μέτρα για την αποκατάσταση του οδικού δικτύου και την αναβάθμιση των υπηρεσιών του Βορείου Έβρου συζητήθηκαν σε συναντήσεις που είχε αντιπροσωπεία της της Λαϊκής Συσπείρωσης στο Δήμο Ορεστιάδας με εργαζόμενους στη Διεύθυνση Τεχνικών Έργων ΠΕ Έβρου. Πιο αναλυτικά:

«Την προηγούμενη εβδομάδα αντιπροσωπία της Λαϊκής Συσπείρωσης στο Δήμο Ορεστιάδας συναντήθηκε με τους εργαζόμενους στη Διεύθυνση Τεχνικών Έργων ΠΕ Έβρου και συγκεκριμένα στο Τμήμα Συγκοινωνιακών Έργων  που έχει στην ευθύνη της, την συντήρηση του οδικού δικτύου από τη Μάνδρα μέχρι το Ορμένιο.

Η συγκεκριμένη τεχνική υπηρεσία της περιφερειακής Ενότητας Έβρου, βρίσκεται σε κατάσταση κυριολεκτικά αποσύνθεσης. Οι μνημονιακές απαγορεύσεις για νέες προσλήψεις αποδεκάτισαν κυριολεκτικά τις τεχνικές υπηρεσίες. Το προσωπικό που απέμεινε είναι ελάχιστο. Στην υπηρεσία αυτή, που έχει στην ευθύνη της, τη συντήρηση οδικού δικτύου σχεδόν 700 χιλιομέτρων και πριν 20 χρόνια υπηρετούσαν στο εργοτάξιο του Σοφικού 25 εργαζόμενοι, σήμερα απέμειναν μόνο 3.

Η τελευταία πρόσληψη στις Τεχνικές υπηρεσίες έγινε το 1996, με αποτέλεσμα και οι 3 εργαζόμενοι να είναι πάνω από 60 ετών, ενώ λόγω και των συνταξιοδοτήσεων η υπηρεσία έχει μείνει χωρίς οδηγό, καθιστώντας αδύνατη οποιαδήποτε ουσιαστική παρέμβαση.

Παρόμοια είναι φυσικά και η κατάσταση στην τεχνική υπηρεσία του Δήμου, με αποτέλεσμα στους δρόμους, κυρίως των τοπικών κοινοτήτων, οι λακκούβες, τα μπαλώματα, οι κακοτεχνίες γενικότερα να ταλαιπωρούν τους οδηγούς και τα αυτοκίνητα, ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που ευθύνονται και για ορισμένα ατυχήματα.

Αλλά και στην πόλη της Ορεστιάδας προβλήματα στο οδόστρωμα και στις διασταυρώσεις, το διπλοπαρκάρισμα κτλ συνθέτουν ένα άναρχο κυκλοφοριακό χάος που δημιουργεί πολλά προβλήματα με συχνά ατυχήματα καθώς και ταλαιπωρία. Είναι ορισμένα σημεία στη πόλη που η κατάσταση έχει γίνει πολύ επικίνδυνη και χρίζει άμεσης παρέμβασης και φυσικά επείγει η εφαρμογή της κυκλοφοριακής μελέτης που θα εξυπηρετήσει και θα λύσει τα προβλήματα τόσο της κυκλοφορίας των οχημάτων όσο και των πεζών.

Η κατάσταση του οδικού δικτύου στο Δήμο μας δεν είναι σημερινή. Απλά σήμερα αυτή η κατάσταση έχει γίνει τραγική, με αποτέλεσμα πέρα από τις προκαλούμενες υλικές ζημιές στα οχήματα, να κινδυνεύουν άμεσα και ανθρώπινες ζωές. Τόσο στο εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο, που υπεύθυνη είναι η Περιφέρεια ΑΜΘ, όσο και στο δημοτικό οδικό δίκτυο που υπεύθυνος είναι ο Δήμος Ορεστιάδας.


Οι αιτίες είναι πολλές. Κακοτεχνίες και ποιότητα υλικού, έλλειψη σχεδιασμού και προγραμματισμού για τακτική συντήρηση και έγκαιρη αντιμετώπιση των προβλημάτων, έλλειψη προσωπικού και κατάλληλων τεχνικών μέσων και υλικών και φυσικά η έλλειψη χρηματοδότησης καθώς τα οδικά δίκτυα δεν αποτελούν επιλέξιμες δαπάνες.

Ενώ όμως ο λαός της περιοχής ταλαιπωρείται σε ένα απαρχαιωμένο οδικό δίκτυο, κατασκευάζεται άρον – άρον ο νέος περιφερειακός της Αλεξανδρούπολης, για να εξασφαλιστεί η γρήγορη μετάβαση των Αμερικανών στρατιωτών και η μεταφορά στρατιωτικού υλικού, στο λιμάνι και το αεροδρόμιο της πόλης, όπως προωθείται και η σύνδεσή τους με τρένο, όταν αυτό μέχρι σήμερα δεν λειτουργούσε ούτε στον Έβρο ούτε στη Θράκη!

Πλέον όμως δεν αρκούν ούτε οι ευχές, ούτε η ανάδειξη των προβλημάτων σαν δημοσιογράφοι. Υπάρχουν συγκεκριμένες αιτίες και ευθύνες. Πέρα από τις ευθύνες των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ, του ΣΥΡΙΖΑ και της ΝΔ, όπου με δικαιολογία τα μνημόνια που όλοι υπέγραψαν, υποβάθμισαν τις υπηρεσίες των περιφερειών και των δήμων,  βαρύτατες  είναι και οι ευθύνες που έχουν διαχρονικά και οι τοπικές αρχές (Περιφέρεια,  Δήμοι) που όλα αυτά τα χρόνια αδιαμαρτύρητα αποδέχονται και στηρίζουν τις αντιλαϊκές πολιτικές των εκάστοτε κυβερνήσεων και αξιοποιώντας ως άλλοθι τις γυμνές από προσωπικό υπηρεσίες, αναθέτουν τα δημόσια έργα σε εργολάβους και επιχειρηματικούς ομίλους, οι οποίοι τελικά θησαυρίζουν σε βάρος μας.

Η σημερινή περιφερειακή αλλά και η δική μας δημοτική Αρχή δεν αποτελεί εξαίρεση. Κινείται στην ίδια λογική, να μη διεκδικεί πόρους από την Κυβέρνηση για έργα ζωτικής σημασίας για την πόλη, να μην ιεραρχεί τις επείγουσες λαϊκές ανάγκες, να χρησιμοποιεί το Τεχνικό Πρόγραμμα για να προχωράει η ιδιωτικοποίηση την ώρα που συρρικνώνονται το προσωπικό της Περιφέρειας και του Δήμου και οι υπηρεσίες που αυτοί παρέχουν. Υλοποιεί την κυβερνητική πολιτική γιατί συμφωνεί στη λογική των “αντοχών της οικονομίας”. Οι αντοχές αυτές δεν υπάρχουν όταν μιλάμε για έργα σχετικά με την αντιμετώπιση των λαϊκών προβλημάτων και αναγκών, αλλά περισσεύουν όταν πρόκειται να χρηματοδοτηθούν μεγάλες επιχειρήσεις και οι Νατοϊκές διευκολύνσεις.

Μπροστά σ’ αυτήν κατάσταση η Λαϊκή Συσπείρωση καλεί τους κατοίκους της περιοχής να βγάλουν τα δικά τους πολιτικά συμπεράσματα και να πάρουν την υπόθεση στα χέρια τους. Να μετατρέψουν την αγανάκτησή τους σε αγώνα, να διεκδικήσουν προσλήψεις μόνιμου προσωπικού στις τεχνικές υπηρεσίες της Π.Ε Έβρου και στους Δήμους, με σύγχρονο εξοπλισμό και να διεκδικήσουν  χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό για την αναβάθμιση του εθνικού, επαρχιακού και αστικού οδικού δικτύου του Έβρου.

Ως Λαϊκή Συσπείρωση, αποτελεί πάγια θέση μας πως τα μεγάλα έργα, τα έργα υποδομών, πρέπει να κατασκευάζονται από ενιαίο Δημόσιο Κρατικό Φορέα Κατασκευών, που θα κατέχει τα υλικά (αδρανή, σίδηρο, μπετόν) τα μηχανήματα, θα κατανέμει σχεδιασμένα το πλούσιο και έμπειρο εργατοτεχνικό και επιστημονικό προσωπικό, που διαθέτει η χώρα μας, σε όλα τα στάδια από την μελέτη και κατασκευή του έργου, ως την συντήρηση και λειτουργία. Μόνο τότε θα έχουμε φθηνά και ποιοτικά έργα, για την ασφαλή και δωρεάν μετακίνηση.»

Λαϊκή Συσπείρωση στο Δήμο Ορεστιάδας

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin