Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου 2024

Το 1ο ΕΠΑΛ Διδυμοτείχου δημιουργεί τη δική του startup «Ζωομπουκίτσες»

Τριάντα δύο μαθητές, μια ιδέα, ένας στόχος: η παραγωγή υψηλής ποιότητας ζωοτροφών για κατοικίδια και οικόσιτα ζώα, με καινοτόμες πρακτικές και με την αξιοποίηση περισσευμάτων και υπολειμμάτων τροφίμων, πάντοτε με πίστη στις βασικές αρχές της κυκλικής οικονομίας. Με αυτό το επιχειρηματικό εγχείρημα οι μαθητές του 1ου ΕΠΑΛ Διδυμοτείχου «Ευγένιος Ευγενίδης», των τομέων Γεωπονίας Τροφίμων & Περιβάλλοντος και Διοίκησης Οικονομίας, αποφάσισαν να συμμετάσχουν στον πανελλαδικό διαγωνισμό εικονικής επιχείρησης του Junior Achievement Greece.

Στην προσπάθειά τους δεν ήταν μόνοι: είχαν στο πλευρό τους τρεις καθηγητές τους –την Κυριακή Κεραμιτσόγλου (γεωπόνο), την Αννα Καρδιμάκη (Φυτικής Παραγωγής) και τον Θεόδωρο Λιτσεσελίδη (οικονομολόγο)– και μια σπουδαία μέντορα: την Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου, μία εκ των 36 Inspirational Mentors του θεσμού. Κάπως έτσι προέκυψε η startup «Ζωομπουκίτσες Εβρου», που στην γκάμα των προϊόντων της έχει δώδεκα λαχταριστές ζωοτροφές: πέντε για σκύλους, πέντε για γάτες, πέλετ για κουνέλια και τραχανά πουλερικών! Το λογότυπο φιλοτεχνήθηκε από τον μαθητή Γεώργιο Σαρσάκη. Το κυκλικό σχήμα του παραπέμπει στην αειφόρο ροή της παραγωγικής διαδικασίας (παραγωγή – επαναχρησιμοποίηση – ανακύκλωση) και τα χρώματά του (πράσινο και καφέ σε λευκό φόντο) συμβολίζουν την άρρηκτη σχέση της επιχείρησης με τη φύση και το περιβάλλον αλλά και την καθαρότητα και την αγνότητα των υλικών, αντίστοιχα.

«Η ιδέα προέκυψε ως συνισταμένη από τη μια των παραστάσεων και των βιωμάτων που αντλούν τα παιδιά από την καθημερινότητα του τόπου μας, του ακριτικού Διδυμοτείχου, και από την άλλη των εξειδικευμένων γνώσεων που σταδιακά αποκτούν από τα επιμέρους διδακτικά αντικείμενα. Πρώτη μεγάλη πρόκληση ήταν η σχεδίαση των συνταγών, με βάση το είδος της πρώτης ύλης που παρείχαν στα παιδιά δωρεάν οι προμηθευτές, τις ανάγκες και τους κανόνες διατροφής κάθε ζώου. Ενα από τα πιο περίπλοκα κομμάτια της διαδικασίας ήταν ο υπολογισμός της θρεπτικής αξίας κάθε παρασκευής. Ενα άλλο πρόβλημα, της παραγωγής μηδενικών απορριμμάτων κατά την παραγωγή, επιλύθηκε με τη χρήση της μεθόδου Bokashi, με την οποία ζυμώνονται αναερόβια ζωικής και φυτικής προέλευσης τροφές με τελικό προϊόν οργανικό λίπασμα. Φροντίσαμε επίσης οι απούλητες ζωοτροφές να διατίθενται σε χοιροτροφική μονάδα της πόλης λίγο πριν από τη λήξη τους», λέει η καθηγήτρια Κυριακή Κεραμιτσόγλου.

«Αφουγκραστήκαμε τις ανάγκες του τόπου μας και σκεφτήκαμε: σε μια περιοχή με μεγάλη κτηνοτροφική και γεωργική παραγωγή, όπως η Θράκη, γιατί να μη φτιάξουμε ελληνικές και ποιοτικές ζωοτροφές;», εξηγεί η μαθήτρια της Β΄ τάξης Ιωάννα Αραμπατζή, που έχει αναλάβει τον δύσκολο ρόλο της προέδρου και διευθύνουσας συμβούλου της εταιρείας. «Ηταν μια ξεχωριστή εμπειρία για όλους μας. Ηρθαμε πιο κοντά με τους συμμαθητές μας και συνεργαστήκαμε ως ομάδα ώστε να πετύχουμε το καλύτερο αποτέλεσμα. Μάθαμε με ποιον τρόπο λειτουργεί μια επιχείρηση και πώς να φτιάχνουμε τα προϊόντα, δηλαδή τη διαδικασία παρασκευής, συντήρησης και πώλησης. Υπήρξαν πολλές δυσκολίες, όμως η ενθάρρυνση της Προέδρου της Δημοκρατίας, που είναι Θρακιώτισσα, όπως κι εμείς, η στήριξη των καθηγητών μας και η αλληλεγγύη που δείχναμε ο ένας για τον άλλον μας έδιναν τη δύναμη να συνεχίσουμε την προσπάθειά μας».

Πολύπλευρες γνώσεις

Η ίδρυση της μαθητικής εικονικής επιχείρησης πρόσφερε στα παιδιά την ευκαιρία να αποκωδικοποιήσουν σε μεγάλο βαθμό τον κόσμο των επιχειρήσεων και να αποκτήσουν πολύπλευρες γνώσεις. «Μάθαμε να συνεργαζόμαστε, να κάνουμε έρευνα, να διαχειριζόμαστε πληροφορίες, να δείχνουμε ευελιξία στις αλλαγές που προκύπτουν, να λύνουμε πρακτικά προβλήματα, να εξυπηρετούμε τους πελάτες. Πέσαμε στα βαθιά, δηλαδή, χωρίς να ξέρουμε τίποτα προηγουμένως. Αλλά το απολαύσαμε. Οσο για την κυρία Σακελλαροπούλου; Ημασταν… ψαρωμένοι στην αρχή, πού να το φανταζόμασταν ότι θα μιλούσαμε με την Πρόεδρο της Δημοκρατίας; Αλλά μας ενθάρρυνε και μας έκανε να νιώσουμε άνετα, μας βοήθησε πολύ», προσθέτει ο συμμαθητής της Ιωάννας και συνεργάτης της στις «Ζωομπουκίτσες Θράκης», Κυριάκος Τσιαντής, υπεύθυνος για το βίντεο που παρουσιάστηκε στο πλαίσιο του διαγωνισμού. H Σοφία Γκασίδη, μαθήτρια της Γ΄ Λυκείου, ήταν υπεύθυνη της παραγωγικής διαδικασίας. Είχε και τετράποδο… σύμβουλο, τον σκύλο της, Orme, που δεν δοκίμαζε μόνο τις τροφές, αλλά και φωτογραφήθηκε για την ιστοσελίδα της εταιρείας. Η Σοφία θα δοκιμάσει σε λίγους μήνες τις δυνάμεις της στις Πανελλαδικές. «Θέλω να σπουδάσω στο τμήμα Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Δεν θέλω να απομακρυνθώ από το Διδυμότειχο, με τρομάζει η ζωή σε μια μεγάλη πόλη. Μπορεί η καριέρα που ονειρεύομαι να φαίνεται άσχετη με το πρότζεκτ μας, αλλά δεν είναι. Οσα μάθαμε θα μας βοηθήσουν σε ό,τι κι αν κάνουμε στη συνέχεια».

Οι μαθητές από το Διδυμότειχο και οι «Ζωομπουκίτσες»-1

Το πρώτο Δ.Σ. της startup «Ζωομπουκίτσες Εβρου» αποτελείται από τους μαθητές: Νεφέλη Αβραμίδη, Ιωάννα Αραμπατζή, Σταύρο Γκαμπιτσάκη, Σοφία Γκασίδη, Βασίλειο Γκιντίδη, Ολίνα Καπουκρανίδη, Κωνσταντίνο Τσιουτσουμάκα, Ευγενία Χριστοφίδου, οι οποίοι, στις 10 Μαΐου, στο πλαίσιο ημερίδας που διοργανώνει το 1ο ΕΠΑΛ Διδυμοτείχου, θα παρουσιάσουν την εταιρεία τους.

Το πρόγραμμα «Μαθητική Εικονική Επιχείρηση» του Junior Achievement Greece μετράει ήδη τρία χρόνια. Την αξία του επιβεβαιώνει, μέσα από όσα έζησε στο πλευρό των μαθητών της, η καθηγήτρια Κυριακή Κεραμιτσόγλου. «Μετά την απομόνωση της πανδημίας η έλλειψη κοινωνικών δεξιοτήτων είναι εμφανής στα παιδιά, μαζί με την εξάρτησή τους από τα κινητά τηλέφωνα και το Διαδίκτυο αλλά και τις κρίσεις πανικού, οι οποίες, δυστυχώς, είναι ολοένα και πιο συχνές στις τάξεις. Αντίδοτο σε όλα αυτά ήταν το πρότζεκτ που σχεδίασαν και υλοποίησαν. Συνειδητοποίησαν πόση ικανοποίηση μπορεί να αντλήσει κανείς από μια κοινή προσπάθεια και πόσο αποτελεσματικό είναι το “μαζί”. Είμαι πολύ χαρούμενη και υπερήφανη για όσα πέτυχαν. Η επιχείρησή τους έγινε αφορμή να ανοίξει το σχολείο μας στην τοπική και ευρύτερη κοινωνία».

ΠΗΓΗ: kathimerini.gr – Τασούλα Επτακοίλη

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

◉ Διαβάστε ακόμη