Τετάρτη 24 Ιουνίου 2026

Αίτημα για επαναλειτουργία του Τελωνείου Σαμοθράκης από τον Σύλλογο Τουριστικών Καταλυμάτων

Ο Σύλλογος Τουριστικών Καταλυμάτων Σαμοθράκης απέστειλε επιστολή προς τον Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), εκφράζοντας το έντονο αίτημα των επαγγελματιών και κατοίκων του νησιού για την επαναλειτουργία του Τελωνείου Σαμοθράκης, το οποίο παραμένει ανενεργό εδώ και πολλά χρόνια.

Σύμφωνα με την επιστολή, η Σαμοθράκη, ένα ακριτικό και απομονωμένο νησί με εξαιρετική φυσική ομορφιά και πολιτιστική κληρονομιά, βασίζεται σχεδόν αποκλειστικά στον τουρισμό ως κύρια πηγή εισοδήματος και βιοπορισμού των κατοίκων της. Η λειτουργία ενός λειτουργικού Τελωνείου, τονίζεται στην επιστολή, θα διευκόλυνε την απευθείας άφιξη σκαφών και επισκεπτών από το εξωτερικό, ιδιαίτερα από την Τουρκία, και θα ενίσχυε την τοπική οικονομία και τις επιχειρήσεις του νησιού, προωθώντας παράλληλα τις επενδυτικές προοπτικές του.

«Η σημερινή απουσία λειτουργικού Τελωνείου αποτελεί σημαντικό εμπόδιο στην ανάπτυξη του τουρισμού στο νησί», αναφέρεται στην επιστολή του Συλλόγου. «Ιδιαίτερα οι επισκέπτες από την Τουρκία φτάνουν μέσω Αλεξανδρούπολης, αφού περάσουν από το Τελωνείο των Κήπων ή των Καστανέων, κάτι που προκαλεί συχνά καθυστερήσεις και δυσκολίες. Αυτή η διαδικασία καθιστά εξαιρετικά δύσκολο τον συντονισμό με το μοναδικό ανά ημέρα δρομολόγιο σύνδεσης της Αλεξανδρούπολης με τη Σαμοθράκη και αποτρέπει την επίσκεψη στο νησί», σημειώνεται στην επιστολή.

Ο Σύλλογος υπογραμμίζει ότι η ύπαρξη ενός ενεργού τελωνείου στη Σαμοθράκη θα απλοποιούσε την πρόσβαση στο νησί, καθιστώντας το πιο ελκυστικό ως τουριστικό προορισμό με απευθείας σύνδεση με την Τουρκία, γεγονός που θα ενίσχυε την τουριστική κίνηση και την τοπική οικονομία.

Με το αίτημα αυτό, ο Σύλλογος Τουριστικών Καταλυμάτων ζητά την άμεση εξέταση της δυνατότητας επαναλειτουργίας του Τελωνείου και εκφράζει την επιθυμία να συμβάλλει με οποιαδήποτε απαραίτητα στοιχεία ή προτάσεις για την επίτευξη του στόχου αυτού.

Η επιστολή κλείνει με την πρόσκληση για συνάντηση ή διευκρίνιση, ενώ ο Σύλλογος εκφράζει τις ευχαριστίες του για τον χρόνο και την προσοχή που θα δοθεί στο αίτημά τους.

Η επαναλειτουργία του Τελωνείου θεωρείται κρίσιμη για την ανάπτυξη του τουριστικού τομέα της Σαμοθράκης, καθώς και για την ενίσχυση της τοπικής κοινωνίας, που στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό στον τουρισμό για την ευημερία της.

Κ.Π.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

◉ Διαβάστε ακόμη