Με τις ψήφους της Νέας Δημοκρατίας εγκρίθηκε από την Ολομέλεια της Βουλής ο νέος Κώδικας Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ενώ όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης καταψήφισαν το νομοσχέδιο, ασκώντας έντονη κριτική τόσο στις αλλαγές του εκλογικού συστήματος όσο και στις ρυθμίσεις που αφορούν τη λειτουργία των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ).
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, ο υπουργός Εσωτερικών Θόδωρος Λιβάνιος ανακοίνωσε σημαντικές αλλαγές στον τρόπο είσπραξης των δημοτικών τελών. Όπως γνωστοποίησε, από την 1η Ιανουαρίου 2028 τα δημοτικά τέλη θα πάψουν να εισπράττονται μέσω των λογαριασμών ηλεκτρικού ρεύματος και θα αποσυνδεθούν πλήρως από τη ΔΕΗ και τους υπόλοιπους παρόχους ενέργειας όπως αναλύθηκε στο airetos.gr .
Στη θέση του σημερινού συστήματος θα εφαρμοστεί νέα διαδικασία, σύμφωνα με την οποία κάθε Ιανουάριο θα αποστέλλεται στους πολίτες ένας ετήσιος λογαριασμός με το συνολικό ποσό των δημοτικών τελών. Η εξόφληση θα μπορεί να γίνεται σε 12 μηνιαίες δόσεις, ενώ θα προβλέπεται έκπτωση για όσους επιλέγουν την εφάπαξ καταβολή. Για την εφαρμογή του νέου πλαισίου απαιτείται η έκδοση σχετικού Προεδρικού Διατάγματος.
Ο κ. Λιβάνιος χαρακτήρισε τη μεταρρύθμιση «μοναδική ευκαιρία να λυθούν προβλήματα δεκαετιών», τονίζοντας ότι με την ψήφιση του Κώδικα ολοκληρώνεται ο κύκλος της νομοθέτησης και ξεκινά η φάση της εφαρμογής των νέων ρυθμίσεων.
Πηγή airetos.gr









