Σάββατο 23 Νοεμβρίου 2024

Αν.Δημοσχάκης: «Οι ιστορικοί σιδηροδρομικοί σταθμοί Αλεξανδρούπολης, Διδυμοτείχου και Πυθίου χρήζουν φροντίδα και ανάδειξη»

Ο βουλευτής Έβρου, Αναστάσιος Δημοσχάκης με επιστολή του προς τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ, Κλέαρχο Πατέρα, θέτει το ζήτημα της ταυτόχρονης αποκατάστασης και ανακαίνισης των Σιδηροδρομικών Σταθμών Αλεξανδρούπολης, Διδυμοτείχου και Πυθίου.

Στην επιστολή υπογραμμίζεται ότι οι Σ.Σ. Αλεξ/πολης, Διδ/χου, & Πυθίου αποτελούν τα μοναδικά εναπομείναντα σε ολόκληρο το δίκτυο κτίρια, είναι πανομοιότυπα & της ίδιας περιόδου, που διακρίνονται από ομοιόμορφη τεχνοτροπία & αρχιτεκτονική η οποία ανάγεται στις αρχές του 20ου αιώνα. Ο βουλευτής ζητά για οικονομικούς, εθνικούς, στρατηγικούς και ιστορικούς λόγους, να ενταχθούν όλοι οι προαναφερόμενοι Σταθμοί σε μια ενιαία διαγωνιστική διαδικασία μελετών, προκειμένου να δρομολογηθεί η ταυτόχρονη αποκατάσταση κι ανάδειξη αυτών.

Ακολουθεί η ανάρτηση του βουλευτή Έβρου.

ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΚΟΙ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ ΑΛΕΞ/ΠΟΛΗΣ, ΔΙΔ/ΧΟΥ & ΠΥΘΙΟΥ ΧΡΗΖΟΥΝ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΚΙ ΑΝΆΔΕΙΞΗ!!Επιστολή προς τον Πρόεδρο και Δ.Σ. του ΟΣΕ, κ.Σπυρίδωνα-Κλέαρχο Πατέρα.Με επιστολή του προς τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ, κ.Πατέρα, ο βουλευτής Έβρου κι Επίτιμος Αρχηγός της Αστυνομίας Αν.Δημοσχάκης, θέτει το ζήτημα της ταυτόχρονης αποκατάστασης & ανακαίνισης των Σιδηροδρομικών Σταθμών Αλεξ/πολης, Διδ/χου & Πυθίου.Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει, το συγκεκριμένο θέμα έχει τεθεί στο παρελθόν τόσο με επιστολή προς τους Υπουργούς Υποδομών- Μεταφορών, Εξωτερικών και Εθνικής Άμυνας, καθώς επίσης και κατά την συνάντησή του με τον τότε Δ.Σ. του ΟΣΕ, κ.Κων/νο Σπηλιόπουλο.Μάλιστα στην εν λόγω συνάντηση διατυπώθηκε η δέσμευση για την ολοκλήρωση της υπάρχουσας προμελέτης εντός του έτους, και εν συνεχεία την υποβολή πλήρους φακέλου στην Περιφέρεια ΑΜ-Θ για ένταξη του έργου στο τρέχον ΕΣΠΑ.Στην επιστολή υπογραμμίζεται ότι οι Σ.Σ. Αλεξ/πολης, Διδ/χου, & Πυθίου αποτελούν τα μοναδικά εναπομείναντα σε ολόκληρο το δίκτυο κτίρια, είναι πανομοιότυπα & της ίδιας περιόδου, που διακρίνονται από ομοιόμορφη τεχνοτροπία & αρχιτεκτονική η οποία ανάγεται στις αρχές του 20ου αιώνα!Ο βουλευτής ζητά για οικονομικούς, εθνικούς, στρατηγικούς και ιστορικούς λόγους, να ενταχθούν όλοι οι προαναφερόμενοι Σταθμοί σε μια ενιαία διαγωνιστική διαδικασία μελετών, προκειμένου να δρομολογηθεί η ταυτόχρονη αποκατάσταση κι ανάδειξη αυτών.Υπογραμμίζει δε ότι η συγκεκριμένη ανάδειξη αποτελεί προϋπόθεση για την λειτουργία του προαστιακού σιδηροδρόμου στον Έβρο, ένα καθολικό αίτημα των Εβριτών, το οποίο εμφατικά του έθεσαν οι κάτοικοι των Δικαίων Τριγώνου στην πρόσφατη επίσκεψή του (6/6).Κλείνοντας αναφέρει ότι το ενδεχόμενο κατάρρευσης των πληγωμένων κτιριακών συγκροτημάτων στο Διδυμότειχο και στο Πύθιο θα αποτελέσει μια καταστροφική εξέλιξη για την οικονομική & συγκοινωνιακή ανάπτυξη της περιοχής, αναντίστοιχη με την ιστορία του ΟΣΕ. Ακολουθεί το κείμενο της Επιστολής:ΠΡΟΣ : Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ, κ. Σπυρίδωνα-Κλέαρχο ΠατέραΑγαπητέ Πρόεδρε,Χαιρετίζουμε με ικανοποίηση την πρόσφατη εξέλιξη που αφορά στην ανάθεση της μελέτης για το έργο της συντήρησης- ανακαίνισης του Γαλλικού Σταθμού της Αλεξανδρούπολης, εξέλιξη η οποία ικανοποιεί το τοπικό αίσθημα. Με επιστολή μου (27/03/2020 βλ. http://www.dimoschakis.gr/%CE%BF-%CE%B9%CF%83%CF%84%CE…/) προς τους Υπουργούς, Υποδομών-Μεταφορών, Εξωτερικών και Εθνικής Άμυνας, είχα υπογραμμίσει εμφατικά την επιτακτική ανάγκη αποκατάστασης, ανακαίνισης και επαναλειτουργίας του Σιδηροδρομικού Σταθμού Πυθίου Διδ/χου και τα πολλαπλά οφέλη αυτού για τον ακριτικό Νομό!Ακολούθως στις 29/05/2020 επισκέφθηκα τον προκάτοχο σας κ.Κων/νο Σπηλιόπουλο, παρουσία των αρμόδιων Υπηρεσιακών Στελεχών, Βασίλη Διαμαντάκη και Χρύσας Νομικού (βλ.https://www.facebook.com/Dimoschakis/posts/2632476720185256).Στην εν λόγω συνάντηση διατυπώθηκε η δέσμευση για την ολοκλήρωση της υπάρχουσας προμελέτης εντός του διανυομένου έτους, και στη συνέχεια η υποβολή του πλήρους φακέλου στην Περιφέρεια ΑΜ-Θ για ένταξη του έργου στο τρέχον ΕΣΠΑ όπου υπάρχουν αδιάθετα κονδύλια.Μάλιστα, σημειώθηκε ότι στο ίδιο έργο μπορούν να ενταχθούν και οι Σ.Σ. Αλεξ/πολης, Διδ/χου & Πυθίου των οποίων τα κεντρικά κτίρια τους, χαρακτηρίζονται ως μοναδικά που απέμειναν σε ολόκληρο το δίκτυο & διακρίνονται για την τεχνοτροπία η οποία ανάγεται στις αρχές του 20ου αιώνα!Οι συγκεκριμένοι Σταθμοί, οι οποίοι είναι πανομοιότυπης αισθητικής κι αρχιτεκτονικής με αυτόν της Αλεξ/πολης φέρουν ιστορική σημασία, ενώ του Πυθίου έχει χαρακτηριστεί Μνημείο της Νεώτερης Ιστορίας.Βρίσκονται σε γεωστρατηγική θέση, αποτελούν ανάμνηση του ιστορικού Όριαν Εξπρές, ενώ ο Σ.Σ. Πυθίου συνιστά κόμβο σύνδεσης Ανατολής-Δύσης, αποτελώντας την μοναδική σιδηροδρομική διασύνδεση με την Τουρκία καθώς & με άλλες Χώρες της Ανατολής η οποία εξυπηρετεί προς το παρόν μόνο τη διακίνηση εμπορευμάτων.Είναι αναγκαία για οικονομικούς, εθνικούς, στρατηγικούς και ιστορικούς λόγους, να διασφαλισθεί η κτιριακή αποκατάσταση των Σταθμών, γιατί έχουν υποστεί φθορές και καταστροφές από τα επαναλαμβανόμενα πλημμυρικά φαινόμενα, με κίνδυνο κατάρρευσης.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email