Ακόμη ένα έργο που κινδυνεύει να πάει στο βρόντο και μάλιστα ένα έργο σωτήριο κυρίως για τους κατοίκους του βορείου Έβρου…
Την έντονη δυσφορία του εκφράζει το Σωματείο Εργαζομένων ΕΚΑΒ 9 Θράκης για το γεγονός, ότι δεν λειτουργεί ο κόμβος της Εγνατίας Οδού με το Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Αλεξανδρούπολης. Όπως είναι γνωστό, το έργο έχει ολοκληρωθεί σε μεγάλο ποσοστό, αλλά με ευθύνη, του πανεπιστημίου, όπως υποστηρίζει η Εγνατία Οδός, δεν ολοκληρώνεται για να δοθεί προς χρήση μόνο για τα ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ και με ελεγχόμενη διέλευση.
Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση των εργαζομένων:
Είναι αδιανόητο να υπάρχει επείγον περιστατικό και να χρειάζεται να κάνει το ασθενοφόρο ολόκληρο κύκλο με αποτέλεσμα να χάνεται πολύτιμος χρόνος.
Για τους διασώστες του ΕΚΑΒ και πρωτίστως για τους ασθενείς το κάθε λεπτό είναι σημαντικό. Άραγε πόσο αποτιμάται μια ανθρώπινη ζωή που βρίσκεται σε κίνδυνο;
Θα θέλαμε οι υπεύθυνοι να μεριμνήσουν έτσι ώστε να δοθεί λύση σε ένα τόσο σημαντικό θέμα για τον λαό της Θράκης και όχι μόνο.
Ευχαριστούμε εκ των προτέρων και ελπίζουμε για την όσο πιο γρήγορη διευθέτηση του θέματος».
Ας θυμηθούμε πως έχουν καταγραφεί τα γεγονότα για την οδική σύνδεση της Εγνατίας Οδού με τα επείγοντα του ΠΓΝΑ…
Η αρχική πρόταση της περιφέρειας ΑΜΘ και συγκεκριμένα του πρώην αντιπεριφερειάρχη Έβρου Δημήτρη Πέτροβιτς, ήταν ο κόμβος της Εγνατίας προς το ΠΓΝΑ να περνάει μέσα από την πανεπιστημιούπολη, ώστε να συνδέεται με την πόρτα των εξωτερικών ιατρείων του νοσοκομείου σε 3′ – 4′ και να μην χρειάζεται το ασθενοφόρο που έρχεται κυρίως από τον βόρειο Έβρο να διανύει μεγαλύτερη απόσταση , χάνοντας περίπου 20 λεπτά μέχρι να φτάσει στο νοσοκομείο, αλλά το ΔΠΘ ήταν αντίθετο από την πρώτη στιγμή.
«Το πανεπιστήμιο είναι θετικό στο να ολοκληρωθεί το έργο και κατανοεί τη σπουδαιότητα του, ωστόσο δεν μπορεί να επιτρέψει ένας τέτοιος δρόμος να διέρχεται μέσα από την πανεπιστημιούπολη, όπου κυκλοφορούν φοιτητές» έλεγε το ΔΠΘ τονίζοντας τον κίνδυνο ατυχημάτων που ελλοχεύει αυτό το εγχείρημα, με την πρυτανεία να προτείνει εναλλακτικούς τρόπους περιμετρικά του πανεπιστημίου και με την αντιπεριφέρεια να απαντά, πως οι άλλες προτάσεις του ΔΠΘ είναι εξαιρετικά χρονοβόρες.
Μάλιστα τον Απρίλιο του 2023, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Κωνσταντίνος Κουτσούκος επέρριπτε ξεκάθαρα τις ευθύνες στους αρμόδιους του ΔΠΘ για τη μη ολοκλήρωση του δρόμου, που θα σύνδεε την Εγνατία Οδό με το ΠΓΝΑ.
Ο κύριος Κουτσούκος διευκρίνιζε, πως το θέμα της διάνοιξης κόμβου, προκειμένου να ενώνεται η Εγνατία Οδός με το νοσοκομείο και να κερδίζεται πολύτιμος χρόνος για τις επείγουσες διακομιδές ασθενών, τέθηκε το 2020 από τον αντιπεριφερειάρχη Έβρου Δημήτρη Πέτροβιτς.
Από την πλευρά της Εγνατίας Οδού, το αίτημα έγινε αποδεκτό αμέσως και ακολούθησε μία υπερπροσπάθεια, όπως έλεγε τότε ο κύριος Κουτσούκος, για να εκπονηθούν οι μελέτες, να γίνει ο διαγωνισμός και να ξεκινήσει το έργο.
Ο λόγος που δεν έχει συνεχιστεί ο δρόμος, ώστε να φτάνει ως το ΠΓΝΑ, αλλά έφτασε μόνο μέχρι την περίφραξη, είναι αποκλειστικά θέμα του ΔΠΘ , διότι το πανεπιστήμιο δεν επέτρεψε να συνεχιστεί η οδοποιία μέχρι και μέσα από την περίφραξη.
«Λυπάμαι που το λέω, αλλά κάποιοι άνθρωποι δεν τιμούν την προσπάθεια που έγινε για να ανοιχτεί αυτός ο κόμβος. Είδαν τον δρόμο να φτάνει μέχρι την περίφραξη και όχι μόνο δεν έκαναν το παραμικρό, αλλά έβαλαν και εμπόδια, ώστε να μην συνεχίσουμε» ήταν τα χαρακτηριστικά λόγια του κυρίου Κουτσούκου, υπογραμμίζοντας πως πλέον η υπόθεση είναι καθαρά τοπική και πως δεν μπορεί να γίνει τίποτα άλλο από την Εγνατία.
Πάντως, αυτό που κανείς μπορεί να πει με σιγουριά μετά απ΄ όλα αυτά είναι, ότι ο πολύτιμο διάστημα που μεσολάβησε και χάθηκε, επιβάρυνε τις όποιες προοπτικές ανοίγματος του κόμβου, αφού ήδη η διαχείριση της Εγνατίας Οδού πέρασε σε ιδιώτες παραχωρησιούχους.