Το καλύτερο θα ήταν να μην το βλέπαμε ποτέ γιατί αυτό θα σήμαινε ότι δεν θα είχαμε πυρκαγιές. Από την στιγμή όμως δυστυχώς αυτό δεν συμβαίνει, θέλουμε να το ξανά δούμε αν υπάρξει ανάγκη στο μέλλον.
Ο λόγος για το ρωσικό αεροσκάφος Beriev-200 το οποίο με αφορμή την εκτεταμένη πυρκαγιά της Λευκίμης την Παρασκευή 8/7, συνέδραμε στο σημείο, επιχειρώντας 6-7 φορές, ρίχνοντας τόνους νερού.
Το Be-200 έχει ως βάση του την Ελευσίνα και για εκεί αναχώρησε το βράδυ της Παρασκευής, αφού στις 19:00 προσγειώθηκε για ανεφοδιασμό καυσίμων στο αεροδρόμιο της Αλεξανδρούπολης.
Πως ήρθε στην Ελλάδα το ρωσικό «θηρίο» που επιχείρησε για πρώτη φορά στην περιοχή μας
Την 1η του Ιούλη, η ρωσική κρατική εταιρεία Rostec (Ρωσικές Τεχνολογίες), ανακοίνωσε την άφιξη του ρωσικού αμφίβιου πυροσβεστικού αεροσκάφους Beriev-200 (Βe-200ChS) στην Ελλάδα και την επικείμενη συμμετοχή του σε επιχειρήσεις κατάσβεσης δασικών πυρκαγιών.
Το σχετικό συμφωνητικό υπεγράφη στην Αθήνα μεταξύ του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη και της ρωσικής εταιρείας PAO Ilyushin, με τη συνδρομή του Γραφείου Αθηνών της Rostec, ενώ οι σχετικές διαπραγματεύσεις είχαν ξεκινήσει τον περασμένο Μάρτιο μεταξύ του υφυπουργού Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων, Νίκου Χαρδαλιά και του αναπληρωτή γενικού διευθυντή της Rostec, Βλαντίμιρ Αρτιακόφ, σύμφωνα με την ανακοίνωση.
Στην επιχειρησιακή δοκιμή του πυροσβεστικού αεροσκάφους Beriev-200 κατά τη φετινή αντιπυρική περίοδο, μαζί με την καθιερωμένη μίσθωση μεσαίου τύπου ρωσικών πυροσβεστικών ελικοπτέρων, είχε αναφερθεί ο κ. Χαρδαλιάς κατά την επίσκεψή του στη Μόσχα και στα εγκαίνια της διεθνούς έκθεσης «Ολοκληρωμένη Ασφάλεια 2021» τον Μάιο.
«Κατά τις πτήσεις σχεδιάζεται να αναπτυχθούν νέες μέθοδοι συλλογής και ρίψης νερού στις εστίες ανάφλεξης σε οριακές υδρομετεωρολογικές συνθήκες. Οι Έλληνες εταίροι συμμερίζονται τη βεβαιότητά μας στις δυνατότητες του ρωσικού αεροσκάφους και υπολογίζουν σε αποτελεσματική υποστήριξη στη μάχη με τις πυρκαγιές από αέρος», σχολίαζε ο κ. Αρτιακόφ.
Το Beriev-200 έχει αποδείξει, σύμφωνα με τη ρωσική ανακοίνωση, την αποτελεσματικότητά του στις αντιπυρικές μάχες στη Ρωσία, είναι το μοναδικό παγκοσμίως αεριωθούμενο-αμφίβιο αεροσκάφος, έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει έως 12 τόνους ύδατος και να ρίχνει συνολικά 270 τόνους με κάθε ανεφοδιασμό του σε καύσιμα.
Τι άλλο γνωρίζουμε με για το ρωσικό αεροσκάφος
Το Be-200 έκανε την πρώτη του πτήση στις 24 Σεπτεμβρίου 1998 από το αεροδρόμιο της Irkutsk Aviation and Production Company και στις 10 Σεπτεμβρίου του 1999 πραγματοποίησε την πρώτη του απογείωση από το νερό (αποθαλάσσωση) στο Ταγκανρόγκ της Μαύρης Θάλασσας.
Πρώτος πελάτης του Be-200 υπήρξε το Ρωσικό Υπουργείο Εκτάκτων Καταστάσεων το οποίο παράγγειλε επτά αεροσκάφη της έκδοσης Be-200ChS, για την ανάληψη αποστολών εναέριας πυρόσβεσης, έρευνας και διάσωσης, αεροδιακομιδής ασθενών και μεταφοράς φορτίου.
Το δεύτερο Be-200 απογειώθηκε από το αεροδρόμιο της Irkutsk Aviation and Production Company στις 27 Αυγούστου 2002. Ήταν κατασκευασμένο στην έκδοση – ChS και έφερε τον απαραίτητο εξοπλισμό του απαιτούσαν οι προδιαγραφές του Ρωσικού Υπουργείου Εκτάκτων Καταστάσεων. Το πρώτο αεροσκάφος παραγωγής πέταξε πρώτη φορά στις 17 Ιουνίου 2003.
Το 2001, στα πλαίσια του προγράμματος προώθησης, το αεροσκάφος παρουσιάστηκε σε δύο μεγάλες εκθέσεις στην περιοχή του Ειρηνικού, στην Διεθνή Ναυτική και Αεροδιαστημική Έκθεση LIMA ’01, στην Μαλαισία, και στην Κορεατική Αεροδιαστημική και Αμυντική Έκθεση KADE ’01, στην Νότια Κορέα.
Το αεροσκάφος παρουσιάστηκε επίσης στο Διεθνές Αεροπορικό Σόου του Λε Μπουρζέ στην Γαλλία.
Το 2002, το Be-200 συμμετείχε σε διεθνείς αεροπορικές εκθέσεις, ενώ πραγματοποίησε επιδείξεις των δυνατοτήτων του σε πιθανούς αγοραστές στην Γαλλία και την Ελλάδα.
Το πρόγραμμα του Be-200 εξετάστηκε επίσης από την Ευρωπαϊκή EADS ως προοπτική προώθησης του στη διεθνή αγορά χρησιμοποιώντας όμως τους γερμανικούς κινητήρες Rolls-Royce Deutschland BR-715.
Το Beriev προωθείται από δύο στροβιλοκινητήρες διπλής ροής, τύπου D-436TP με μέγιστη ώση 15000 kg . Επίσης το αεροσκάφος είναι εξοπλισμένο με βοηθητικό ηλεκτροπαραγωγό στοιχείο (APU) τύπου TA12-60. Για καλύτερο έλεγχο των κινητήρων υπάρχει και ψηφιακό σύστημα ελέγχου (FADEC).
Το 2007 η Ινδονησία εξέφρασε το ενδιαφέρον να αγοράσει δύο αεροσκάφη για αποστολές αεροπυρόσβεσης. Το 2006 είχε δανειστεί δύο Be-200 για τον ίδιο σκοπό, χρησιμοποιώντας τα στην Σουμάτρα και το Καλιμαντάν. Επίσης, αεροσκάφη Be-200 εστάλησαν από την ρωσική κυβέρνηση στην Ελλάδα, στα πλαίσια της διεθνούς βοήθειας, όπου χρησιμοποιήθηκαν για την κατάσβεση των καταστροφικών δασικών πυρκαγιών του Ιουλίου και του Αυγούστου εκείνης της χρονιάς.
Με πληροφορίες από wikipedia