Σάββατο 23 Νοεμβρίου 2024

Γιατί τα τρένα δεν σφυρίζουν πια στη Θράκη;

Ο Αργύρης Πλέσιας εξήγησε πως μελέτη αποτυπώνει ότι στη χώρα μας δαπανήθηκε πακτωλός χρημάτων για την κατασκευή αυτοκινητόδρομων, ενώ την ίδια ώρα, παραμελήθηκαν ο σιδηρόδρομος και οι θαλάσσιες μεταφορές.

Ο σιδηρόδρομος στη χώρα μας είναι σύμφωνα με τον Αργύρη Πλέσια, πρόεδρο του Συλλόγου Μελετητών Ελλάδας, μία από τις πιο πονεμένες ιστορίες, όχι μόνο γιατί η χώρα θρήνησε δεκάδες θύματα πρόσφατα, αλλά γιατί «δεν υφίσταται κανένας προγραμματισμός και καμία απολύτως σκοπιμότητα, ιεράρχηση και σχεδιασμός», όπως χαρακτηριστικά ανέφερε.

Ο ίδιος γνωστοποίησε πως έχει στη διάθεση του μελέτη η οποία αποτυπώνει ότι στη χώρα δαπανήθηκε πακτωλός χρημάτων για την κατασκευή αυτοκινητόδρομων, ενώ την ίδια ώρα, παραμελήθηκαν συστηματικά άλλοι βασικοί μεταφορικοί άξονες όπως είναι ο σιδηρόδρομος και οι θαλάσσιες μεταφορές.

Ο σιδηροδρομικός αποκλεισμός στη Βουλή
Πρόσφατα βουλευτές του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, με βασική υπογραφή αυτή του προέδρου Νίκου Ανδρουλάκη, κατέθεσαν ερώτηση στον υπουργό Υποδομών & Μεταφορών Χρήστο Σταϊκούρα, ζητώντας να ενημερωθούν για τα ακριβή χρονοδιαγράμματα αναφορικά με τη χρηματοδότηση και ολοκλήρωση έργων αναβάθμισης, βελτίωσης και υποστήριξης των σιδηροδρομικών δικτύων της χώρας.

Παρουσίασαν στοιχεία για τη λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου στην Ελλάδα. Σύμφωνα με αυτά στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη η κεντρική γραμμή Θεσσαλονίκης – Αλεξανδρούπολη δεν λειτουργεί εδώ και χρόνια. Οι αμαξοστοιχίες από Θεσσαλονίκη καταλήγουν στη Δράμα, δεδομένου ότι το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο μεταξύ Δράμας και Ξάνθης είναι εκτός λειτουργίας, με αποτέλεσμα η ΠΑΜΘ, να είναι εκτός σιδηροδρομικής σύνδεσης, αλλά και η χώρα να μην έχει βόρεια και ανατολική εμπορευματική έξοδο.

Και ενώ θα έπρεπε να σχεδιάζεται η αποκατάσταση του υφιστάμενου δικτύου, η κυβέρνηση εδώ και καιρό έχει ανακοινώσει πως υπάρχει σχεδιασμός για τη δημιουργία νέων γραμμών στην ΠΑΜΘ, από Θεσσαλονίκη προς Καβάλα, και από Καβάλα προς Τοξότες, συνδέοντας την πόλη και το λιμάνι με τον σιδηρόδρομο, μέσω του δικτύου υπερεθνικής σημασίας Sea2Sea που αναμένεται να χρηματοδοτηθεί μέσω του Sea2Sea (Θεσσαλονίκη – Καβάλα – Αλεξανδρούπολη – Μπουργκάς – Βάρνας – Ρούσε).

Η Θράκη εκτός προτεραιοτήτων

«Εξαγγέλλεται εδώ και κάποια χρόνια η γραμμή Θεσσαλονίκη – Καβάλα – Τοξότες η οποία ουσιαστικά για κάποιον ο οποίος γνωρίζει αλλά και για το στρατηγικό πλαίσιο εμπορευματικών μεταφορών που έχει από το 2018 η Ελλάδα, το συγκεκριμένο έργο θεωρείται μη αξιολογήσιμο, μη ιεραρχήσιμο», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Αργύρης Πλέσιας.

Τί σημαίνει αυτό; Ότι η σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη – Καβάλα – Τοξότες δεν θεωρείται προτεραιότητα για τη χώρα και αυτό είναι λογικό, σύμφωνα με τον ίδιο αφού «έχουμε τη σιδηροδρομική γραμμή η οποία δεν λειτουργεί. Δεν σχεδιάζουμε τη συντήρηση της, την αποκατάσταση της, να δουλέψει. Σχεδιάζουμε ένα φαραωνικό έργο το οποίο θα ενώνει δύο λιμάνια».

Η χώρα πλήρωνε… μόνο για αυτοκινητόδρομους
Όσον αφορά στις θαλάσσιες μεταφορές, περιβαλλοντικά έχουν το χαμηλότερο αποτύπωμα, είπε ο πρόεδρος του Συλλόγου Μελετητών, έπονται οι σιδηροδρομικές μεταφορές, ακολουθούν οι οδικές και οι αεροπορικές. «Εμείς δυστυχώς σαν χώρα επενδύουμε σχεδόν 20 χρόνια σε αυτοκινητόδρομους. Μετά την Εγνατία, το μεγάλο μπαμ έγινε με τους 5 μεγάλους αυτοκινητόδρομους του Σουφλιά 2005-2007, οπότε τελικά η χώρα πλήρωνε μόνο για να κάνει αυτοκινητοδρόμους, τώρα γιατί συμβαίνει αυτό… ο καθένας μπορεί να βγάλει τα δικά του συμπεράσματα», σημείωσε καταληκτικά.

Πηγή: xronos.gr

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email