Παρασκευή 19 Απριλίου 2024

Γ. Γεωργακούδης: Πανελλήνιες Εξετάσεις “Οι φετινές διαφέρουν από τις προηγούμενες” Συμβουλές και χρήσιμες πληροφορίες

Γράφει ο Γιώργος Γεωργακούδης
Μαθηματικός

Λίγα εικοσιτετράωρα απομένουν για την έναρξη των  Πανελλήνιων εξετάσεων  και χιλιάδες υποψήφιοι από τα ΓΕΛ και τα ΕΠΑΛ της χώρας, προετοιμάζονται για αυτές  .

Οι φετινές εξετάσεις  διαφέρουν  από τις προηγούμενες, λόγω των ειδικών συνθηκών που έχουν δημιουργηθεί εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού.                                                                           

Οι μαθητές  εκτός από το άγχος για τα μαθήματα  έχουν και το άγχος των “ αποστάσεων”:     

Αποστάσεις από τους καθηγητές του σχολείου.                           
Αποστάσεις από τους καθηγητές του φροντιστηρίου.                                                                           
Αποστάσεις από τους συμμαθητές τους.                                                  
Αλλά μην ξεχνάμε ότι κάθε χρόνο οι μαθητές της Γ Λυκείου το  χρονικό διάστημα μετά το Πάσχα  απέχουν από τα μαθήματα του σχολείου  για να διαβάσουν, χρησιμοποιώντας τις απουσίες τους.      Όσο για το φροντιστήριο έχει γίνει εξαιρετική δουλειά με τα τηλεμαθήματα.

Σύμφωνα με τα  στοιχεία, ο συνολικός αριθμός των υποψηφίων θα κυμανθεί γύρω στις 100.000, κάτι που σημαίνει ότι οκτώ στους 10 υποψήφιους θα εισαχθούν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση (77.970 θέσεις )ενώ η ύλη σε όλα τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα έχει μειωθεί αναλογικά με την πρόοδο που είχε πραγματοποιηθεί στη διδασκαλία μέχρι τις 11 Μαρτίου.

Συγκριτικά με άλλες χρονιές υπάρχουν τρεις  σημαντικές   διαφορές                                                

1.  Στις Πανελλήνιες του 2020 (μόνο) δεν θα ισχύσουν οι συντελεστές βαρύτητας ( κάθε μάθημα θα δίνει 250 μόρια)                                                                                                    

2.  Στη Νέα Ελληνική Γλώσσα, που φέτος θα συνεξεταστεί με τη Λογοτεχνία για πρώτη φορά.        

3. Οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού των Ανθρωπιστικών Σπουδών θα εξεταστούν στο μάθημα της Κοινωνιολογίας και όχι των Λατινικών.
   

Τα μαθήματα που εξετάζονται στις Πανελλήνιες 2020 είναι 10 ,τα παραδοσιακά δύσκολα μαθήματα είναι τα Αρχαία Ελληνικά, η Ιστορία, τα Μαθηματικά και η Φυσική.                                     

Κάποιες χρονιές όμως εμφανίζονται δύσκολα θέματα σε μαθήματα που θεωρούνται  εύκολα , όπως   το 2019 η δυσκολία των θεμάτων στη  Χημεία είχε σαν  αποτέλεσμα την πτώση των βάσεων αλλά το πιο σημαντικό την πτώση της ψυχολογίας των μαθητών.                                                                                             

 Όσο  για το ”δύσκολα – εύκολα”  θέματα (λόγω μειωμένης ύλης, λόγω κορωνοϊού…) να αναφέρω ότι  όλοι οι  μαθητές εξετάζονται στα ίδια θέματα οπότε ο βαθμός δυσκολίας είναι ίδιος  για όλους.           

Η μοναδική αδικία που μπορεί να προκύψει  είναι στις κοινές σχόλες κάποιων πεδίων.
    Πριν την εξέταση                                                                                                                            

Θετικές σκέψεις, όπως «θα κάνω την καλύτερη δυνατή προσπάθεια», «ακόμα κι αν δεν πετύχω, υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις», «οι Πανελλαδικές Εξετάσεις είναι σημαντικές, αλλά δεν είναι το τέλος του κόσμου », μας βοηθούν να ελέγξουμε το άγχος μας.

  • Δεν χρειάζεται να αναστατωνόμαστε από φήμες της τελευταίας στιγμής για «SOS» θέματα, που δεν επιβεβαιώνονται ποτέ.
  • Δεν ξενυχτάμε το βράδυ πριν από κάθε εξέταση. 
  • Η διατροφή μας, τόσο πριν όσο και κατά τη διάρκεια των εξετάσεων, θα πρέπει να είναι ισορροπημένη.
  • Επίσης  είναι απαραίτητη η φυσική άσκηση, οι βόλτες στον καθαρό αέρα.
    Κατά τη διάρκεια της τρίωρης εξέτασης
  • Διαβάζουμε τα θέματα αργά και προσεκτικά, ώστε να κατανοήσουμε πλήρως τι ζητείται.
  •  Ξεκινάμε από αυτά που γνωρίζουμε καλύτερα.
  • Προσοχή στα τύπου Σωστό Λάθος και πολλαπλής επιλογής .
  • Προσοχή στις πράξεις.
  • Πρέπει να  διαβάζουμε πολλές φορές  την εκφώνηση                                                                  
    Αρκετές  φορές η λύση της άσκησης βρίσκεται στην εκφώνηση.

     Ξεκινώ από τα γνωστά και εύκολα.

  • Τις περισσότερες φορές τα θέματα μας θυμίζουν αυτά που ήδη έχουμε κάνει στο σχολείο ή στο φροντιστήριο  αν όμως  κάποιο από τα θέματα δεν μας θυμίζει κάτι, δεν πρέπει να απογοητευτούμε, καθώς μπορεί  στη συνέχεια της εξέτασης και ενώ ασχολούμαστε με άλλο θέμα να «καθαρίσει» το μυαλό μας (να ανάψει το λαμπάκι) και να το λύσουμε.
  • Για τις απαντήσεις που είμαστε σίγουροι για την ορθότητα τους τις γραφούμε κατευθείαν στο καθαρό ώστε να κερδίσουμε χρόνο Χρησιμοποιούμε, όπου χρειάζεται, το πρόχειρο (στα δύσκολα)
  • Δεν  επιμένουμε για πολλή ώρα σε κάποιο θέμα που μας δυσκολεύει . Πρέπει να προχωρήσουμε στα υπόλοιπα ζητήματα και μετά να επιστρέψουμε στο ερώτημα που δεν λύσαμε.
  • Δεν ξεχνώ ότι κάνω συλλογή μονάδων.
  • Σε κάποιο δύσκολο θέμα γράφουμε ότι γνωρίζουμε, ακόμη και αν δεν είμαστε σίγουροι
  • Δεν διαγράφουμε κάποιο θέμα με την υποψία ότι είναι λάθος η ότι ήταν εύκολη η λύση του.
  • Δεν αφήνουμε κανένα ερώτημα χωρίς απάντηση 
  • Προσέχουμε την εμφάνιση του γραπτού μας, ώστε να είναι ευανάγνωστο. Ένα καθαρογραμμένο γραπτό είναι βέβαιο πως προκαταβάλλει θετικά τον διορθωτή.
  • Δεν βιαζόμαστε, υπάρχει κίνδυνος να δώσουμε λανθασμένες απαντήσεις.
  • Ακόμα και αν έχουμε τελειώσει νωρίτερα, εξαντλούμε τον χρόνο της εξέτασης.
  •  Διαβάζουμε ξανά και ξανά τις απαντήσεις μας, ώστε να είμαστε σίγουροι ότι τίποτα δεν διέφυγε από την προσοχή μας.
  • Τα θέματα όσο δύσκολα φαίνονται σε εμάς άλλο τόσο δύσκολα θα φαίνονται και στους άλλους διαγωνιζόμενους.
  • Ας μην ξεχνάμε ότι ο βαθμός μας συγκρίνεται με τους βαθμούς των άλλων υποψηφίων της ίδιας χρονιάς .

ΓΕΩΡΓΑΚΟΥΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
Μαθηματικός
Υπεύθυνος Σπουδών Φροντιστηρίου “ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ”
ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

◉ Διαβάστε ακόμη