Σε ιδιαίτερα αυστηρό ύφος και με σαφείς αιχμές προς τον δήμαρχο Ορεστιάδας Διαμαντή Παπαδόπουλο και λοιπούς αιρετούς, επανέρχεται η παράταξη «Δημοτική Επαναφορά» μέσω ανακοίνωσης του επικεφαλής της, Χρήστου Καζαλτζή, με αφορμή τις τελευταίες εξελίξεις γύρω από το Κέντρο Υποδοχής και Ταυτοποίησης (ΚΥΤ) Φυλακίου και τα ανταποδοτικά οφέλη προς τον Δήμο Ορεστιάδας.
Σε ανακοίνωσή της η παράταξη «Δημοτική Επαναφορά» κάνει λόγο για ξεκάθαρη μετατόπιση στάσης της δημοτικής αρχής, κατηγορώντας τον κ. Παπαδόπουλο ότι κατά την περίοδο των κινητοποιήσεων ενάντια στη γιγάντωση του ΚΥΤ «αγρόν ηγόραζε». Όπως σημειώνεται, «ίσως να διάβαζε και να μη κατάλαβε το διακύβευμα».
Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στη δημόσια παρουσία του Δημάρχου μαζί με τον Βουλευτή Έβρου Χρήστο Δερμεντζόπουλο σε αναρτήσεις στα κοινωνικά δίκτυα, με τις οποίες φέρονται να πανηγυρίζουν για τα ανταποδοτικά οφέλη που εξασφαλίστηκαν. «Πήγαν χέρι-χέρι να εισπράξουν για το Δήμο τα της εξυπηρετήσεως», αναφέρεται χαρακτηριστικά, αφήνοντας αιχμές για πολιτικό συμβιβασμό και έμμεση συναλλαγή με την κεντρική εξουσία.
Η ανακοίνωση περιλαμβάνει αιχμές και για τον πρώην δήμαρχο Βασίλη Μαυρίδη, ωστόσο το κύριο βάρος της κριτικής πέφτει στον σημερινό δήμαρχο, με τη «Δημοτική Επαναφορά» να κάνει λόγο για «λατρεία του για τα ανταποδοτικά» και να υπενθυμίζει πως «αν είχε τότε την τόλμη να παραιτηθεί, όπως προτείναμε, δε θα μιλούσαμε σήμερα για νέο πολεοδομικό συγκρότημα δίπλα στο Φυλάκιο».
Η παράταξη παραθέτει και παλαιότερη πρότασή της από το 2021, με την οποία ζητούσε την παραίτηση όλων των δημοτικών συμβούλων ως έσχατη μορφή δημοκρατικής αντίστασης στα σχέδια της κυβέρνησης. Η μη υιοθέτησή της, σύμφωνα με την ανακοίνωση, οδήγησε στην τωρινή κατάσταση που χαρακτηρίζεται ως «έκτρωμα».
Το κείμενο κλείνει με αναφορά σε μια μάχη που συνεχίζεται, όπως αναφέρουν, «μακριά από παρασκηνιακές διεργασίες και συμφωνίες», με την «Δημοτική Επαναφορά» να δηλώνει πως «ίσως να γινόμαστε γραφικοί, αλλά παραμένουμε ειλικρινείς, έντιμοι και – δυστυχώς – επιβεβαιωμένοι».
Η τοποθέτηση αυτή αναμένεται να προκαλέσει νέα πολιτική ένταση στον Δήμο Ορεστιάδας και να επαναφέρει στο προσκήνιο τα ερωτήματα για τη διαχείριση του ζητήματος του ΚΥΤ Φυλακίου και τις σχέσεις της δημοτικής αρχής με την κυβέρνηση.
Διαβάστε αναλυτικά το Δελτίο Τύπου της παράταξης “Δημοτική Επαναφορά”:
Κάπως έτσι, έρχεται πάντα το πλήρωμα του χρόνου και οι Γεωργοί της πολιτικής θερίζουν ό,τι έσπειραν.
• Αν έσπειραν διχόνοια, θερίζουν καταστροφή
• Αν έσπειραν ανέμους, θερίζουν θύελλες
• Αν έσπειραν ΚΥΤ, θερίζουν ευρώ.
Πολλά ευρώ. Τόσα, όσα χρειάζονται για να είναι – πιθανόν – θετικοί σε ό,τι τους ζητηθεί από δω και μπρος. Γιατί τίποτα δε γίνεται τυχαία. Γιατί ο δήμαρχος κ. Παπαδόπουλος και οι συν αυτώ, την εποχή του αγώνα έναντι της γιγάντωσης των δομών, αγρόν ηγόραζον. Ή μάλλον όχι. Αγρούς αγόραζε το κράτος για να φτιάξει τη νέα κωμόπολη δίπλα στο χωριό Φυλάκιο. Ο δήμαρχος – εκλεγμένος δημοτικός σύμβουλος τότε – ίσως να διάβαζε και να μη κατάλαβε το διακύβευμα. Άλλωστε και από τοποθετήσεις του σε άλλα θέματα, είναι εμφανής η λατρεία του για τα ανταποδοτικά. Όπως και ο κύριος Δερμεντζόπουλος, ο Βουλευτής, που τότε δεν τόλμησε (όχι μόνο αυτός, αλλά όλοι οι Βουλευτές) να εναντιωθεί στις επιθυμίες της κυβέρνησης, γράφοντας στα παλαιότερα των υποδημάτων του όσα του ζητούσε ο κόσμος που τον εξέλεξε.
Πρόσφατα, χέρι – χέρι Δήμαρχος και Βουλευτής πήγαν απ’ ότι φαίνεται να εισπράξουν για το δήμο τα της εξυπηρετήσεως και το πανηγύρισαν με δημοσιοποίηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Οι φήμες βέβαια λένε πως το μεγάλο πλέον ΚΥΤ και οι ανάγκες του, βοήθησαν «τα μάλα» στην δημοτική προεκλογική συσπείρωση. Αλλά αυτές είναι απλές φήμες.
Από την άλλη έχουμε τον πρώην δήμαρχο. Τον κ. Μαυρίδη που τότε ηγούνταν του δήμου και της επιτροπής αγώνα που είχαμε σχηματίσει. Μπορεί να υποστήριξε την πρόταση που εκείνος έφερε και μας βρήκε σύμφωνους, δηλαδή να μη μπούμε καν στη συζήτηση περί ανταποδοτικών, αλλά η τόλμη του σταμάτησε εκεί.
Να θυμίσουμε μόνο ότι συνάντησε στην Αθήνα τέσσερις υπουργούς μόνος του – και ποτέ δε θα μπορέσουμε να είμαστε σίγουροι για το τι ειπώθηκε πίσω από τις κλειστές πόρτες – αφήνοντας στην Ορεστιάδα τα υπόλοιπα μέλη της επιτροπής, δεν υιοθέτησε τις προτάσεις που είχαμε περί κινητοποιήσεων, μας έκλεισε τα στόματα και μετά τη διάλυση της επιτροπής με ένα «ο αγώνας συνεχίζεται» και ούτε αγώνα είδαμε, ούτε αποτέλεσμα.
Ίσως το μόνο κέρδος από τις κινητοποιήσεις να είναι τελικά ότι η δομή παρέμεινε «κλειστού τύπου». Τίποτε περισσότερο.
Αν τολμούσαν να κάνουν τότε αυτό που κάναμε εμείς ως «Δημοτική Επαναφορά», δηλαδή να παραιτηθούν, τώρα δε θα μιλούσαμε για ανταποδοτικά, ούτε για το νέο πολεοδομικό συγκρότημα που φτιάχτηκε.
Γαντζωμένοι όμως στη νομή της εξουσίας – καρέκλα το λέει ο λαός – συνέχισαν μια διαπραγμάτευση με τα υπουργεία, γεγονός που οδήγησε στο υπάρχον «έκτρωμα».
Παραθέτουμε αυτούσιο το εδάφιο της πρότασής μας τότε, για το δημοτικό συμβούλιο·
11/04/2021 ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΑΡΑΙΤΗΣΗΣ (Απόσπασμα):
«Μην έχοντας άλλα δημοκρατικά όπλα στη φαρέτρα μας και μη θέλοντας να περάσουμε στην παρανομία, ζητάμε την ΕΚΤΑΚΤΗ ΣΥΓΚΛΙΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΟΡΕΣΤΙΑΔΑΣ, με μόνο θέμα τις παραιτήσεις των μελών του, ως ύστατο δημοκρατικό δικαίωμα αντίδρασης και αντίστασης, στα προαποφασισμένα σχέδια της κυβέρνησης για την πορεία της περιοχής μας προς το μέλλον.
»Με απόλυτο αίσθημα ευθύνης απέναντι στους πολίτες που μας εξέλεξαν, απέναντι στους πρόσφυγες προγόνους μας και τους μελλοντικούς πρόσφυγες – παιδιά μας, ζητάμε από κάθε εκλεγμένο περιφερειακό σύμβουλο του Νομού Έβρου, να κάνει το ίδιο και από κάθε Βουλευτή να μας μιμηθεί ή να ανεξαρτητοποιηθεί!»
Κάπου εκεί και με συνέχεια τα τωρινά δρώμενα, χάθηκε η ευκαιρία να σταματήσουμε αυτό που έρχεται. Είτε μας το «θαμπώσουν» με ανταποδοτικά, είτε μας το «περάσουν στεγνά», η αλήθεια είναι μία. Αυτό έρχεται!
Εμείς… εδώ. Ρομαντικοί, ιδεαλιστές, αιθεροβάμονες ίσως· μακριά από παρασκηνιακές διεργασίες και συμφωνίες, μακριά από πολιτικώς ωφελιμιστικά αλισβερίσια, θα τα γράφουμε, θα σας τα λέμε, θα τα φωνάζουμε, με κίνδυνο να γίνουμε γραφικοί, αν δε γίναμε κιόλας.
Γραφικοί αλλά ειλικρινείς, έντιμοι και – δυστυχώς – επιβεβαιωμένοι!
Α.Κ.









