Με βασικά αιτήματα: Την άμεση κάλυψη όλων των κενών σε όλες τις εκπαιδευτικές δομές. Καμία συγχώνευση, κατάργηση τμημάτων. Άμεση έναρξη της ενισχυτικής διδασκαλίας. Να εγκριθούν όλα τα ολιγομελή τμήματα σε ΓΕΛ, ΕΠΑΛ, Γυμνάσια και σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. Να ανακληθούν όλες οι συγχωνεύσεις – συμπτύξεις τμημάτων. Μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, ώστε η διδασκαλία να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες. Τοποθέτηση εξειδικευμένου επιστημονικού προσωπικού (ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών κ.α.) και σχολικών νοσηλευτών σε κάθε σχολείο, σε καθημερινή βάση και σε όλο το ωράριο. Κατάργηση της διετούς υποχρεωτικής παραμονής των νεοδιορισθέντων εκπαιδευτικών στον τόπο διορισμού τους.
Εκπαιδευτικοί και γονείς συγκεντρώθηκαν, έξω από τη Διεύθυνση Β/Θμιας Εκπαίδευσης Έβρου, στην Αλεξανδρούπολη προχωρώντας σε κινητοποίηση, ύστερα από προσκλήσεις των Α’και Β’ ΕΛΜΕ Έβρου, προκειμένου να διαμαρτυρηθούν, για τις ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς, σχολικούς νοσηλευτές και ψυχολόγους στα σχολεία του νομού.
Παράλληλα διαμαρτυρήθηκαν και για τις συγχωνεύσεις και συμπτύξεις τμημάτων, για τα πολυπληθή τμήματα, καθώς και για το οικονομικό αδιέξοδο στο οποίο έχουν περιέλθει τα σχολεία, μετά και την κατάργηση των σχολικών επιτροπών, όπως είπαν.
Οι εκπαιδευτικοί ανέφεραν:
“Ένας μήνας συμπληρώνεται από την έναρξη των μαθημάτων στα σχολεία και μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί βρισκόμαστε αντιμέτωποι με τις συνέπειες της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης.
Για άλλη μια σχολική χρονιά, το δημόσιο και δωρεάν σχολείο, τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών δέχονται δριμύτατη επίθεση. Αντιμετωπίζονται ως κόστος για την κυβέρνηση, το Υπουργείο Παιδείας και τις Διευθύνσεις εκπαίδευσης.
Συμπτύξεις τμημάτων, στοίβαγμα των μαθητών στα τμήματα. Η πολιτική των περικοπών και της λιτότητας, σε όλο το μεγαλείο της! Στόχος το κατηγοριοποιημένο, ανταγωνιστικό σχολείο της αγοράς, των ιδιωτικοποιήσεων και της λειτουργίας του με επιχειρηματικά κριτήρια.
Είμαστε εκπαιδευτικοί λειτουργοί, παιδαγωγοί νέων ανθρώπων. Μας προβληματίζει η αύξηση των κρουσμάτων επιθετικότητας στα σχολεία, στην άμβλυνση της οποίας οι εκπαιδευτικοί μπορούμε να προσφέρουμε πολύτιμη αρωγή, μέσα από ουσιαστικό διάλογο στους συλλόγους των διδασκόντων με τη βοήθεια εξειδικευμένων επιστημόνων, οι οποίοι όμως θα έχουν σταθερή παρουσία σε ένα σχολείο κι όχι σε πέντε όπως τους τοποθετεί το Υπουργείο, με ουσιαστική επαφή με τους γονείς και συνεχή αγώνα για ένα σχολείο που θα διδάσκει σταθερές και διαχρονικές αξίες.Προφανώς η αύξηση των μαθητών στα τμήματα δυσχεραίνει αυτήν την προσπάθεια διαμορφώνει μια επώδυνη καθημερινότητα, δυσκολεύει το παιδαγωγικό έργο, αυξάνει την πιθανότητα ατυχημάτων και κρουσμάτων βίας.
Και σα να μην έφταναν όλα αυτά, η κυβέρνηση προχωρά ένα βήμα παραπάνω καταργώντας τις σχολικές επιτροπές και οδηγώντας τα σχολεία σε οικονομικό αδιέξοδο. Η κατάργηση των σχολικών επιτροπών από το ΥΠΕΣ, επιφέρει εξαιρετικά δυσμενείς επιπτώσεις στη λειτουργία των σχολείων”.