Σε πλήρη λειτουργία τέθηκε από τις 10 Απριλίου 2026 το νέο Σύστημα Εισόδου – Εξόδου (ΣΕΕ) της Ευρωπαϊκής Ένωσης και στην Ελλάδα, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που προβλέπει ο σχετικός ευρωπαϊκός κανονισμός.
Με αφορμή δημοσιεύματα και συζητήσεις σχετικά με την εφαρμογή του συστήματος στα ελληνικά σύνορα, οι αρμόδιες ελληνικές αρχές προχώρησαν σε διευκρινίσεις, επισημαίνοντας ότι λαμβάνονται μέτρα ώστε να διασφαλίζεται η ομαλή διέλευση των ταξιδιωτών, ιδιαίτερα σε περιόδους αυξημένης κίνησης.
Όπως τονίζεται στην ανακοίνωση, υπάρχει η δυνατότητα –βάσει του Κανονισμού 2025/1534 της ΕΕ– να αναστέλλεται προσωρινά η διαδικασία λήψης βιομετρικών δεδομένων σε συγκεκριμένα σημεία διέλευσης και για περιορισμένο χρονικό διάστημα, όταν παρατηρούνται μεγάλες καθυστερήσεις ή αυξημένος όγκος ταξιδιωτών.
Στην πράξη, αυτό σημαίνει ότι σε περιπτώσεις έντονης κυκλοφορίας στα σύνορα, οι αστυνομικές και συνοριακές αρχές μπορούν να παρακάμπτουν προσωρινά τον βιομετρικό έλεγχο, προκειμένου να αποκατασταθεί η ομαλή ροή των διελεύσεων και να αποφευχθούν πολύωρες αναμονές.
Το ζήτημα παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον και για την περιοχή του Έβρου, όπου κατά περιόδους καταγράφεται αυξημένη κίνηση στα συνοριακά περάσματα, ειδικά κατά τους θερινούς μήνες και τις εορταστικές περιόδους.
Κ.Π.









