Πέμπτη 28 Νοεμβρίου 2024

Επιμελητήρια ΑΜΘ: Επιστολή προς τον Περιφερειάρχη ΑΜΘ για ενίσχυση επιχειρήσεων που επλήγησαν από την πανδημία του κορωνοϊού

ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ ΑΜΘ

Να ακολουθήσει το παράδειγμα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, η οποία προκήρυξε πρόγραμμα στήριξης για τις επιχειρήσεις που επλήγησαν από το ξέσπασμα της πανδημίας μέχρι και σήμερα, καλούν τα Επιμελητήρια της ΑΜΘ τον Περιφερειάρχη Χρήστο Μέτιο. Τα Επιμελητήρια ζητούν την άμεση προκήρυξη αντίστοιχου προγράμματος, το οποίο μέσω μιας αδιάβλητης ηλεκτρονικής διαδικασίας, θα παράσχει οικονομική ανάσα σε χιλιάδες επιχειρήσεις και θα προστατεύσει ταυτόχρονα τις «ευάλωτες» θέσεις εργασίας. Διαβάστε παρακάτω το περιεχόμενο της επιστολής:

«Η συντριπτική πλειοψηφία των επιχειρήσεων της Περιφέρειας ΑΜ-Θ, από το μήνα Φεβρουάριο μέχρι και σήμερα, αντιμετωπίζουν τεράστιο πρόβλημα ρευστότητας, ενώ έχουν υποστεί λόγω του lockdown και των μέτρων που έχουν παρθεί αναγκαστικά, σημαντικές ζημίες, που σε πολλές περιπτώσεις είναι δυστυχώς ανεπανόρθωτες σύμφωνα με τα στοιχεία μας. Επιπρόσθετα, ο χειμώνας που ακολουθεί θα είναι σύμφωνα με τις εκτιμήσεις και τα μέχρι τώρα στοιχεία ιδιαίτερα δύσκολος, με ό,τι αυτό σημαίνει για χιλιάδες επιχειρήσεις και θέσεις εργασίας.

Σε αυτή ακριβώς την δύσκολη στιγμή εκτός της πολιτικής της κυβέρνησης με μέτρα στήριξης των επιχειρήσεων και των θέσεων εργασίας, για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της Πανδημίας, φωτεινό παράδειγμα συμμετοχής της τοπικής αυτοδιοίκησης αποτελεί η Πρωτοβουλία της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας
και του Περιφερειάρχη, Προέδρου της Επιτροπής Περιφερειών της ΕΕ και Προέδρου της ΕΝΠΕ κ. Απόστολου Τζιτζικώστα
, να καταρτίσει και να προκηρύξει ένα πραγματικό πρόγραμμα βοήθειας, με τη μορφή μη επιστρεπτέας επιχορήγησης ως κεφάλαιο κίνησης για την κάλυψη των εξόδων της πληττόμενης μικρομεσαίας επιχείρησης. Με απλά και ευέλικτα κριτήρια από πόρους του ΕΤΠΑ στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014-2020 της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και με μια αδιάβλητη διαδικασία μέσω απλοποιημένης ηλεκτρονικής πλατφόρμας, πραγματικά το συγκεκριμένο παράδειγμα στήριξης αποτελεί καλή πρακτική για όλους.

Ταυτόχρονα, μετά και από την ήδη εκφρασμένη βούληση της κυβέρνησης και την παρότρυνση της και άλλες Περιφέρειες να ακολουθήσουν αυτή την καλή πρακτική της Κεντρικής Μακεδονίας, ζητούμε τη γρήγορη προκήρυξη αντίστοιχου προγράμματος στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Σύμφωνα με τα στοιχεία μας οι πληττόμενες επιχειρήσεις με θέσεις εργασίας από 0 έως 50 άτομα, κάθε νομικής μορφής (ΑΕ, ΕΠΕ, ΟΕ, ΕΕ, ΙΚΕ, Ατομική, Συνεταιρισμός κλπ) αριθμούν περίπου 40.000. Οι εκτιμήσεις μας για την απαιτούμενη στήριξη είναι της τάξεως περίπου των 70 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, είναι δόκιμο η επιλογή των επιχειρήσεων να είναι αυτές που έχουν πληγεί πραγματικά
και σύμφωνα με τη μείωση που έχουν υποστεί, το επίμαχο διάστημα του 2020, των ακαθαρίστων εσόδων σε σύγκριση με τα έσοδα του αντίστοιχου τριμήνου του 2019.
Έτσι οι ΚΑΔ που θα επιλεγούν θα πρέπει να είναι όλοι συνολικά, αλλά και πρέπει να είναι και όσες επιχειρήσεις έχουν υποστεί μείωση εσόδων λόγω Covid-19. Αποκλεισμοί κλάδων μικρομεσαίων επιχειρήσεων δεν πρέπει να υπάρξουν και φυσικά όλες οι επιχειρήσεις με ΚΑΔ που ήταν πληττόμενες ή αναγκαστικής αναστολής λειτουργίας πρέπει να είναι δικαιούχοι.

Στις περιπτώσεις των κρίσεων και ειδικότερα αυτής της πρωτόγνωρης κρίσης της Πανδημίας που βιώνουμε, σημαντικοί παράγοντες είναι η ορθότητα των μέτρων
αλλά και η ταχύτητα απόφασης και εφαρμογής τους. Οι επιχειρήσεις είναι 8 μήνες ήδη σε κατάσταση κρίσης και όπως όλα δείχνουν στο διάστημα που ακολουθεί, κρίνεται η βιωσιμότητα τους και οι θέσεις εργασίας, σύμφωνα πάντα με τις εκτιμήσεις και τα δεδομένα που υπάρχουν.

Για τους παραπάνω λόγους, θέτουμε το αίτημα μας και σας καλούμε ως φορείς, εκφραστές τις επιχειρηματικότητας σύμφωνα με το ρόλο που μας έχει ανατεθεί από την πολιτεία, για άμεση απόφαση προκήρυξης αντίστοιχου
προγράμματος με αυτό της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, ίσως και σε κάποια σημεία ακόμη πιο βελτιωμένο, όσον αφορά τις δικαιούχους μικρομεσαίες
επιχειρήσεις».

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email