Τρίτη 24 Δεκεμβρίου 2024

Ευριπίδης Στυλιανίδης: “Ως υπουργός μεταφορών είχα προλάβει τρεις φορές την πρόκληση ατυχήματος στο σιδηρόδρομο”

Σε μία δήλωση που προκαλεί αίσθηση και θα σχολιαστεί, προχώρησε ο βουλευτής της ΝΔ από την Ροδόπη Ευριπίδης Στυλιανίδης, όταν ο ίδιος ήταν υπουργός Μεταφορών επί πρωθυπουργίας Καραμανλή. Ο κύριος Στυλιανίδης, που διαχρονικά είναι πολύ προσεκτικός στις δημόσιες τοποθετήσεις του, έκανε μια αποκάλυψη που λέγεται για πρώτη φορά και σίγουρα χρήζει περισσότερων διευκρινίσεων και εξηγήσεων.

Μιλώντας στο ράδιο Χρόνος της Κομοτηνής με αφορμή την σύσταση εξεταστικής επιτροπής στη βουλή για το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη, ο πρώην υπουργός θέλοντας να περιγράψει την κατάσταση που και ο ίδιος κλήθηκε να διαχειριστεί σε σχέση με τον σιδηρόδρομο, τον ΟΣΕ και τα τρένα είπε, πως κατά την δική του θητεία απέτρεψε τρεις φορές το κακό, από το να συμβεί δηλαδή κάποιο ατύχημα ή ακόμη και δυστύχημα και πρόσθεσε, ότι όσο καιρό ήταν στο συγκεκριμένο υπουργείο δεν δέχτηκε να κάνει καμία απόλυση, πόσο μάλλον να απομακρύνει έμπειρους σταθμάρχες, κλειδούχους και οδηγούς. Η αξιοποίηση της εμπειρίας τους και των ικανοτήτων τους κάλυπταν τα κενά και τις αδυναμίες του τεχνικού συστήματος.

Ο κύριος Στυλιανίδης τόνισε, χαρακτηριστικά, πως μαζί με τους συνεργάτες του, τους είχε όλους στην τσίτα, 24 ώρες το 24ωρο, καθώς επρόκειτο για έναν ένα σιδηρόδρομο με πολλά προβλήματα υποδομής. Προβλήματα που όχι μόνο παραμένουν αλλά έχουν μεγιστοποιηθεί στο πέρασμα των χρόνων, όπως ράγες και διακόπτες, τροχαίο υλικό, σύστημα πέδησης και διαχείριση της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας, η μη ολοκλήρωση βασικών έργων, όπως το σύστημα τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης αλλά και οι σοβαρές ελλείψεις σε προσωπικό, που ουσιαστικά αυξάνει και την πιθανότητα ανθρώπινου λάθους.

Πάντως πρέπει να σημειωθεί, ότι δυστυχώς, ετησίως στη χώρα μας χάνουν τη ζωή τους περίπου 25 άνθρωποι από συγκρούσεις και εκτροχιασμούς τρένων. Νέα έρευνα, μάλιστα, που αφορά στην Ελλάδα κατέληξε στο συμπέρασμα, ότι η χώρα μας έχει σταθερά βρεθεί μεταξύ των πιο επικίνδυνων χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε σχέση με τους σιδηροδρόμους και ο λόγος που κατέχουμε αυτήν την αιματηρή πρωτιά δεν είναι ένας, αλλά πολλοί…

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

◉ Διαβάστε ακόμη