Με ανακοίνωσή της, η δημοτική παράταξη «ΑΡΧΗ» τοποθετείται δημόσια για δηλώσεις του Δημάρχου Αλεξανδρούπολης, Ιωάννη Ζαμπούκη, που έγιναν κατά την τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου και αφορούσαν, σύμφωνα με την ίδια, σε «επιστημονικό και ιατρικό εποικισμό» των νοσοκομείων του Έβρου και της Ροδόπης.
Στο δελτίο Τύπου που εξέδωσε, η παράταξη εκφράζει την έντονη αντίθεσή της στις συγκεκριμένες αναφορές, υποστηρίζοντας ότι πρόκειται για τοποθετήσεις που δεν συνάδουν με τον θεσμικό ρόλο του Δημάρχου και οι οποίες, όπως επισημαίνει, είναι ατεκμηρίωτες και δυνητικά επικίνδυνες. Παράλληλα, τονίζει ότι τέτοιου είδους δηλώσεις ενδέχεται να ενισχύσουν τον διχασμό, ιδιαίτερα σε μια περιοχή με ιδιαίτερα κοινωνικά και γεωπολιτικά χαρακτηριστικά, όπως η Θράκη.
Η παράταξη «ΑΡΧΗ» αναφέρεται, επίσης, στον τομέα της δημόσιας υγείας, σημειώνοντας ότι δεν μπορεί να αποτελεί πεδίο πολιτικής αντιπαράθεσης ή να χρησιμοποιείται με όρους που, κατά την άποψή της, δημιουργούν διαχωρισμούς. Στην ανακοίνωση γίνεται ειδική μνεία στους επαγγελματίες υγείας, για τους οποίους υπογραμμίζεται ότι προσφέρουν τις υπηρεσίες τους με επιστημονική επάρκεια και συνέπεια προς τους πολίτες, ανεξαρτήτως καταγωγής ή άλλων χαρακτηριστικών.
Τέλος, η δημοτική παράταξη δηλώνει ότι τάσσεται υπέρ ενός υπεύθυνου και θεσμικά κατοχυρωμένου δημόσιου λόγου, με σεβασμό στην κοινωνική συνοχή. Στο πλαίσιο αυτό, καλεί τον Δήμαρχο Αλεξανδρούπολης να ανακαλέσει τις επίμαχες δηλώσεις του, ενώ απευθύνει κάλεσμα προς όλους τους θεσμικούς φορείς να διαχειρίζονται δημόσια ζητήματα με γνώμονα, όπως αναφέρει, τις αρχές της δημοκρατίας, της ισότητας και της κοινωνικής ειρήνης.
Διαβάστε αναλυτικά το δελτίο τύπου της “ΑΡΧΗΣ”:
Η Δημοτική Παράταξη μας καταδικάζει απερίφραστα τις δηλώσεις του Δημάρχου Αλεξανδρούπολης κ. Ζαμπούκη κατά τη τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, στις οποίες αναφέρθηκε σε δήθεν «επιστημονικό και ιατρικό εποικισμό» των νοσοκομείων του Έβρου και της Ροδόπης.
Τέτοιου είδους τοποθετήσεις δεν συνάδουν με τον θεσμικό ρόλο του Δημάρχου, είναι αβάσιμες, επικίνδυνες και καλλιεργούν κλίμα διχασμού. Ιδιαίτερα σε μια ευαίσθητη περιοχή όπως η Θράκη, οι δημόσιες παρεμβάσεις θεσμικών προσώπων οφείλουν να είναι υπεύθυνες, ενωτικές και τεκμηριωμένες.
Η δημόσια υγεία δεν μπορεί να γίνεται αντικείμενο διχαστικού λόγου ούτε να εργαλειοποιείται με όρους που παραπέμπουν σε ξεπερασμένες και σκοτεινές αντιλήψεις. Οι επαγγελματίες υγείας υπηρετούν τους πολίτες με επιστημονική επάρκεια και αυταπάρνηση, ανεξαρτήτως καταγωγής ή άλλων χαρακτηριστικών. Η δημόσια υγεία ως καθολικό δικαίωμα δεν μπορεί και δεν πρέπει να γίνεται πεδίο πολιτικής σκοπιμότητας ή διχαστικής ρητορικής.
Ως δημοτική παράταξη, υπερασπιζόμαστε τον σεβασμό στον δημόσιο λόγο, τη θεσμική ευθύνη και την κοινωνική συνοχή. Καλούμε τον Δήμαρχο Αλεξανδρούπολης κ. Ζαμπούκη να ανακαλέσει άμεσα τις δηλώσεις του και όλους τους θεσμικούς φορείς να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων, προασπίζοντας τις αξίες της δημοκρατίας, της ισότητας και της κοινωνικής ειρήνης.









