Τα βήματα γίνονται και προχωρούν με ρυθμούς, που σε πρώτη φάση για τα ελληνικά δεδομένα, αν μη τι άλλο κανείς θα μπορούσε να πει, ότι είναι “fast track”…
Μέσα σε 1,5 μήνα περίπου, η περιφέρεια ΑΜΘ μέσω της αναπτυξιακής εταιρίας Έβρου, που «τρέχει» το «project» υδροπλάνα κατάφερε να πάρει στα χέρια της, τις δύο πρώτες άδειες για τα υδάτινα πεδία σε Αλεξανδρούπολη και Σαμοθράκη με αποτέλεσμα να βρίσκεται ακόμη πιο κοντά στην πραγματοποίηση της πρώτης δοκιμαστικής πτήσης.
Το θέμα, με στόχο να δοθούν περισσότερες πληροφορίες το έφερε, προς συζήτηση στο περιφερειακό συμβούλιο ο επικεφαλής της παράταξης «Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία» Στέργιος Ηλιόπουλος θέλοντας κατά κύριο λόγο να διευκρινίσει, ότι η παράταξη του δεν είναι κατά ενός τέτοιου σχεδίου, αλλά όταν μιλάμε για τέτοιου είδους σχέδια θα πρέπει οι ιθύνοντες να είναι πιο προσεκτικοί, ώστε να μην δημιουργούν λάθος εντυπώσεις στους πολίτες, πιστεύοντας, ότι θα δουν σύντομα και σε πλήρη εφαρμογή την λειτουργία εμπορικών πτήσεων. Αυτό για να συμβεί, όπως είπε ο κύριος Ηλιόπουλος, χρειάζεται πολύς δρόμος ακόμη να διανυθεί.
Και πράγματι, στη συνεδρίαση που ήταν παρούσα και η εταιρία «Ελληνικά Υδατοδρόμια», ο διευθύνων σύμβουλος ,Αναστάσιος Γκόβας απάντησε στα ερωτήματα της αντιπολίτευσης αποσαφηνίζοντας τις ενέργειες που έχουν γίνει, λέγοντας ότι ουσιαστικά αυτές οι δύο πρώτες εγκρίσεις, είναι μια σημαντική εκκίνηση, που κάνει η περιφέρεια για την εγκατάσταση ενός μεταφορικού μέσου με πολλά πλεονεκτήματα.
Όμως, ο κύριος Γκόβας έκανε σαφές προς πάσα κατεύθυνση, ότι για να πετύχει το συγκεκριμένο εγχείρημα, να είναι δηλαδή βιώσιμο και απολύτως εξυπηρετικό θα πρέπει να αναπτυχθεί ένα ολοκληρωμένο δίκτυο υδάτινων πεδίων με πολλούς προορισμούς ανά περιφέρεια.
Ο περιφερειάρχης ΑΜΘ, Χριστόδουλος Τοψίδης τόνισε, πως το πρώτο βήμα για την υπόθεση των υδροπλάνων έγινε στις 20 Σεπτεμβρίου με την έκδοση των δύο πρώτων αδειών για τα υδάτινα πεδία σε Αλεξανδρούπολη και Σαμοθράκη, κόστους 20.000 ευρώ και επεσήμανε, πως η περιφερειακή αρχή έδειξε γρήγορα αντανακλαστικά, αξιοποιώντας κάθε δυνατότητα για την ανάπτυξη αυτού σχεδιασμού, αρχής γενομένης με τη Σαμοθράκη, για τους ευνόητους λόγους που έχουν να κάνουν με την προσβασιμότητα και τον αποκλεισμό της, προσθέτοντας, ότι από το ενδιαφέρον που θα προκύψει θα εξαρτηθούν και οι επόμενες αποφάσεις.
Αυτό της Αλεξανδρούπολης, θα είναι ένα από τα δέκα κεντρικά υδατοδρόμια, εντασσόμενο στο δίκτυο που σχεδιάζει να λειτουργήσει η εταιρία για να συνδέσει με υδροπλάνο 112 περιοχές της Ελλάδας.
Σύμφωνα, με το χάρτη της εταιρίας, στην περιφέρεια ΑΜΘ θα λειτουργήσουν και περιφερειακά υδάτινα πεδία στην Καβάλα και τη Θάσο. Η εταιρεία σχεδιάζει 2 μητροπολιτικά σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη και 10 κεντρικά σε Καλαμάτα, Χαλκίδα, Βόλο, Μήλο, Κω, Λέσβο, Αμφιλοχία, Αλεξανδρούπολη, Σύρο και Χανιά.
Τα 2 μητροπολιτικά υδατοδρόμια θα διαθέτουν περισσότερες από 15 θέσεις πρόσδεσης υδροπλάνων, τα 10 κεντρικά θα διαθέτουν από 3 έως 10 θέσεις, ενώ τα 100 περιφερειακά θα διαθέτουν μόνο μια θέση.