Τετάρτη 24 Ιουνίου 2026

Η ιστορία της Ορεστιάδας περνά στην ψηφιακή εποχή

Ολοκληρώθηκε η ένταξη της Πράξης «Ψηφιοποίηση – Τεκμηρίωση υλικού Ιστορικού και Λαογραφικού Μουσείου Ορεστιάδας, δημιουργία εφαρμογών», συνολικού προϋπολογισμού 307.048,80 ευρώ, στο πλαίσιο της Στρατηγικής Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης (ΣΒΑΑ) του Δήμου Ορεστιάδας, ενταγμένης στο πρόγραμμα ΕΣΠΑ Ανατολική Μακεδονία – Θράκη 2021–2027 της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Η συγκεκριμένη δράση αποσκοπεί στην ανάδειξη του πλούσιου πολιτιστικού αποθέματος του Δήμου Ορεστιάδας μέσω σύγχρονων ψηφιακών εργαλείων, ενισχύοντας τον ρόλο της πόλης ως πόλου έλξης για κατοίκους και επισκέπτες.

Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη και εγκατάσταση καινοτόμων ψηφιακών και διαδραστικών εφαρμογών στο Ιστορικό και Λαογραφικό Μουσείο Νέας Ορεστιάδας και της ευρύτερης περιοχής, καθώς και τη δημιουργία εφαρμογών για έξυπνες κινητές συσκευές.

Ειδικότερα, προβλέπεται η υλοποίηση:

  • ολογραφικών διαδραστικών μορφών παλαιών κατοίκων,
  • εφαρμογών επαυξημένης πραγματικότητας και παρουσίασης παραδοσιακών φορεσιών,
  • διαδραστικών εφαρμογών για τα παραδοσιακά επαγγέλματα,
  • ψηφιακής αρχειοθήκης εγγράφων και έντυπου αρχειακού υλικού,
  • διαδραστικών κάδρων που αφηγούνται την ιστορία της Ορεστιάδας,
  • εφαρμογών για κινητά τηλέφωνα με διαδραστικά αγάλματα, ιστορικές φωτογραφίες του παρελθόντος, ψηφιακές «συναντήσεις» με κατοίκους άλλων εποχών και θεατρικά δρώμενα της πόλης.

Η ένταξη της Πράξης αποτελεί ένα ακόμη ουσιαστικό βήμα για την αξιοποίηση της ψηφιακής τεχνολογίας στην υπηρεσία του πολιτισμού και της ιστορικής μνήμης, συμβάλλοντας στην ενίσχυση του σύγχρονου, ανοιχτού και εξωστρεφούς χαρακτήρα της Ορεστιάδας και στη μετατροπή της σε σύγχρονο τουριστικό προορισμό.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

◉ Διαβάστε ακόμη