Και ενώ όλα δείχνουν ότι επιστρέφουμε στην κανονικότητα με γοργούς ρυθμούς, με το άνοιγμα της εστίασης και την έναρξη της τουριστικής περιόδου προ των πυλών, ο Δήμος Αλεξανδρούπολης ξεκινά τώρα (!) την λήψη μέτρων αποφυγής και διάδοσης του κορονοϊού COVID-19 σε οικισμούς και καταυλισμούς “Ρομά” (!) περίπου 2 μήνες μετά την έναρξη της πανδημίας.
Αυτή η ιστορία έχει πολλά θέματα…
Σύμφωνα και με τον κο Δαγλή Γιασάρ, πρόεδρο του Συλλόγου Ελλήνων Πολιτών, Μουσουλμάνων στο Θρήσκευμα με Μητρική την Τουρκική Γλώσσα, δεν αποδέχονται τον χαρακτηρισμό «Ρομά». Το ανέφερε ο ίδιος ο Δαγλή Γιασάρ στη συνέντευξη που παραχώρησε στον τηλεοπτικό περιφερειακό σταθμό ALFA και στην δημοσιογράφο Κυριακή Μπασκάκη.
Οφείλουμε να πούμε βέβαια ότι η διατύπωση αυτή γίνεται διότι έτσι ορίζεται μέσα από τον κυβερνητικό προγραμματισμό και έτσι πρέπει να αναφέρεται στην διαδικασία (τυπικά) ώστε να μπορεί να εγκριθεί ο προϋπολογισμός. Παρόλα αυτά φαίνεται ότι ο χαρακτηρισμός «Ρομά» ενόχλησε ιδιαίτερα τους συνδημότες μας. Το ερώτημα που προκύπτει είναι: αν δεν είναι «Ρομά» προβλέπονται όσα αποφασίστηκαν στην οικονομική επιτροπή;
Ας πάμε όμως στην ουσία.
Εγκρίθηκε λοιπόν (και καλώς έγινε) η προμήθεια υλικών υγειονομικού χαρακτήρα όπως:
Προμήθεια απολυμαντικού προϊόντος επιφανειών, για απολυμάνσεις δρόμων, πεζοδρομίων κτλ,
Σακούλες απορριμμάτων για 850 οικογένειες
Χλωρίνη παχύρρευστη σε 850 οικογένειες
Προμήθεια αντισηπτικού gel χεριών με οινόπνευμα σε συσκευασία 1 λίτρου με αντλία. Θα δοθεί μία συσκευασία σε κάθε οικογένεια, σε 850 οικογένειες
Κάδοι χωριτικότητας 70ltr
Πλυντήρια για πλύσεις ρούχων με κερματοδέκτη!!!
Μάσκες προστασίας προσώπου
Σύνολο: 25.700 €
Όλα τα παραπάνω θα αξιοποιηθούν για τους συγκεκριμένους συνδημότες μας με σκοπό (2 μήνες μετά) να αποτρέψουν την διάδοση του κορονοϊού.
Το πιο ενδιαφέρον βέβαια είναι ότι στην ίδια απόφαση της οικονομικής επιτροπής του Δήμου εγκρίθηκε εκτός των άλλων διαφημιστική καμπάνια ενημέρωσης συνολικής δαπάνης 8860 €.
Τι περιλαμβάνει αυτή η διαφημιστική καμπάνια?
Προσπαθήστε καθώς διαβάζετε την κάθε υπηρεσία, να φανταστείτε την εφαρμογή της και κυρίως την αποτελεσματικότητά της σύμφωνα με το σκεπτικό της απόφασης!
Ξεκινάμε:
Παραγωγή Ραδιοφωνικού Σποτ.
Παραγωγή Τηλεοπτικού Σποτ
Γραφιστικός σχεδιασμός 4σέλιδου Ενημερωτικού Εντύπου – Ερωτηματολογίου
Σχεδιασμός gif ad banner για ιστοσελίδες
Σχεδιασμός banners για εφημερίδες (σε 3 διαστάσεις)
Εκτύπωση εντύπων, φακέλων και Εντυποδιανομή!!!
Προβολή σε 4 ραδιοφωνικούς σταθμούς με αναφορές & σποτ
Προβολή σε 3 τηλεοπτικούς σταθμούς με αναφορές & σποτ
Προβολή σε 4 ιστοσελίδες και στα Social Media τους
Προβολή σε 2 εφημερίδες (και στις ιστοσελίδες του + FB)
Χορηγούμενες Δημοσιεύσεις στα Social Media!!!!!
Σύνταξη ερωτηματολογίου, ανάρτηση στην ιστοσελίδα του Δήμου, συντονισμός Δράσης – Συλλογή & Επεξεργασία απαντήσεων.
Αμοιβή αναδόχου (Media buying, media planning)
Σύνολο: 8.860 €
Προσπαθούμε λοιπόν να καταλάβουμε το σκεπτικό της απόφασης γιατί ενώ όλοι αρχίζουμε και επιστρέφουμε στην κανονικότητα ο Δήμος επιλέγει να ξεκινήσει τώρα καμπάνια ενημέρωσης σε καταυλισμούς Roma (όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η απόφαση της οικονομικής επιτροπής).
Επίσης προσπαθούμε να καταλάβουμε με ποιον τρόπο θα φανούν χρήσιμα ραδιοφωνικά και τηλεοπτικά μηνύματα σε σταθμούς με εμβέλεια σε όλη την περιφέρεια όταν θέλεις απλά να επικοινωνήσεις με συγκεκριμένες ομάδες ανθρώπων!
Είναι τόσο πολυπληθείς που δεν είναι εφικτό να γίνει άλλης μορφής επικοινωνία;
Αναμένουμε να δούμε με ποια κριτήρια θα επιλεγούν τα 4 ραδιόφωνα. Ποιο μπορεί να είναι το περιεχόμενο του spot όταν απευθύνεται σε συγκεκριμένη κοινωνική ομάδα;
Γνωρίζει κανείς ποια ραδιόφωνα ακούνε οι συγκεκριμένοι συνδημότες μας? Πραγματικά τα γνωρίζετε?
Υπάρχουν δηλαδή ραδιόφωνα που διεισδύουν καλύτερα στις συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες;
Δεν κάνω αναφορά στις τηλεοράσεις γιατί τρεις είναι αυτές που έχουν έδρα στην Αλεξανδρούπολη. Καλύφθηκαν όλες!
Έχουν βέβαια εμβέλεια σε όλη την Περιφέρεια. Ίσως είναι στο σκεπτικό του Δημάρχου να προσφέρουμε ενημέρωση και σε «Ρομά» που κατοικούν σε άλλους δήμους της Περιφέρεια μας. Δεν ακούγεται κακό.
Επίσης θα είχε ενδιαφέρον αν μετά το πέρας της καμπάνιας είχαμε την σχετική απόδειξη για την χορηγούμενη δημοσίευση στα social media συνολικού ύψους 1500 €.
Πραγματικά… πόσους μήνες θα κρατήσει η χορηγούμενη;
Παρεμπιπτόντως δεν φαντάζεστε τι μπορεί να πετύχει κάνεις με μία δαπάνη 1500 € στα social media…
Αφήνω στην άκρη την ιδέα του ερωτηματολογίου…
Επιπλέον αν αντιλαμβανόμαστε σωστά το σκεπτικό της απόφασης, θα δημιουργηθεί στις συγκεκριμένες περιοχές όπου κατοικούν οι «Ρομά» δίκτυο ενίσχυσης σήματος για να υπάρχει εύκολη και γρήγορη πρόσβαση στο internet.
Άλλωστε για αυτήν την δουλειά εγκρίθηκαν αγορές: laptop, tablet και κινητών smartphone συνολικού κόστους: 2.196 €!!!
Το να θέλει ο Δήμος να εκπαιδεύσει και να ενσωματώσει τεχνολογικά κάποιες κοινωνικές ομάδες είναι προς την σωστή κατεύθυνση.
Μπορεί όμως αλήθεια να το πετύχει τον στόχο της στην συγκεκριμένη περίπτωση με ραδιοφωνική και τηλεοπτική διαφήμιση; Με την χρήση των site και των εφημερίδων;
Δε χρειάζεται να πούμε σε ποια εταιρία δόθηκε η δουλειά και το ποσό των 8860 €. Αυτό είναι πια γνωστό. Άλλωστε είναι αναρτημένο σε δημόσιο έγγραφο.
Δεν χρειάζεται επίσης να αναφέρουμε (αλλά το κάνουμε) ότι η απόφαση είναι καθόλα νόμιμη.
Αναμένουμε την υλοποίησή της.
Διαβάστε αναλυτικά την απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Αλεξανδρούπολης εδώ
το νΈβρο