Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024

«Καμπανάκι» από τους ντόπιους αλιείς για τις παραβιάσεις των τουρκικών σκαφών

Οι αλιείς της περιοχής μας ζητούν από την κεντρική Πολιτεία να αυστηροποιήσει τους ελέγχους και τις κυρώσεις για την παραβαστικότητα των τουρκικών αλιευτικών σκαφών στο Θρακικό Πέλαγος ειδικότερα αυτήν την περίοδο, καθώς από την Παρασκευή 15/07 οι ψαράδες θα μπορούν να ψαρέψουν σε διεθνή ύδατα. 

Αναλυτικά την κατάσταση περιέγραψε ο Παναγιώτης Καραβέτης μέλος ΔΣ Συλλόγου Αλιέων Αλεξανδρούπολης που δήλωσε πως «θα χτυπήσω το “καμπανάκι” προς την Πολιτεία για τις παραβιάσεις από τα τουρκικά αλιευτικά σκάφη, δυστυχώς ακολουθείται μια πολιτική αποτροπής που δεν έχει αποδώσει μέχρι στιγμής. Όλο και περισσότερο η παράνομη αλιεία από τα τουρκικά αλιευτικά επιδεινώνουν την κατάσταση, γιατί βλέπουν και οι υπόλοιποι αλιείς ότι δεν υπάρχουν επιπτώσεις. Πρέπει να συλληφθεί το σκάφος που παραβιάζει τα ελληνικά χωρικά ύδατα και αλιεύει παράνομα. Δυστυχώς υπάρχουν πάρα πολλές περιπτώσεις και ως χώρα θα πρέπει άμεσα να σταματήσουμε την παράνομη αλιεία».

Όπως ενημέρωσε ο κος Καραβέτης υπάρχει ευρωπαϊκός κανονισμός περί παράνομης αλιείας από τρίτες χώρες που δίνει τη δυνατότητα σε κράτος-μέλος της ΕΕ να απαγορεύσει τις εισαγωγές τέτοιων προϊόντων που είναι παράνομης προσέλευσης. «Υπάρχουν πολλά προϊόντα αλιείας της Τουρκίας που είναι παράνομης αλιείας και γίνονται εισαγωγή στη χώρα μας. Εάν δεν υπήρχαμε εμείς αυτήν τη στιγμή τα τουρκικά αλιευτικά θα ήταν στη Θάσο. Αυτήν την στιγμή υπάρχουμε στην περιοχή και κρατάμε ένας μέρος με τη δραστηριότητα που έχουμε. Γιατί σκέφτεται ο Τούρκος αλιέας πως θα πάω σε διεθνή ύδατα εάν εκεί υπάρχουν 10 σκάφη της περιοχής» είπε ο επαγγελματίας αλιέας.


Τα καύσιμα ένας ακόμα «πονοκέφαλος» – Εργάτες από την Αίγυπτο «αγοράζει» η Ελλάδα
Ο Παναγιώτης Καραβέτης μίλησε και για το κόστος των καυσίμων που έχει αυξηθεί κατακόρυφα, προκαλώντας έναν ακόμα “πονοκέφαλο” στους επαγγελματίες ψαράδες. Χαρακτηριστικά επί του θέματος σημείωσε πως η μεγαλύτερη επιβάρυνση αυτήν την στιγμή στα έξοδα ενός αλιευτικού σκάφους είναι το καύσιμο. Τα επαγγελματικά αλιευτικά σκάφη δεν πληρώνουν τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι «το ακριβό καύσιμο δεν επηρεάζει και την απόδοση ενός σκάφους, γιατί ο κάθε αλιέας σκέφτεται το κόστος».

Τέλος, αξίζει να αναφερθεί ότι οι ντόπιοι αλιείς απασχολούν κυρίως εργάτες από την Αίγυπτο, καθώς δεν υπάρχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον από τους Έλληνες για να ασχοληθούν με τον κλάδο. «Υπάρχει η αγορά της Αιγύπτου που είναι καλοί επαγγελματίες και γνωρίζουν οι περισσότεροι τον δικό μας τρόπο δουλειάς. Βρίσκουμε προσωπικό από την Αίγυπτο, καθώς δεν υπάρχει αρκετό ελληνικό δυναμικό» κατέληξε.

ΠΗΓΗ: xronos.gr – Δήμος Μπακιρτζάκης

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

◉ Διαβάστε ακόμη