Σάββατο 28 Δεκεμβρίου 2024

Κατάργηση παραβόλου πιλοτικού γάμου και ψηφιοποίηση του αρχείου οικοδομικών αδειών ζητά η παράταξη «Πόλη & Πολίτες»

Στο σημερινό Δημοτικό Συμβούλιο έχουμε καταθέσει ως παράταξη προς συζήτηση δύο θέματα έχοντας αφουγκραστεί την αγωνία των νέων του τόπου μας από τη μία, αλλά και τον καθημερινό αγώνα που δίνουν οι επαγγελματίες έχοντας να υπερπηδήσουν πολλά εμπόδια.

Προτείνουμε την κατάργηση του παράβολου για την τέλεση πολιτικού γάμου στο Δήμο Αλεξανδρούπολης, καθώς και τη μείωση κατά 50% των Δημοτικών Τελών για τις νέες οικογένειες που θα δημιουργηθούν.

Η οικονομική κρίση γίνεται εντονότερη λόγω των υγειονομικών συνθηκών που επικρατούν, αποθαρρύνοντας τους νέους στο να κάνουν το επόμενο βήμα στη ζωή τους.

Το δημογραφικό πρόβλημα ερημώνει την ύπαιθρο και τα χωριά μας. Η αυτοδιοίκηση έχει λόγο, πραγματικό και συμβολικό. Καταθέτουμε την συγκεκριμένη πρόταση ως μια ελάχιστη συμβολική στήριξη στα νέα ζευγάρια του τόπου μας.

Επιπρόσθετα θέτουμε προς συζήτηση την πρότασή μας για την ψηφιοποίηση όλων των οικοδομικών αδειών του Δήμου Αλεξανδρούπολης από το 1950 και έπειτα.

Σήμερα όταν ένας δημότης πολίτης χρειάζεται να ζητήσει αντίγραφα από το φάκελο της οικοδομικής άδειας του κτιρίου που ενδιαφέρεται, απευθύνεται ο ίδιος στην πολεοδομία ή μέσω του μηχανικού που συνεργάζεται και καταθέτει την αίτηση του. Μετά την καταχώρηση της αίτησης στη
γραμματεία και απόδοσης αριθμού πρωτοκόλλου, ορίζεται και ημερομηνία όπου ο πολίτης μπορεί να παραλάβει τα αντίγραφα που επιθυμεί.

Το φυσικό αρχείο των οικοδομικών αδειών μοιράζεται στο υπόγειο της Δημαρχίας και στο υπόγειο της παλιάς Δημαρχίας (πλατεία Κύπρου). Απαιτείται πολύς χρόνος, καθώς πρέπει η υπάλληλος να μετακινείται στα αντίστοιχα υπόγεια ώστε να αναζητήσει φακέλους φθαρμένους και παλιούς σε ράφια με μεγάλο ύψος και με συνθήκες οι οποίες δεν είναι οι ιδανικότερες για εργασία.

Η διαδικασία αυτή πέρα από χρονοβόρα εγκυμονεί και κινδύνους για τυχόν φθορά και καταστροφή του αρχείου από τη μεταφορά του σε καταστήματα φωτοτυπικών για αναπαραγωγή αντιγράφων. Μάλιστα το τελευταίο διάστημα λόγω των περιορισμών που ισχύουν, ο χρόνος διεκπεραίωσης είναι ακόμη μεγαλύτερος.

Η εφαρμογή της πρότασής μας θα έχει ως αποτέλεσμα να πάψουν να υφίστανται πλέον θέματα απώλειας και καταστροφής φακέλων και θα είναι δυνατή η εξυπηρέτηση του δημότη ακόμη και εντός της ημέρας, ενώ η αναζήτηση θα είναι υπόθεση λίγων δευτερολέπτων.

Τα αντίγραφα θα έχουν πλέον την ψηφιακή υπογραφή της υπηρεσίας με αποτέλεσμα να εξαλειφθεί η διαδικασία θεώρησης του ακριβές αντίγραφου.

Η βάση δεδομένων που θα δημιουργηθεί θα μπορεί να συνδέσει όλες τις οικοδομικές άδειες που αφορούν τα ίδια κτίρια διότι μέχρι σήμερα εάν υπήρχε μια άδεια για ανέγερση ισόγειας οικοδομής και μετά από χρόνια εκδιδόταν άδεια για προθήκη ορόφου, δεν υπήρχε τρόπος σύνδεσης των δύο αυτών αδειών πέρα από το να εντοπιστεί η νεότερη άδεια και μετέπειτα η προγενέστερη άδεια μέσα σε αυτήν.

Πλέον υφίσταται το σύστημα e-adeies που δύναται να συνδέσει τις νέες άδειες με το υφιστάμενο αρχείο, ενώ οι υπάλληλοι της Υπηρεσίας Δόμησης θα έχουν άμεση πρόσβαση στο ηλεκτρονικό αρχείο.

Στηρίζουμε τους νέους, στηρίζουμε τους επαγγελματίες.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email