Οι μαθητές των Εσπερινών Λυκείων διαμαρτύρονται έντονα για το άδικο μέτρο της ενιαίας Ε.Β.Ε και σε ανακοίνωση τους, σημειώνουν:
Το τελευταίο διάστημα, όλοι οι μαθητές, και ιδιαίτερα οι μαθητές των Εσπερινών Λυκείων, προετοιμάζονται κάτω από αντίξοες συνθήκες για τις πανελλαδικές εξετάσεις.
Με κλειστά σχολεία εξαιτίας της πανδημίας, με την μετ’ εμποδίων τηλεκπαίδευση και με τόσα άλλα, που ταλανίζουν τη σκέψη τους το τελευταίο διάστημα. Μέσα σε όλον αυτόν τον καταιγισμό, έρχεται να προστεθεί και η τεράστια ανασφάλεια που τους δημιούργησε ο νέος νόμος του Υ.ΠΑΙ.Θ 4777/21, που αφορά και στην εισαγωγή στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, με τη θέσπιση της ενιαίας Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής. ( Ε.Β.Ε ).
Οι μαθητές των Εσπερινών Λυκείων διαμαρτυρηθήκαμε έντονα για το άδικο μέτρο της ενιαίας Ε.Β.Ε, καθώς μας καλεί να ανταγωνιστούμε τους μαθητές των Ημερήσιων Λυκείων και έτσι, ελαχιστοποιεί τις πιθανότητές μας να εισαχθούμε στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Σε αυτό το σημείο, αξίζει να επισημανθεί, ότι οι μαθητές των Εσπερινών Λυκείων διεκδικούν θέσεις, που προορίζονται αποκλειστικά γι’ αυτούς, με ποσοστό μόλις 1%, των θέσεων που προορίζονται για τους μαθητές των Ημερησίων.
Ξεκινήσαμε έναν αγώνα για την εξαίρεσή μας από την ενιαία Ε.Β.Ε, στέλνοντας επιστολή διαμαρτυρίας ( Αρ. πρωτ. 24923 ) προς το υπουργείο στις 3/3/2021, για την οποία δεν λάβαμε καμία ανταπόκριση. Με επανειλημμένες κρούσεις και πιέσεις που ασκήσαμε, ώστε να λάβουμε κάποια απάντηση, η μόνη ανεπίσημη που πήραμε, ήταν ότι, επικαλούμενοι την ισονομία μεταξύ Ημερήσιων και Εσπερινών Λυκείων, η ενιαία Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, είναι το βασικό σκεπτικό, πάνω στο οποίο βασίστηκε όλο το νομοσχέδιο και δεν γίνονται εξαιρέσεις. Δεν γίνονται εξαιρέσεις για τους μαθητές των Εσπερινών Λυκείων, οι οποίοι, στην πλειοψηφία τους, είναι ενήλικες, σκληρά εργαζόμενοι, γονείς. Άνθρωποι που παλεύουν καθημερινά για την επιβίωσή τους και συνάμα να μορφωθούν, ώστε να έχουν ένα ελπιδοφόρο αύριο. Δεν γίνονται εξαιρέσεις για εμάς, διότι για το Υπουργείο Παιδείας, είμαστε ενός κατώτερου Θεού παιδιά.
Οι πολιτικές αποφάσεις και ο τρόπος που νομοθετεί το υπουργείο, μας οδηγούν στο συμπέρασμα, ότι η κοινωνική πολιτική και η συμπεριληπτική εκπαίδευση, είναι έννοιες άγνωστες για εκείνους. Βλέπουν τους μαθητές σαν αριθμούς και το μόνο που τους απασχολεί, είναι το πως θα “κόψουν” μαθητές από την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, επικαλούμενοι το ότι θέλουν να την αναβαθμίσουν και να εξαλειφθεί το φαινόμενο των αιώνιων φοιτητών, λες και εκείνοι είναι που υποβαθμίζουν την Τριτοβάθμια εκπαίδευση. Και απορούμε, όπως θα απορούσε κάθε νοήμων άνθρωπος. Το 1% των μαθητών που εισέρχονται από τα Εσπερινά Λύκεια στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση την έχει υποβαθμίσει;
Τα Εσπερινά Λύκεια, μέχρι αυτή τη στιγμή, προσπάθησαν να διαμαρτυρηθούν σεβόμενοι την κοινωνική αποστασιοποίηση λόγω της πανδημίας και το μόνο που εισέπραξαν ήταν ο χλευασμός του Υπουργείου Παιδείας. Προσπαθήσαμε να έρθουμε σε επαφή με την Υπουργό ή την Υφυπουργό, αλλά δεν είχαμε καμία τύχη. Μπήκαμε στη διαδικασία να απευθυνθούμε στις 3/4/2021, στον Πρωθυπουργό της χώρας, ώστε να επέμβει για να μας ορίσει η κυρία Υπουργός ένα ραντεβού. Προς τιμήν του, πήραμε απάντηση αμέσως, στις 5/4/2021 (αρ. πρωτ. 39319), έστειλε e-mail η γραμματεία του Πρωθυπουργού στο Υ.ΠΑΙ.Θ, ζητώντας μάλιστα να ενημερωθούν αν ορίστηκε ραντεβού.
Και πάλι όμως, δε λάβαμε καμία ανταπόκριση.
Τα Εσπερινά Λύκεια, έκαναν ακόμα ένα βήμα πίσω, στέλνοντας εκ νέου μία επιστολή στην Υπουργό, ζητώντας, από τη στιγμή που δεν γίνονται εξαιρέσεις, να οριστεί ειδική Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, που να αφορά μόνο στους μαθητές των Εσπερινών ΓΕ.Λ και ΕΠΑ.Λ, οι οποίοι θα κληθούν να ανταγωνιστούν μεταξύ τους και μόνο. Αλλά και πάλι δεν είχαμε καμία τύχη. Και πάλι, ακόμα και σε αυτό το βήμα που κάναμε, βρήκαμε την πόρτα του υπουργείου, για άλλη μια φορά, κλειστή.
Για όλους τους παραπάνω λόγους, καλούμε όλους τους οργανωμένους φορείς και μη, τους καθηγητές μας, αλλά και κάθε δίκαιο και δημοκρατικό πολίτη αυτής της χώρας, να σταθούν δίπλα μας.
Τους καλούμε να γίνουν οι φωνές μας, για να μπορέσουμε να έχουμε κι εμείς τα παιδιά των Εσπερινών Λυκείων, δικαίωμα στο όνειρο.
Με εκτίμηση
Εσπερινά ΓΕ.Λ και ΕΠΑ.Λ Ελλάδος.
Την παρούσα επιστολή συνυπογράφουν τα κάτωθι εσπερινά Λύκεια:
1) ΓΕ.Λ Αγ. Αναργύρων
2) ΓΕ.Λ Παλλήνης
3) ΓΕ.Λ Ηρακλείου Κρήτης
4) ΓΕ.Λ Αμπελοκήπων Θεσσαλονίκης
5) ΓΕ.Λ Πολυγύρου Θεσσαλονίκης
6) ΓΕ.Λ Βόλου
7) 1ο ΓΕ.Λ Αθηνών
8) ΓΕ.Λ Ξάνθης
9) 2 ο ΓΕ.Λ Αθηνών
10) 1ο ΓΕ.Λ Θεσσαλονίκης
11) ΓΕ.Λ Καλλιθέας
12) ΓΕ.Λ Κέρκυρας
13) ΓΕ.Λ Σπάρτης
14) ΓΕ.Λ Αγρινίου
15) ΓΕ.Λ Χανίων
16) ΓΕ.Λ Ρεθύμνου
17) ΓΕ.Λ Ναυπλίου
18) ΓΕ.Λ Περάματος
19) ΓΕ.Λ Νάξου Μανώλης Γλέζος
20) ΓΕ.Λ Κομοτηνής
21) ΓΕ.Λ Αγ. Δημητρίου
22) ΓΕ.Λ Σερρών
23) ΓΕ.Λ Ηγουμενίτσας
24) ΓΕ.Λ Αλεξανδρούπολης
25) ΓΕ.Λ Βέροιας
26) ΓΕ.Λ Αιγάλεω
27) ΓΕ.Λ Σητείας
28) ΓΕ.Λ Αχαρνών
29) ΓΕ.Λ Κατερίνης
30) ΓΕ.Λ Ζακύνθου
31) ΓΕ.Λ Χαλκίδας
32) 1ο ΕΠΑ.Λ Αιγάλεω
33) 3ο ΕΠΑ.Λ Ν. Φιλαδέλφειας
34) 1ο ΕΠΑ.Λ Ρεθύμνου
35) 2ο ΕΠΑ.Λ Ιωαννίνων
36) ΕΠΑ.Λ Καλαμάτας
37) 2ο ΕΠΑ.Λ Αγ. Δημητρίου
38) ΕΠΑ.Λ Αγρινίου
39) ΕΠΑ.Λ Κέρκυρας
40) 5ο ΕΠΑ.Λ Θεσσαλονίκης
41) 2ο ΕΠΑ.Λ Αιγίου
42) 5ο ΕΠΑ.Λ Πατρών
43) 3ο ΕΠΑ.Λ Πατρών
44) 4ο ΕΠΑ.Λ Κοζάνης
45) ΕΠΑ.Λ Κομοτηνής
46) 3ο ΕΠΑ.Λ Πτολεμαΐδας
47) ΕΠΑ.Λ Αριδαίας
48) 4ο ΕΠΑ.Λ Ν. Ιωνίας Βόλου
49) 4ο ΕΠΑ.Λ Σερρών
50) 1ο ΕΠΑ.Λ Καλαμαριάς
51) 13ο ΕΠΑ.Λ Θεσσαλονίκης
52) 1ο ΕΠΑ.Λ Ξάνθης
53) 3ο ΕΠΑ.Λ Αλεξανδρούπολης
54) 2ο ΕΠΑ.Λ Ορεστιάδας
55) 3ο ΕΠΑ.Λ Αγ. Αναργύρων
Πηγή: aftodioikisi.gr