Σάββατο 23 Νοεμβρίου 2024

Κώστας Μεγεγάκης: «Όλο το σχέδιο της ACS για το νέο logistics hub»

Η πανδημία προκάλεσε πολλά προβλήματα στην καθημερινότητα των επιχειρήσεων και των καταναλωτών. Έδωσε, όμως και μαθήματα, τα οποία οι πάντες καλούνται να …λάβουν και να αξιοποιήσουν. Στην αγορά υπήρξαν κέρδη για ορισμένους κλάδους –όχι πολλούς- και ζημίες για τους περισσότερους. Βέβαια, όλα σχετικά είναι…

Παράδειγμα, οι ταχυμεταφορές. Αν και ο ρόλος του συγκεκριμένου τομέα αναδείχθηκε στο έπακρο στην προσπάθεια για την όσο το δυνατόν πιο εύρυθμη λειτουργία του εμπορίου στις δύσκολες περιόδους των lockdown, το «σύστημα» κάποια στιγμή υπερφορτώθηκε και «χτύπησε κόκκινο».

Οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις των online ή τηλεφωνικών παραγγελιών από e shops κ.α. και τα παράπονα δεν έλειψαν. Αρκετούς μήνες μετά, η κατάσταση έχει ομαλοποιηθεί και η προσοχή των εταιρειών έχει, ήδη, στραφεί στην επόμενη μέρα. Όποιοι ήθελαν να προνοήσουν, προχώρησαν σε νέους σχεδιασμούς και επενδύσεις τέτοιες, που θα τους βοηθήσουν να μην «πιαστούν» απροετοίμαστοι σε μια νέα πιθανή κρίση – και όχι μόνο γι’ αυτό…

Στην περίπτωση της ACS Courier – από τους παλαιότερους και πιο καθιερωμένους «παίκτες» των ταχυμεταφορών- ο χρόνος μετρά αντίστροφα για τα εγκαίνια (1η Νοέμβριου) του νέου κέντρου διαλογής της στο Αιγάλεω, που θα υπερ-τριπλασιάσει την τρέχουσα δυναμικότητα της στην διαχείριση δεμάτων, όπως αναφέρει στο newmoney ο Γενικός Διευθυντής της εταιρείας, Κώστας Μενεγάκης.

Αποκαλύπτει επίσης όλο το σχέδιο για το νέο logistics hub, με λεπτομέρειες όχι γνωστές ως τώρα σε σχέση με το project που υπόσχεται να αλλάξει τα δεδομένα του κλάδου και να αποτελέσει μοχλό ανάπτυξης για την ACS. Ο κ. Μενεγάκης μιλά, ακόμα, για θέματα όπως ο ανταγωνισμός, οι εξελίξεις στο e- commerce, το last mile, αλλά και οι νέες τεχνολογίες αιχμής που θα χρησιμοποιηθούν στα courier νέας γενιάς.

Τι σημαίνει για την επόμενη μέρα της ACS, του κλάδου των ταχυμεταφορών και γενικότερα την αγορά η έναρξη της λειτουργίας του νέου υπερσύγχρονου logistics hub της εταιρείας;

«Διαβλέποντας την μακροπρόθεσμη εξέλιξη του ελληνικού e-commerce σε λίγο καιρό θα έχουμε ολοκληρώσει την κατασκευή του νέου σύγχρονου κέντρου διαλογής δεμάτων (hub) της εταιρείας, ενός κτιρίου 36.000 τ.μ., στο Αιγάλεω, με αυτόματα μηχανήματα διαλογής δεμάτων τελευταίας τεχνολογίας. Όπως αντιλαμβάνεστε, είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι και περήφανοι για αυτήν την εμβληματική επένδυση με συνολικό κόστος άνω των 40 εκατ. ευρώ που αποδεικνύει αδιαμφισβήτητα, ότι η ACS δεν είναι απλώς μία εταιρεία ταχυμεταφορών. Είμαστε ένας μεγάλος εγχώριος επενδυτής και ταυτόχρονα ο στρατηγικός εταίρος των σημαντικών κλάδων του ηλεκτρονικού εμπορίου, των μεταφορών και της εφοδιαστικής αλυσίδας. Η έναρξη της λειτουργίας του νέου κέντρου μας θα δημιουργήσει νέα δεδομένα στον κλάδο των ταχυμεταφορών. Πλέον, θα υπερ-τριπλασιάσουμε την τρέχουσα δυναμικότητα διαλογής δεμάτων στο κέντρο διαλογής της Αθήνας σε 50.000 αποστολές/ώρα και συνολικά περισσότερες από 60.000 στο σύνολο της εταιρείας και από το 2022 θα έχουμε τη δυνατότητα να διαχειριζόμαστε πολύ μεγαλύτερους όγκους αποστολών, σε πολύ μικρότερο χρονικό διάστημα σε σχέση με σήμερα.»

Ποια είναι τα νέα σχέδια της ACS, κύριε Μεγεγάκη; Ποιες άλλες κινήσεις/επενδύσεις σχεδιάζονται;

«Ως ACS, συνεχίζουμε να υλοποιούμε καινοτόμες τεχνολογικές λύσεις που αφορούν στη βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη-παραλήπτη. Δημιουργούμε την υπηρεσία παράδοσης σε γειτονικό ή φιλικό πρόσωπο με PIN, επεκτείνουμε συνεχώς τα σημεία παραλαβής και παράδοσης αποστολών «ACS Smart Points» με νέα αυτόματα lockers, ενώ υλοποιούμε και τη δυνατότητα ηλεκτρονικής κλήσης courier μέσω της εφαρμογής ACS Mobile App, αλλά και το νέο responsive website με ηλεκτρονική κλήση διανομέα. Σύντομα επίσης, θα έχουμε σε λειτουργία την πρωτοποριακή υπηρεσία Estimated Time of Arrival (ΕΤΑ) μέσω κινητού, η οποία θα προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα, καθώς θα επιτρέπει στον πελάτη να επιλέγει ο ίδιος το χρονικό περιθώριο που θα παραλάβει την αποστολή του, διευκολύνοντάς τον στη διαχείριση του χρόνου του. Παράλληλα, με την ΕΤΑ μηδενίζουμε τις επαναλαμβανόμενες προσπάθειες παράδοσης αποστολών, μεγιστοποιώντας έτσι το σύνολο των παραδόσεων κατά τη διάρκεια της ημέρας».

Πόσο και πώς έχει επηρεάσει την αγορά η πανδημία, κατά τη δική σας άποψη και ποια η εκτίμησή σας για τις εξελίξεις τόσο στον κλάδο των ταχυμεταφορών, όσο και στο e-commerce;

«Η πανδημία δημιούργησε μια πρωτόγνωρη έκρηξη στη ζήτηση των υπηρεσιών ταχυμεταφορών, άλλαξε τις καταναλωτικές μας συνήθειες και ενίσχυσε το ηλεκτρονικό εμπόριο. Για να αναφερθώ στην εταιρεία μας, στην ACS είχαμε μια αύξηση της τάξης του 70% σε σχέση με την προ-COVID εποχή. Η σαραντάχρονη εμπειρία μας, μας επιτρέπει να προβλέπουμε ευδιάκριτα και έγκαιρα τις εξελίξεις στην ελληνική αγορά και να προχωράμε στις κατάλληλες ενέργειες. Θα σας πω λοιπόν ότι είμαστε απόλυτα βέβαιοι, ότι ποσοστό της τάξεως του 20-25% της αύξησης που έχει παρατηρηθεί στο ηλεκτρονικό εμπόριο, θα διατηρηθεί και μετά την πανδημία. Το κοινό δείχνει να αγκαλιάζει τον ψηφιακό μετασχηματισμό σε όλες τις εκφάνσεις της καθημερινότητάς του και συνεπώς αντιλαμβάνεται και την ευκολία και όλα τα οφέλη των ηλεκτρονικών συναλλαγών (ταχύτητα, σύγκριση τιμών κλπ). Εμείς στην ACS, ως ο ηγέτης του κλάδου, θα τον οδηγήσουμε στην επόμενη ψηφιακή μέρα. Συνεχίζουμε να επενδύουμε, να καινοτομούμε και να πρωτοπορούμε, αναπτύσσοντας σύγχρονες υποδομές, ψηφιακές λύσεις και αυτοματισμούς, έχοντας πάντα στο επίκεντρο την ποιότητα των υπηρεσιών μας και την ικανοποίηση των πελατών μας. Στην μετά COVID εποχή η ACS δεν θα είναι μόνο ο πρωταγωνιστής του κλάδου των ταχυμεταφορών, αλλά και ένας από τους πρωταγωνιστές του ελληνικού επιχειρείν».

Λειτουργεί όπως θα έπρεπε το last mile και ποιες οι προϋποθέσεις για τη βελτίωσή του, κατά την άποψη σας;

«Το last mile απαιτεί γρήγορους χρόνους παράδοσης με χαμηλό κόστος. Ως ACS, έχουμε υλοποιήσει ή προχωρούμε στην υλοποίηση μιας σειράς υπηρεσιών, με σκοπό να αυτοματοποιήσουμε περαιτέρω τις διαδικασίες, να τις απλοποιήσουμε για τον πελάτη και να εξαλείψουμε καθυστερήσεις μη παράδοσης που ανεβάζουν τα κόστη στις αρχικές συμφωνίες με τα e-shops και επιβαρύνουν τους χρόνους παράδοσης. Για εμάς, αυτός είναι ο μόνος τρόπος για να βελτιωθεί το last mile. Για αυτό επίσης θεωρούμε εξαιρετικά σημαντική την έναρξη λειτουργίας του νέου κέντρου διαλογής μας, γιατί θα βελτιώσει και θα αυτοματοποιήσει περαιτέρω τις διαδικασίες μας, χρησιμοποιώντας τεχνολογίες αιχμής».

Τι θα φέρει η διαφαινόμενη αύξηση του ανταγωνισμού με την είσοδο επιχειρήσεων όπως η Skroutz στο last mile;

«Ως ο ηγέτης του κλάδου, αναμφίβολα μας ικανοποιεί η ενίσχυση του ανταγωνισμού και η είσοδος νέων παικτών, καθώς οδηγεί στην περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου, αλλά και μας βοηθάει να εξελισσόμαστε και να γινόμαστε καλύτεροι, βελτιώνοντας έτσι ακόμα περισσότερο την εξυπηρέτηση των πελατών. Σήμερα υπάρχουν περισσότερες από 660 εταιρείες με άδεια στον κλάδο μας, από τις οποίες όμως μόνο 4, ανάμεσά τους και εμείς, έχουν Πανελλαδικό δίκτυο καταστημάτων. Ο συγκεκριμένος αριθμός είναι εξαιρετικά μεγάλος για την ελληνική αγορά και εκτιμούμε ότι η περαιτέρω αύξηση του ανταγωνισμού θα είναι προς όφελος του κοινού, αλλά επίσης μπορεί να οδηγήσει και σε συγκέντρωση του κλάδου. Εμείς, ως ACS, παραμένουμε σε εγρήγορση, παρακολουθούμε τις εξελίξεις και συνεχίζουμε με μεθοδικότητα και προσεκτικά σχεδιασμένα βήματα την ανάπτυξη της εταιρείας μας, ώστε να διατηρήσουμε το υψηλό επίπεδο εξυπηρέτησης και να παραμένουμε αξιόπιστοι συνεργάτες για τους πελάτες μας».

Ποιες νέες τεχνολογίες αιχμής θα χρησιμοποιηθούν στο νέο hub της ACS;

«Οι τεχνολογίες οι οποίες χρησιμοποιεί το νέο hub της εταιρείας αφορούν κυρίως στον εξοπλισμό διαλογής, που γίνεται με: Cross Belt, Tray Sorter. Οι δύο αυτές τεχνολογίες διαλογής αποστολών – που έχουν επιλεχθεί για τις 3 γραμμές παραγωγής του νέου Κέντρου Διαλογής – έχουν σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο, ώστε να ελαχιστοποιούνται οι διακινήσεις των αποστολών μέσα στις εγκαταστάσεις του hub, περιορίζοντας τις καθυστερήσεις και τα λάθη στο ελάχιστο. Παράλληλα οι γραμμές αυτές έχουν ιδιαίτερα μεγάλη παραγωγικότητα επιτρέποντας στην εταιρεία να κάνει διαλογή και να ετοιμάζει για τον τελικό τους προορισμό περισσότερες από 50.000 αποστολές την ώρα. Τέλος, η λειτουργία του νέου hub θα υποστηρίζεται από συσκευές PDA και συστήματα ενδοεπικοινωνίας ενώ έχει προβλεφθεί η εγκατάσταση συστημάτων αυτόματης (ρομποτικής) διακίνησης του εξοπλισμού διαλογής».

Πηγή: newmoney.gr

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email