Το χριστουγεννιάτικο μήνυμά του προς τους πιστούς της επαρχίας απευθύνει ο Μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως, Τραϊανουπόλεως και Σαμοθράκης κ.κ. Άνθιμος, αναδεικνύοντας τη σημασία της γνώσης και της κατανόησης του κόσμου ως βασικό στοιχείο της χριστιανικής ζωής.
Όπως σημειώνει, η Γέννηση του Χριστού φέρνει στον κόσμο το «φως της γνώσεως», ένα φως ανώτερο από το φυσικό, το οποίο καλεί τον άνθρωπο να γνωρίσει όσα συμβαίνουν γύρω του αλλά και μέσα του. Σύμφωνα με τον Σεβασμιώτατο, τίποτα στη ζωή δεν είναι τυχαίο, καθώς κάθε γεγονός έχει αιτία και αποτέλεσμα, είτε αφορά τη σωματική και ψυχική υγεία, είτε τη συμπεριφορά και τις κοινωνικές συνθήκες.
Ο Μητροπολίτης Άνθιμος τονίζει ότι η Αγία Γραφή και η διδασκαλία της Εκκλησίας προσφέρουν απαντήσεις στα ερωτήματα που απασχολούν τον σύγχρονο άνθρωπο, βοηθώντας τον να ερμηνεύσει τις δυσκολίες, τις ανισότητες και τις αντιφάσεις της ζωής. Αναφέρεται, μεταξύ άλλων, στο διαχρονικό ερώτημα για τη δοκιμασία των δικαίων και την ευημερία των αδίκων, επισημαίνοντας ότι η γνώση και η διάκριση του καλού και του κακού αποτελούν θεμελιώδη στοιχεία της ανθρώπινης πορείας.
Ιδιαίτερη μνεία γίνεται στη γέννηση του Χριστού ως πηγή διαρκούς φωτός, σε αντίθεση με τον ήλιο που ανατέλλει και δύει. Ο Χριστός, όπως αναφέρει, είναι το φως που καθοδηγεί τον άνθρωπο και του δίνει τη δυνατότητα να μη βαδίζει στο σκοτάδι της άγνοιας και του φόβου.
Κλείνοντας το μήνυμά του, ο Μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως καλεί τους πιστούς να μετατρέψουν την ψυχή τους σε «φάτνη» ταπεινότητας και αγάπης, ώστε να μπορούν να διαχειρίζονται όσα συμβαίνουν στη ζωή τους με γνώση, ψυχραιμία και πνευματική ωριμότητα, προς όφελος τόσο του εαυτού τους όσο και της κοινωνίας.









