Σε παρέμβαση προέβη η βουλευτής Έβρου του ΣΥΡΙΖΑ Νατάσα Γκαρά σχετικά με την ανάγκη αναβάθμισης των τελωνειακών σταθμών και τα νέα διόδια στην Εγνατία Οδό. Η βουλευτής άσκησε αυστηρή κριτική σχετικά καθυστερήσεις στα έργα συντήρησης και λειτουργίας της Εγνατίας Οδού. Συμπλήρωσε επίσης πως η Εγνατία Οδός αποτελεί ένα σημαντικό κομμάτι σε ότι αφορά τις μετακινήσεις, τον τουρισμό και το εμπόριο για τη Βόρεια Ελλάδα.
Ακολουθεί η ανακοίνωση της κ.Γκαρά.
Σκληρή κριτική για τις τεράστιες καθυστερήσεις στα έργα συντήρησης και λειτουργίας της Εγνατίας Οδού και των Κάθετων Αξόνων άσκησε, ως εισηγήτρια του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ, η Βουλευτής Έβρου και Αν. Τομεάρχης Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Ενημέρωσης & Επικοινωνίας, Νατάσα Γκαρά, κατά την ενημέρωση από τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών, στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής.
Η κα Γκαρά αφού σημείωσε πως η Εγνατία Οδός σηκώνει ένα σημαντικό βάρος σε ότι αφορά τις μετακινήσεις, τον τουρισμό και το εμπόριο, ειδικά για τη Βόρεια Ελλάδα, διερωτήθηκε πού οφείλεται η μεγάλη καθυστέρηση υλοποίησης των αναγκαίων έργων συντήρησης στο οδικό δίκτυο.
Μάλιστα, η βουλευτής Έβρου αναρωτήθηκε για τη σπουδή της κυβέρνησης να προχωρήσουν άμεσα, αυτή τη στιγμή οι νέες διετείς δημόσιες συμβάσεις συντήρησης, αξίας δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ, ενώ εξελίσσεται ταυτόχρονα και ο διαγωνισμός για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού. Η κα Γκαρά ζήτησε συγκεκριμένες διευκρινίσεις πάνω σε αυτά τα ζητήματα, καθώς επικρατεί σύγχυση τόσο με τα χρονοδιαγράμματα, αλλά και με τις ρητές δεσμεύσεις που θα αναλάβει ο παραχωρησιούχος.
Η κα Γκαρά υπενθύμισε στην τοποθέτησή της πως χρειάστηκε να έρθει η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, για να ολοκληρωθούν και να παραδοθούν έργα στην Εγνατία Οδό που «λίμναζαν» για 20 και πλέον χρόνια, όπως ο κάθετος άξονας στον Έβρο (τμήμα Μάνδρα – Ψαθάδες), ενώ σημείωσε πως και οι κάθετοι άξονες Α25 και Α29, που είχαν ξεκινήσει το 2001 και το 1996 αντίστοιχα, ολοκληρώθηκαν μόλις το 2017, με την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.
Παράλληλα, έθεσε και το θέμα με το κόστος μετακίνησης, τονίζοντας πως επί κυβέρνησης ΝΔ οι νέοι σταθμοί διοδίων στην Εγνατία φυτρώνουν «σαν τα μανιτάρια», υπενθυμίζοντας πως η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ είχε απαλλάξει τους μόνιμους κατοίκους και πολίτες που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες από την καταβολή τέλους – μέτρο που πρέπει να συνεχιστεί και μάλιστα σε όλους τους σταθμούς διοδίων στην Εγνατία – αλλά και είχε δρομολογήσει την εγκατάσταση σύγχρονου συστήματος αναλογικών διοδίων, το οποίο η ΝΔ ακύρωσε. Ο Υπουργός ρωτήθηκε, μάλιστα για το κόστος διοδίων μετά την παραχώρηση, ομολογώντας ο ίδιος ότι θα διπλασιαστεί.
Κλείνοντας , η Αν. Τομεάρχης Ενημέρωσης & Επικοινωνίας του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ έκανε ειδική αναφορά στην ανάγκη αναβάθμισης, των ενεργειακών υποδομών, αλλά και των υποδομών των τελωνειακών σταθμών, καθώς σε περιοχές όπως ο Έβρος, ο όγκος των εισαγωγών και εξαγωγών από και προς γειτονικές χώρες είναι ιδιαίτερα αυξημένος. Για αυτό και ζήτησε αναλυτική ενημέρωση για τις εργασίες που προγραμματίζονται για τον εκσυγχρονισμό των τελωνείων.
Τέλος, δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στην τεράστια αδικία που υφίσταται η Περιφερειακή Ενότητα Φλώρινας, η οποία μέχρι και σήμερα παραμένει αποκομμένη και χωρίς διασύνδεση με την Εγνατία Οδό και με κάποιον κάθετο άξονα.