Πέμπτη 18 Απριλίου 2024

Ν. Κεραμέως: Τέλος ο “μαυροπίνακας” – Ψηφιοποιούνται όλες οι υπηρεσίες των σχολείων – Έρχονται εργαστήρια ρομποτικής και STEM και νέα προγράμματα σπουδών σε διαδραστικό

Η Νίκη Κεραμέως ανακοίνωσε ότι από το 1,3 δις τα 450 εκατομμύρια ευρώ θα διατεθούν στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση:  

Α. Για την αντικατάσταση του “μαυροπίνακα” με διαδραστικούς πίνακες στις αίθουσες που διαθέτουν τη σχετική υποδομή να τους “υποδεχθούν”.

Β. Τα σχολεία θα εξοπλιστούν με εργαστήρια ρομποτικής και STEM.

Γ. Ο τεχνολογικός εξοπλισμός των σχολικών μονάδων θα ενισχυθεί σημαντικά.

Δ. Θα αγοραστούν ψηφιακά εργαλεία για τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Ε. Τα νέα προγράμματα σπουδών  θα είναι διαθέσιμα σε διαδραστικό, ψηφιακό περιβάλλον,

Ζ. Το σύνολο των εκπαιδευτικών θα επιμορφωθεί σε νέα ψηφιακά προγράμματα, και

Η. Θα αναβαθμιστούν οι ψηφιακές υπηρεσίες στα σχολεία

Κ. Μητσοτάκης: Την άλλη  εβδομάδα, στο υπουργικό Συμβούλιο, θα εγκρίνουμε το πολλαπλό βιβλίο

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά τη σημερινή παρουσίαση   των  δράσεων του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» στην Αρχαία Αγορά, παρουσία  της Προέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ursula von der Leyen, έκανε λόγο για το σχολείο του μέλλοντος  το οποίο θα διευρύνει το γνωστικό αντικείμενο το οποίο θα διδάσκεστε.

“Είναι ένα σχολείο το οποίο θα δίνει μεγαλύτερη αυτονομία σε δασκάλους και καθηγητές να διδάσκουν τη σχολική ύλη, προσαρμόζοντας την στο δικό τους τρόπο διδασκαλίας”, τόνισε και ανακοίνωσε ότι “την επόμενη εβδομάδα θα εγκρίνουμε στο Υπουργικό Συμβούλιο τη θεσμοθέτηση του  πολλαπλού βιβλίου”.

Θα μπορεί, δηλαδή, είπε ο πρωθυπουργός, μέσα από μια λίστα εγκεκριμένων βιβλίων ο καθηγητής και ο δάσκαλος να διαλέγει το βιβλίο εκείνο το οποίο ταιριάζει καλύτερα στον ίδιο, στην ίδια και στους μαθητές του. Ένα μικρό παράδειγμα μόνο.

Και βέβαια, πρόσθεσε, σημαντικοί πόροι (θα διατεθούν) από το Ταμείο Ανάκαμψης για την ψηφιακή αναβάθμιση των σχολείων -η οποία έδειξε τη δυναμική της και προφανώς πρέπει να συνεχιστεί- και βέβαια για τα πανεπιστήμιά μας, ειδικά τα δημόσια πανεπιστήμιά μας, στα οποία και εσύ φιλοδοξείς μέσω των πανελληνίων εξετάσεων να μπεις.

Τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση

Ο πρωθυπουργός αναφερόμενος στην τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση, τόνισε:

  • Αυτή την εποχή οι μαθητές της Γ’ Λυκείου συμμετέχουν στην πανελλήνιες εξετάσεις. Είμαστε από τις λίγες χώρες που έχουμε ένα οριζόντιο σύστημα πανελληνίων εξετάσεων για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Αποδίδω όμως και πάρα πολύ μεγάλη σημασία σε αυτό που είπε ο Πρόεδρος της Επιτροπής, στην τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση.
  • Ήταν το «αποπαίδι» της ελληνικής παιδείας εδώ και πολλά χρόνια. Είναι λάθος αυτό. Διότι ξέρουμε, παραδείγματος χάρη, ότι υπάρχουν ειδικότητες που διδάσκονται στα δημόσια ΙΕΚ μας οι οποίες έχουν μεγαλύτερη ζήτηση στην αγορά εργασίας από ότι, ενδεχομένως, ορισμένες ειδικότητες που διδάσκονται στα πανεπιστήμια μας.
  • Για πρώτη φορά υποστηρίζουμε, με ένα συγκροτημένο σχέδιο, αυτό το οποίο ονομάζουμε dual-track approach, την εκπαίδευση η οποία μπορεί να είναι μονοετής, διετής, σε συνεργασία όμως με τις επιχειρήσεις, έτσι ώστε να μπορέσουμε να δώσουμε επαγγελματικές δυνατότητες και στα παιδιά εκείνα που θα επιλέξουν να μην πάνε στο πανεπιστήμιο.
  • Οπότε το σχέδιο το οποίο έχουμε καταρτίσει έχει σημαντικούς πόρους για την υποστήριξη των σχολείων αλλά και για την επαγγελματική εκπαίδευση, την κατάρτιση, τη δια βίου μάθηση, η οποία τόσο σημασία θα έχει σε μία αγορά εργασίας η οποία αλλάζει συνέχεια.

Πηγή: esos.gr

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

◉ Διαβάστε ακόμη