Μικρή άνοδο, της τάξης του 1%, κατέγραψαν οι δαπάνες των ελληνικών νοικοκυριών για είδη ένδυσης, ενώ στην τριετία 2017-2019 αυξήθηκαν συνολικά κατά 4,1%, όπως επισημαίνει ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πλεκτικής και Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδος (ΣΕΠΕΕ).
Γενικότερα, αύξηση 2,5% κατέγραψε το 2019 η συνολική μηνιαία δαπάνη των νοικοκυριών σύμφωνα με την έρευνα των οικογενειακών προϋπολογισμών που διενήργησε η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ). Η μέση μηνιαία δαπάνη για αγορές των νοικοκυριών στην Ελλάδα το 2019 ανήλθε σε 1.478 ευρώ, έναντι 1.442 ευρώ το 2018.
Το μεγαλύτερο μέρος των δαπανών των νοικοκυριών το 2019 αφορά τα είδη διατροφής με ποσοστό 20%. Ακολουθούν οι δαπάνες στέγασης με 14%, οι μεταφορές με 13,4%, τα ξενοδοχεία – εστιατόρια – καφέ με 11,1%, η υγεία με 7,1% και στην 6η θέση οι δαπάνες ένδυσης και υπόδησης με ποσοστό 5,8%.
Οι δαπάνες για ένδυση – υπόδηση κατέγραψαν άνοδο το 2019 κατά 1%.
Την τελευταία τριετία 2017-2019 η κατανάλωση ενδυμάτων αυξήθηκε συνολικά κατά 4,1%.
Η μέση ετήσια δαπάνη ανά άτομο το 2019 για ενδύματα – υποδήματα ήταν 403 ευρώ. Η συνολική ετήσια κατανάλωση ενδυμάτων – υποδημάτων στην Ελλάδα το 2019 ανήλθε σε 4,17 δισεκατομμύρια ευρώ.
Το ποσοστό (5,8%) που δαπανάται στην Ελλάδα για την κατηγορία ένδυσης – υπόδησης εξακολουθεί να παραμένει από τα υψηλότερα στην Ευρώπη. Το αντίστοιχο ποσοστό στις περισσότερες ανεπτυγμένες χώρες, όπως η Γερμανία, Γαλλία, Αγγλία, Ισπανία κλπ κυμαίνεται μεταξύ 4% και 5%.
Πηγή: grtimes.gr