Την Πέμπτη, 15 Φεβρουαρίου 2024, το Γενικό Λύκειο Τυχερού Έβρου και το Γυμνάσιο με Λυκειακές Τάξεις Μεσοβουνίων Κεφαλονιάς συμμετείχαν ως διασχολική ομάδα σε κοινή αποστολή, η οποία έλαβε μέρος στην ημερίδα Euroscola με θέμα “The EU’s Zero Pollution Ambition: where do we stand today”. Η κοινή αποστολή των δύο σχολείων αποτελούνταν από 4 εκπαιδευτικούς και 20 μαθητές και μαθήτριες. Επικεφαλής της αποστολής ήταν η διευθύντρια του Γυμνασίου με Λυκειακές Τάξεις Μεσοβουνίων, κ. Ουρανία Τσούτση και συνοδοί ο διευθυντής του Γενικού Λυκείου Τυχερού, κ. Παναγιώτης Δελιακίδης και οι εκπαιδευτικοί κ. Περσεφώνη Μαρίνα Μηνιάτη και κ. Χρήστος Τσαπάνης.
Κατά τη διάρκεια της ημερίδας οι μαθητές και οι μαθήτριες μαζί με συνομηλίκούς τους από άλλες χώρες μέλη της ΕΕ έθεσαν ερωτήματα στον κ. Roberts Zīle, αντιπρόεδρο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, τα οποία αφορούσαν στη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα και συζήτησαν με την κ. Vivienne Halleux, πολιτική αναλύτρια Περιβάλλοντος της Γενικής Διεύθυνσης Υπηρεσιών Κοινοβουλευτικής Έρευνας, τη δυνατότητα επίτευξης του στόχου για μηδενικούς ρύπους μέχρι το 2050. Ακόμη, συμμετείχαν σε προσομοίωση συνεδρίασης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, αναλαμβάνοντας τον ρόλο των ευρωβουλευτών και συνειδητοποιώντας την αξία της ενεργού πολιτειότητας για την επίλυση σημαντικών προβλημάτων, όπως η ρύπανση του περιβάλλοντος.
Επίσης, οι εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν την ημερίδα με συναδέλφους από άλλες χώρες, ξεναγήθηκαν στο χώρο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και, αφού σχημάτισαν μεικτές ομάδες, πήραν μέρος σε κουίζ με ερωτήσεις γραμμένες σε όλες τις γλώσσες των χωρών-μελών της ΕΕ. Τέλος, επέστρεψαν στην αίθουσα του Ευρωκοινοβουλίου όπου και ολοκληρώθηκε η ημερίδα μέσα σε πανηγυρικό κλίμα.
Αναντίλεκτα, η ημερίδα βοήθησε τους μαθητές και τις μαθήτριες να συνειδητοποιήσουν ότι η Δημοκρατία στην Ευρώπη δεν μπορεί να λειτουργήσει αν εμείς, οι πολίτες απέχουμε από τα κοινά και το δημόσιο βίο και λόγο. Σ’ αυτό το πλαίσιο τα συμμετέχοντα σχολεία κλήθηκαν να συμβάλουν ενεργά και ποικιλοτρόπως στην εκστρατεία ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης των πολιτών σχετικά με:
- την αξία της Δημοκρατίας
- ποια προβλήματα δημιουργεί η αποχή
- τη σημασία των Ευρωπαϊκών εκλογών
- πώς μπορούμε να συμμετέχουμε ενεργότερα στο δημόσιο βίο.
Αξίζει να επισημανθεί ότι η άριστη συνεργασία των δύο σχολείων αποδεικνύει ότι τα περιφερειακά σχολεία έχουν τη δυνατότητα να αναλαμβάνουν και να πραγματοποιούν με επιτυχία καινοτόμα προγράμματα, παρά το εμπόδιο της απόστασης και τις γραφειοκρατικές δυσκολίες που ανακύπτουν. Η συμμετοχή των δύο σχολείων στην ημερίδα Euroscola προέκυψε ως επιβράβευση για τη συμμετοχή στο πρόγραμμα «Σχολεία-Πρέσβεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου» που πραγματοποιήθηκε κατά το σχολικό έτος 2022-2023.
Μετά την επιστροφή στα πάτρια εδάφη, τα μέλη της κοινής αποστολής αποχαιρετίστηκαν μέσα σε κλίμα συγκίνησης, δίνοντας την υπόσχεση για αδελφοποίηση των δύο σχολείων και για μελλοντική συνεργασία στο εκπαιδευτικό πεδίο.
Ευχαριστούμε θερμά τον Διευθυντή του Γενικού Λυκείου Τυχερού, κ. Παναγιώτη Δελιακίδη, που ήταν και αρχηγός της αποστολής του σχολείου του, για την άριστη συνεργασία με την αποστολή του Γυμνασίου με Λυκειακές Τάξεις Μεσοβουνίων, η οποία ήταν καθοριστική, για την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος.
Ιδιαίτερα οφείλουμε ένα μεγάλο «ευχαριστώ» στην κα Ηρώ Λαδά, τη φιλόλογο που υπηρέτησε στο σχολείο κατά τη σχολική χρονιά 2022-2023, η οποία υπήρξε η ψυχή του προγράμματος.
Για να τιμήσουμε τους μαθητές και τις μαθήτριες που πήραν μέρος στο πρόγραμμα παραθέτουμε τα ονόματά τους (με λατινικούς χαρακτήρες).
Από το Γενικό Λύκειο Τυχερού:
BAMPALIA PANAGIOTA
DOUKALETSI KONSTANTINA
FOUNTOUKIS KONSTANTINOS PANAGIOTIS
GIANNELI IOANNA
GOLATSI MARIA ELENI
PAPALIA EIRINI CHRYSOVALANTOU
POULIOU ELENI
PAPADAKI ATHANASIA
VOYNOVA SVETOSLAVA
ZIOGAS STYLIANOS
Από το Γυμνάσιο με Λυκειακές Τάξεις Μεσοβουνίων:
GALIATSI ILIANA
GALIATSI AIKATERINI
KAVVADIA ANGELIKI
KAVVADIAS GERASIMOS LAMPROS
KARACHRISTOS GEORGIOS
BARZOUKAS NIKOLAOS
NIKA IOANNA
PATRIKIOS GERASIMOS
PATRIKIOU IOANNA ANGELIKI
TZAMARELOU ELENI ANGELINA