Πέμπτη 25 Ιουνίου 2026

Ορεστιάδα: Ομόφωνη η στήριξη διεκδίκησης του Διδυμοτείχου να επιστραφεί η χρυσή προτομή του Σεπτίμιου Σεβήρου

Ομόφωνα πέρασε κατά τη (01/10) συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Ορεστιάδας το προτεινόμενο ψήφισμα υποστήριξης της διεκδίκησης επιστροφής της προτομής του Ρωμαίου Αυτοκράτορα Σεπτίμιου Σεβήρου στο Βυζαντινό Μουσείο Διδυμοτείχου, από το μουσείο της Κομοτηνής, όπου εκτίθεται εδώ και δεκαετίες.

«Η διεκδίκηση αυτή δεν είναι μεμονωμένη, αντιθέτως εντάσσεται σε ένα πλαίσιο ευρύτερης και θεσμικής επανατοποθέτησης των αρχαιολογικών ευρημάτων στον τόπο προέλευσής τους», ανέφερε, μεταξύ άλλων, στην εισήγησή του για το θέμα, ο δήμαρχος Ορεστιάδας, Διαμαντής Παπαδόπουλος. «Προφανώς στηρίζουμε το αίτημα του δήμου Διδυμοτείχου για την επιστροφή της προτομής, ωστόσο, σύμφωνα με τους επιστήμονες, με τη στενή έννοια του όρου “Βυζαντινό Μουσείο”, το μουσείο του Διδυμοτείχου δεν μπορεί να φιλοξενεί εκθέματα εκτός της συγκεκριμένης ιστορικής περιόδου.

Αυτό θα είναι και ο αντίλογος του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (Κ.Α.Σ.), όμως, αυτοί που τώρα επικαλούνται το επιχείρημα αυτό, έκαναν ένα λάθος: στο Βυζαντινό Μουσείο έχουν φτιάξει προθήκη για την προτομή και έχουν μέσα φωτογραφικό υλικό. Άρα, σύμφωνα με το επιχείρημα αυτό, ούτε αυτά έπρεπε να υπάρχουν στο μουσείο του Διδυμοτείχου», σχολίασε στην τοποθέτησή του ο επικεφαλής της παράταξης μείζονος μειοψηφίας, Βασίλης Μαυρίδης, σύμφωνα με το ρεπορτάζ της ΕΡΤ Ορεστιάδας.

Ο ίδιος τόνισε πως «και σε άλλα μουσεία, συγκεκριμένης θεματικής σε ό,τι αφορά την ιστορική περίοδο, υπάρχουν πάντα χώροι στους οποίους βλέπεις εκθέματα εκτός της ιστορικής περιόδου στην οποία αναφέρεται το μουσείο, αλλά με κάποιο αφήγημα και κάποια ιστορικά στοιχεία σύνδεσης, δικαιολογούν την ύπαρξή τους σε αυτό». Καταλήγοντας, ο κ. Μαυρίδης πρότεινε στον δήμο Διδυμοτείχου και στους ιστορικούς-μέλη των συλλόγων που προωθούν το αίτημα επιστροφής της προτομής, να συμπληρώσουν και να ισχυροποιήσουν με επιστημονικό τρόπο την επιχειρηματολογία τους, ώστε να μην μπορεί το Κ. Α. Σ. να απορρίψει το αίτημα.

Το «δίκαιο του αιτήματος» υπογράμμισαν και οι επικεφαλής των άλλων παρατάξεων της μειοψηφίας, Χρήστος Καζαλτζής και Παυλίνα Κυρμάνη, τονίζοντας, μεταξύ άλλων, πως η προσέλκυση περισσότερων επισκεπτών στο Βυζαντινό Μουσείο και στην πόλη του Διδυμοτείχου, θα αυξήσει συνολικά την επισκεψιμότητα στον βόρειο Έβρο και στον δήμο Ορεστιάδας. Υπενθυμίζεται ότι στις 13 Αυγούστου, την ομόφωνη στήριξη της διεκδίκησης του δήμου Διδυμοτείχου για την επιστροφή της προτομής, είχε δηλώσει με ψήφισμά του και το δημοτικό συμβούλιο Αλεξανδρούπολης.

Πηγή: ΕΡΤ ΟΡΕΣΤΙΑΔΑΣ

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

◉ Διαβάστε ακόμη