Παρασκευή 27 Δεκεμβρίου 2024

Πήτερ Λιβανός: Ο άνθρωπος – κλειδί πίσω από το FSRU Αλεξανδρούπολης

Υπερδραστήριος είναι μέσα στους πρώτους μήνες του 2023 ο γνωστός Έλληνας πλοιοκτήτης Πήτερ Γεωργίου Λιβανός. Ιδρύει νέα εταιρεία, δίνει πλοίο για να μετατραπεί σε πλωτή μονάδα FSRU για την Αλεξανδρούπολη, συγχωνεύει εταιρείες του και κάνει δωρεές σε νοσοκομεία μέσω του Ιδρύματος που φέρει το όνομα του πατέρα του.
Ο Πήτερ Λιβανός μαζί με τον αείμνηστο Γιάννη Αγγελικούση και τον Γιώργο Προκοπίου ήταν οι πρώτοι παγκοσμίως πλοιοκτήτες που προέβλεψαν τα μελλούμενα, διαισθάνθηκαν την “αλλαγή κατεύθυνσης του ανέμου” και δραστηριοποιήθηκαν στην μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου, με πλοία LNG Carriers. O Έλληνας εφοπλιστής συνεχίζει να πρωτοπορεί αφού πέρασε στο επόμενο επίπεδο και ίδρυσε την εταιρεία Ecolog η οποία θα εστιάσει στη μεταφορά CO2- διοξειδίου του άνθρακα, το οποίο συν τοις άλλοις μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την παραγωγή, ηλεκτρονικής μεθανόλης (e-methanol) οποία είναι πιστοποιημένη ως πράσινο καύσιμο.
Η μεθανόλη με σχεδόν 24% περισσότερη ενέργεια ανά λίτρο από την αμμωνία αποτελεί μία σαφώς καλύτερη επιλογή. Η EcoLog, σχεδιάζει να γίνει μια κορυφαία παγκοσμίως επιχείρηση με ένα δίκτυο 60 πλοίων, συνδεδεμένα με τερματικά εισαγωγής και εξαγωγής. Θα μπορεί να μεταφέρει 50 εκατομμύρια τόνους CO2 ετησίως τουλάχιστον μέχρι το 2035.
Η νέα εταιρεία υποστηρίζεται από την Ceres Shipping, της οικογένειας Λιβανού. Σχεδιάζει να ναυπηγήσει τα 60 εξειδικευμένα πλοία καθώς και ένα συνδεδεμένο δίκτυο λιμενικών τερματικών. Τα πλοία και οι τερματικοί σταθμοί θα λειτουργούν σε πίεση οκτώ bar, γεγονός που θα επιτρέψει την αποστολή μεγάλων όγκων CO2 για να διατηρηθεί το κόστος σε χαμηλά επίπεδα. Η EcoLog σε ανακοίνωσή της επισημαίνει ότι όλες οι τεχνολογίες που πρόκειται να αναπτυχθούν σε αυτό το δίκτυο έχουν καθιερωθεί εδώ και πολλά χρόνια, απλώς πρέπει να αναδιαμορφωθούν σε κλίμακα.

FSRU Αλεξανδρούπολης
Παράλληλα ξεκίνησαν οι εργασίες για την ανάπτυξη της πρώτης πλωτής μονάδας επαναεριοποίησης και αποθήκευσης της Ελλάδας (FSRU) στο ναυπηγείο Keppel στη Σιγκαπούρη με τη μετατροπή του LNGC Gaslog Chelsea της GasLog. Μετονομάστηκε σε “Αλεξανδρούπολη” και είναι υπό ελληνική σημαία το πρώτο αυτού του τύπου.
Μετά τη μετατροπή του, το “FSRU Alexandroupoli” θα χρησιμεύσει ως υπεράκτια μονάδα αποθήκευσης και επαναεριοποίησης και θα αποτελέσει μέρος του Ανεξάρτητου Συστήματος Φυσικού Αερίου Αλεξανδρούπολης (INGS). Το πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου έχει δυνατότητα αποθήκευσης 155.000 κυβικών μέτρων, με ονομαστική παροχή αερίου 625.000 κυβικών μέτρων ήτοι 5,5 δισεκατομμυρίων κυβικών ετησίως. Πρόσφατα γράφτηκε στο ελληνικό νηολόγιο είναι το πρώτο αυτού του τύπου που έχει υψώσει ελληνική σημαία. Αναμένεται να καταπλεύσει στο Θρακικό Πέλαγος στις αρχές του 2024. Ήδη έχουν ξεκινήσει οι εργασίες κατασκευής αγωγού μήκους 28 χιλιομέτρων. στα ανατολικά της Αλεξανδρούπολης για να υποδέχεται το LNG. Η πλωτή μονάδα θα αγκυροβολήσει 17,6 χιλιόμετρα νοτιοδυτικά της Αλεξανδρούπολης και θα συνδεθεί με το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου. Το έργο παρακολουθεί ο νορβηγικός νηογνώμονας DNV, ο οποίος παρέχει τεχνική υποστήριξη και συμβουλευτικές υπηρεσίες. Ιδιοκτήτης του έργου, είναι η Gastrade, μια κοινοπραξία βασικών παραγόντων της ενεργειακής αγοράς της ευρύτερης περιοχής: Όμιλος Κοπελούζου, η GasLog, η ΔΕΠΑ Εμπορική, η Δημόσια Επιχείρηση Αερίου της Ελλάδας, ο ΔΕΣΦΑ, ο Διαχειριστής του Ελληνικού Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου, και η Bulgartransgaz, ο διαχειριστής του βουλγαρικού συστήματος μεταφοράς και αποθήκευσης φυσικού αερίου.
“Η GasLog πίστεψε στο εγχείρημα του FSRU Αλεξανδρούπολης από την αρχή, και μάλιστα σε μια εποχή που η ενεργειακή ασφάλεια στην Ευρώπη θεωρούνταν δεδομένη”, δήλωσε ο Κώστας Καραθάνος COO της GasLog και συνέχισε: “Εργαστήκαμε υπομονετικά και επιμελώς για να φτάσουμε σε αυτό το στάδιο και είμαστε εξαιρετικά υπερήφανοι που σύντομα θα προσφέρουμε το πρώτο FSRU στα ελληνικά ύδατα. Μέσω των γνωστών υψηλών προτύπων ασφάλειας και αξιοπιστίας της GasLog, το FSRU Alexandroupolis θα προσφέρει ενεργειακή διαφοροποίηση και ασφάλεια στην ευρύτερη περιοχή και θα καθιερώσει την GasLog ως ολοκληρωμένο πάροχο λύσεων φυσικού αερίου”.
To FSRU Αλεξανδρούπολης σχεδιάστηκε για να προσθέσει μια νέα πύλη για το φυσικό αέριο στην ελληνική και την ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων, βελτιώνοντας το ενεργειακό μείγμα της περιοχής και διαφοροποιώντας τις πηγές ενέργειας για την ενίσχυση της ενεργειακής ασφάλειας. Αναμένεται να έχει δυναμικότητα επαναεριοποίησης περίπου 8 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων ετησίως.

Η συγχώνευση
Στο μεταξύ, σε συγχώνευση οδηγούνται οι GasLog και GasLog Partners. H GasLog Partners, εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, έχει ανακοινώσει ότι το διοικητικό της συμβούλιο έλαβε μια μη δεσμευτική πρόταση από την GasLog Ltd. για την απόκτηση όλων των μετοχών.
Η GasLog κατέχει σήμερα 15.621.602 κοινές μετοχές της GasLog Partners ήτοι το 30,2% των κοινών μετοχών αλλά και το 100% των μετοχών σειράς «Β». Το προσφερόμενο τίμημα ανέρχεται στα $7,70 ανά κοινή μετοχή συμπεριλαμβανομένου ειδικού μερίσματος $2,33, το οποίο θα καταβληθεί στους μετόχους άμεσα πριν την ολοκλήρωση της προτεινόμενης συναλλαγής. Τα $7,70 εμπεριέχουν premium 10,3% σε σχέση με το κλείσιμο της τιμής της μετοχής στις 23 Ιανουαρίου και premium 16,3% συγκριτικά με την σταθμισμένη κατά όγκο μέση τιμή της μετοχής κατά τις τελευταίες 30 ημέρες έως τις 23 Ιανουαρίου. Στην ανακοίνωση προς την Αμερικανική Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς επισημαίνεται ότι μετά τη συγχώνευση των δύο εταιρειών η GasLog Partners θα είναι πλήρως ιδιόκτητη θυγατρική της GasLog Ltd. Στα σχέδια της εταιρείας είναι η στροφή σε πλωτές μονάδες αποθήκευσης και αεροποίησης (FSRUS). Σήμερα διαθέτει τέσσερα steam vessels χωρητικότητας 145.000 κυβικών μέτρων το καθένα, παλαιότερης τεχνολογία τα οποία δεν μπορούν να ανταποκριθούν στους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς και μπορεί να χρησιμοποιηθούν ως αποθηκευτικοί χώροι (FSRUS).

Δωρεά
Το «GEORGE P. LIVANOS FOUNDATION», στο πλαίσιο της προσφοράς του προς την ελληνική κοινωνία, ανέθεσε, σε στενή συνεργασία με το Υπουργείο Υγείας, τις Πρυτανικές Αρχές και τον Πρύτανη ΕΚΠΑ, Καθηγητή Αιματολογίας-Ογκολογίας Μελέτιο Αθανάσιο Δημόπουλο, σε αρχιτεκτονικό γραφείο την εκπόνηση Τεχνικών και Επιστημονικών Μελετών για την αναδιαρρύθμιση και ανακαίνιση ορισμένων εκ των νοσηλευτικών και άλλων ιατρικών Τμημάτων και κυρίως των θεραπευτικών-ογκολογικών του Γενικού Νοσοκομείου Αθηνών «Αλεξάνδρα». Αντικείμενο των μελετών είναι να διερευνηθεί η δυνατότητα υλοποίησης του έργου, το οποίο έχει ως στόχο τον εκσυγχρονισμό και τη βελτίωση της παροχής υπηρεσιών Υγείας από το Νοσοκομείο «Αλεξάνδρα» προς όλους τους ασθενείς.

Ο… P.G.L.
Ανήκει σε μία από τις πιο παραδοσιακές οικογένειες της ελληνικής και παγκόσμιας ναυτιλίας με πορεία που διασχίζει τρεις αιώνες. Το όνομά του φιγουράρει στην 40η θέση της λίστας των Lloyd’s για το 2022 με τις σημαντικότερες προσωπικότητες της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας. Πρόκειται για τον Πήτερ Λιβανό τον συνεχιστή μίας θαλάσσιας αυτοκρατορίας. Στα 66 του χρόνια, αθόρυβα, ενισχύει τον μύθο της οικογένειάς του, χωρίς τις τυμπανοκρουσίες της νιότης του. Με περιουσία που υπολογίζεται κοντά στα τρία δισεκατομμύρια ευρώ τον αποκαλούν στο εξωτερικό «Greek shipping tycoon». «Οι Έλληνες, η καρδία των Ελλήνων, προέρχεται από τη θάλασσα. Και η ελληνική επιτυχία στη ναυτιλία προέρχεται από τους ανθρώπους της που ασχολούνται στα πλοία» είναι μία από τις αγαπημένες του φράσεις.
Για την επιτυχία των Ελλήνων στη Ναυτιλία λέει: «Το πιο σημαντικό που πρέπει να θυμόμαστε είναι ότι η επιτυχία μας οφείλεται στο ότι παίρνουμε ένα φορτίο από το ένα μέρος και το μεταφέρουμε στο άλλο. Η επιτυχία στην ναυτιλία δεν είναι οικονομική. Έγκειται στο αν μπορείς να παραδίδεις το φορτίο. Και οι Έλληνες ξέρουν πώς να το κάνουν αυτό. Και δουλεύουν ακούραστα για να έχουν υψηλή ποιότητα. Είτε η χρηματοδότηση προέρχεται από τράπεζα είτε από ιδιωτικά κεφάλαια είτε από την χρηματαγορά. Δεν είναι σημαντικό. Σημασία έχει πως κάνεις τη δουλειά. Από τη στιγμή που θα αντιμετωπίσεις τη ναυτιλία σαν ένα οικονομικό παιχνίδι, τότε χάνεις το νόημα». Ο Έλληνας billionaire αποδείχθηκε άξιος συνεχιστής του πατέρα του, Γιώργου Λιβανού, που είναι όνομα θρύλος για την ελληνική ναυτιλία.

ΠΗΓΗ: newmoney.gr

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email