«Εμπιστευτείτε μας και θα φέρουμε αποτελέσματα»…Με αυτήν την φράση ο πρόεδρος του ΟΛΑ και εντεταλμένος σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ Παναγιώτης Σταμπουλίδης θέλησε να δώσει το στίγμα της διοίκησης του, έχοντας βάλει το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης σε προτεραιότητα. Ο κύριος Σταμπουλίδης ξεκαθάρισε, πως παρά τα όσα αρχικά είχαν ειπωθεί μετά την ματαίωση της ιδιωτικοποίησης περί εγκατάλειψης του λιμανιού, η πραγματικότητα είναι πολύ διαφορετική και αποδεικνύεται τόσο από την μελέτη του ΤΑΙΠΕΔ, όσο και από την υλοποίηση σημαντικών έργων, προσθέτοντας, ότι καταρτίστηκε ένα ρεαλιστικό πλάνο ανάπτυξης με μια δυναμική που δεν πρέπει να ανακοπεί.
Κατά την εκδήλωση για την υπογραφή της σύμβασης για την σύνδεση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης με την νέα περιφερειακή οδό παρουσία του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστου Στυλιανίδη, παρουσιάστηκε παράλληλα και η μελέτη που εκπόνησε το ΤΑΙΠΕΔ με την βοήθεια ειδικού συμβούλου και η οποία θα αποτελέσει τον οδικό χάρτη για την επόμενη ημέρα του λιμένα.
Ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ Δημήτρης Πολίτης εξέφρασε την ικανοποίηση του για την συνεργασία με όλους τους εμπλεκόμενους, καθώς όλοι πια αντιλαμβάνονται το σημαντικό ρόλο του λιμένα, λέγοντας πως αυτή η μελέτη αποτυπώνει και περιγράφει την επόμενη μέρα του, όχι μόνο εμπορικά αλλά και τις επιχειρησιακές τις δυνατότητες του.
Χρειάστηκαν χρόνος και χρήματα για να αποτυπωθούν όλα αυτά τα στοιχεία που έχει αυτή η μελέτη και κατέληξε ο κύριος Πολίτης, επισημαίνοντας πως το στοίχημα για το ΤΑΙΠΕΔ είναι πολύ μεγάλο και θα δουλέψουν όλοι μαζί για να κερδηθεί.
Από την πλευρά του ο εκπρόσωπος του ΤΑΙΠΕΔ Κωνσταντίνος Τζήμος που ανέλυσε διεξοδικά το business plan, διευκρίνισε πως η δουλειά ξεκίνησε από το μηδέν και με την βοήθεια του ειδικού συμβούλου έγινε η καταγραφή των πραγματικών αναγκών και των προοπτικών που μπορούν να επιτευχθούν με χρονοδιαγράμματα και με κόστη.
Η μελέτη κατέληξε, ότι με βάση τα τωρινά δεδομένα τα σιτηρά και τα δημητριακά είναι ο βασικός πυλώνας ανάπτυξης του λιμανιού και αυτή η δυνατότητα θα στηριχτεί, αυτός άλλωστε είναι και τώρα ο κύριος όγκος φορτίου.
Συνεπώς, όπως επεσήμανε ο κύριος Τζήμος, αυτός ο πυλώνας μπορεί να φέρει άμεσα ανάπτυξη και είναι η βέλτιστη επιλογή συνδυαστικά βέβαια μετά και τα απαραίτητα έργα που πρέπει να γίνουν, όπως είναι η διασύνδεση του λιμανιού με την Εγνατία και η αποκατάσταση των βαθών της λιμενολεκάνης. Αυτή η εξέλιξη θα φέρει την εγκατάσταση 5 σιλό και 10χιλ. τόνων το καθένα με έλευση μεγάλων πλοίων.
Ο κύριος Τζήμος παραδέχτηκε, πως το λιμάνι έχει πολλές αδυναμίες και ζητήματα που πρέπει να λυθούν, ώστε να υλοποιηθούν όλα όσα προγραμματίζονται. Ο σχεδιασμός έγινε με ορίζοντα 5ετιας, η επικαιροποίηση του master plan κρίνεται αναγκαία και θα είναι έτοιμη μέχρι τον Σεπτέμβριο, ενώ σε δύο μήνες ξεκινά η αποκατάσταση των βαθών. Στόχος είναι το πρώτο σιλό να αναπτυχθεί το 2025 και σταδιακά και τα υπόλοιπα, έτσι ώστε το 2027 να έρχονται μεγάλα καράβια. Το συνολικό κόστος όλης αυτής της αναβάθμισης που περιλαμβάνει και άλλους άξονες, εξοπλισμό, προσωπικό, την συνεργασία με το FSRU και την ανάπτυξη υπεράκτιων αιολικών πάρκων και την προσέλκυση πελατών αγγίζει τα 92εκ. ευρώ.