Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου 2024

Παύλος Α. Μιχαηλίδης: “Στην Αλεξανδρούπολη αρμόζει ένα νέο σύγχρονο Κλειστό Γυμναστήριο αντάξιο της αθλητικής της ιστορίας”

Ο ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος και επικεφαλής της Δημοτικής κίνησης «ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ- Ο ΔΗΜΟΣ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΜΕ», Παύλος Μιχαηλίδης, με ένα δελτίο τύπου κάνει αναφορά στο νέο κλειστό γυμναστήριο της Αλεξανδρούπολης, με αφορμή την πρόσφατη δημοπράτησή του. Αναφέρει μεταξύ άλλων πως η Αλεξανδρούπολη ανέμενε ένα κλειστό γυμναστήριο αντάξιο της αθλητικής της ιστορίας, χαρακτηρίζοντας την αισθητική του νέου γυμναστηρίου ως “της δεκαετίας του 1980” και αναφέροντας πως η προηγούμενη δημοτική αρχή σχεδίαζε ένα σύγχρονο γήπεδο μεγαλύτερης χωρητικότητας που όμως δεν κατάφερε να χρηματοδοτηθεί.

Δείτε αναλυτικά το Δελτίο Τύπου:

Η πρόσφατη είδηση της δημοπράτησης στις 28 Απριλίου του νέου κλειστού γυμναστηρίου Αλεξανδρούπολης 1042 θέσεων, έφερε ανάμεικτα συναισθήματα, μια και εδώ και 10 χρόνια εκκρεμούσε ως πάγιο αίτημα όλων των αθλητικών συλλόγων της πρωτεύουσας του Έβρου.

Η «Μητρόπολη του βόλεϊ» όπως έχει καθιερωθεί πανελλαδικά εδώ και δεκαετίες η Αλεξανδρούπολη, μετά από μισό αιώνα αφότου κατασκευάστηκε το κλειστό γυμναστήριο «Μ. Παρασκευόπουλος», ανέμενε ένα Νέο κλειστό γήπεδο αντάξιο της αθλητικής της ιστορίας και ανάλογου μεγέθους όπως αρμόζει στην μεγαλύτερη πόλη της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Η πρώτη επίσημη εξαγγελία έγινε τον Ιανουάριο του 2014 από την προηγούμενη δημοτική αρχή και αφορούσε την κατασκευή ενός νέου σύγχρονου γηπέδου χωρητικότητας 3.500 θέσεων και προϋπολογισμού 18 εκατ. ευρώ, βασισμένο σε αρχικές μελέτες του 2007. Η αδυναμία χρηματοδότησής του οδήγησε τελικώς σε νέες τροποποιήσεις και για την άμεση αποσυμφόρηση του παλιού γυμναστηρίου, αποφασίστηκε ορθώς η προμήθεια και τοποθέτηση ενός «αθλητικού μπαλονιού» αποτελούμενο από 3 τμήματα, το θόλο, τη βάση και τα αποδυτήρια.

Η αλλαγή όμως προ διετίας στην διοίκηση του δήμου της Αλεξανδρούπολης, ανέτρεψε τελικώς αυτό τον σχεδιασμό, με αποτέλεσμα την εσπευσμένη ολοκλήρωση μιας νέας μελέτης για ένα γήπεδο μόλις 1042 θέσεων και αισθητικής που παραπέμπει σε κλειστά γυμναστήρια της δεκαετίας του 1980, τότε που κυριαρχούσε το αλήστου μνήμης σλόγκαν «κάθε πόλη και στάδιο, κάθε χωριό και γυμναστήριο»!

Την αντίφαση δε στις αποφάσεις της νέας δημοτικής αρχής, ενίσχυσαν πρόσφατες δημόσιες δηλώσεις του αντιδημάρχου τεχνικών έργων ο οποίος σχολίασε με αρνητικό τρόπο την ανάπλαση του παραλιακού μετώπου κάτω από τον Φάρο, ως ένα έργο το οποίο δεν συνάδει με το 2020, επιθυμώντας ο ίδιος μια παρέμβαση σύγχρονου αρχιτεκτονικού σχεδιασμού. Σωστή μεν ως γενική προσέγγιση, η οποία όμως έρχεται να ανατρέψει την πανηγυρική παρουσίαση της παρωχημένης μελέτης για το νέο κλειστό γυμναστήριο.

Αυτό που θα πρέπει ιδιαίτερα να επισημανθεί για την αξία της παρέμβασής μου είναι το εξής:

O ρόλος του αθλητισμού στην ανασυγκρότηση της κάθε περιοχής είναι πολύπλευρος: η προβολή μεγάλων γεγονότων συμβάλει στην οικονομική ανάπτυξη, τα μεγάλα γεγονότα έχουν σημαντικές οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις, παρατηρείται αύξηση του αστικού τουρισμού, αυξημένη προβολή (visibility), ενώ προκύπτουν και οφέλη στο συλλογικό ηθικό των κατοίκων, το ονομαζόμενο και ‘ψυχικό εισόδημα’.

Οι πόλεις για να είναι ανταγωνιστικές πρέπει συνεχώς να αναπτύσσονται. Στο πλαίσιο αυτό, το μάρκετινγκ πόλης έχει καταστεί στρατηγικό εργαλείο προώθησης των ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων μιας περιοχής.

Οι συνηθέστερες στρατηγικές μάρκετινγκ είναι η υιοθέτηση ενός brand (ιδιαίτερου χαρακτηριστικού της ταυτότητας της πόλης, μπορεί να είναι και μια ομάδα), η κατασκευή πρωτοποριακών κτιρίων (και γηπέδων) και η διοργάνωση μεγάλων γεγονότων.

Πολλές ευρωπαϊκές πόλεις επένδυσαν σημαντικούς οικονομικούς πόρους στα γήπεδα των αθλητικών τους ομάδων, ως τουριστικά ελκυστικά στοιχεία για όλο το χρόνο, είτε λόγω της σχεδιαστικής τους αξίας, είτε λόγω της φήμης της τοπικής τους ομάδας.

Σε συνδυασμό με γεωθερμία και εξοικονόμηση ενέργειας, αλλά και την ονοματοδοσία της αθλητικής εγκατάστασης, επιφέρουν έσοδα στην τοπική κοινωνία και εξασφαλίζουν σε μεγάλο βαθμό την κατασκευαστική τους δαπάνη αλλά και την οικονομική τους βιωσιμότητα. Εξάλλου πολλά τέτοια συγκροτήματα αθλητικού, ψυχαγωγικού και εμπορικού τύπου, είναι αποτέλεσμα συνεργασίας δημόσιου-ιδιωτικού τομέα.

Η πληθυσμιακή αύξηση της Αλεξανδρούπολης και οι προοπτικές ανάπτυξής της ως ένας σημαντικός ενεργειακός και διαμετακομιστικός κόμβος, καθιστούν αναγκαίο τον επανασχεδιασμό των ομάδων της, με στόχο την μελλοντική διεκδίκηση μιας περίοπτης θέσης στον αθλητικό χάρτη της χώρας και την προσέλκυση των κατάλληλων επενδυτών.

Όλα αυτά αποτέλεσαν και την προσέγγιση του συγκεκριμένου θέματος στην τελευταία συνάντηση που είχα με τον Δήμαρχο της Αλεξανδρούπολης στο γραφείο του στις αρχές του τρέχοντος έτους.

Δυστυχώς όμως δεν εισακούστηκαν οι προτάσεις μου με αποτέλεσμα σήμερα να κινδυνεύει να υποθηκευτεί το αθλητικό μέλλον της πρωτεύουσας του Έβρου για τις επόμενες δεκαετίες.

Επί πλέον για την συγκεκριμένη περίπτωση θα έχει ενδιαφέρον να ακούσουμε και τις απόψεις της σημερινής διοίκησης του ιστορικού σωματείου του ΕΘΝΙΚΟΥ, μέλος της οποίας συμμετέχει ενεργά στην διοίκηση της δημοτικής αρχής.

Εκτός αν έχουν πάρει απόφαση μετά την επιλογή τους για τον υποβιβασμό της ομάδας του βόλεϊ, πέρα των άλλων να θέσουν και οριστική ταφόπλακα στον επαγγελματικό αθλητισμό της περιοχής.

Τέλος μεταφέρω πολλά ερωτήματα, εκτός της μειωμένης χωρητικότητας και της αισθητικής- αρχιτεκτονικής του γηπέδου, σε ότι αφορά πολλαπλά λειτουργικά ζητήματα, που έχουν να κάνουν με τις προδιαγραφές του (ύψος, αποστάσεις κερκίδας και φέροντα οργανισμού από τον αγωνιστικό χώρο κλπ), που να είναι ικανές ακόμη και για την διεξαγωγή διεθνών διοργανώσεων.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

◉ Διαβάστε ακόμη