Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024

Παύλος Μιχαηλίδης: Προτεραιότητα η επισκευή-δημιουργία νέων πεζοδρομίων σε όλη την Αλεξ/πολη και όχι η επιμονή της δημοτικής αρχής σε πεζόδρομους

Στο τελευταίο δημοτικό συμβούλιο ήμουν ο μοναδικός από τους παρόντες δημοτικούς συμβούλους όλων των παρατάξεων, ο οποίος καταψήφισε την πρόταση της δημοτικής αρχής για ανάπλαση του «ιστορικού» κέντρου της Αλεξανδρούπολης προϋπολογισμού άνω του 1.000.000€, έργο προσαρμοσμένο αποκλειστικά σε υφιστάμενους και νέους πεζόδρομους.
Η απόφασή μου αυτή βασίστηκε στα εξής δεδομένα:
Πρώτον στην πόλη δεν υφίσταται «ιστορικό» κέντρο από την στιγμή που έχει κατεδαφιστεί σχεδόν στο σύνολό του το αρχιτεκτονικό κτιριακό της απόθεμα, για την δημιουργία πολυκατοικιών με το σύστημα της αντιπαροχής.
Δεύτερον δεν υπάρχει συγκεκριμένο σχέδιο νέων πεζοδρομήσεων, μια και ήδη έχει καταστρατηγηθεί η πρόσφατη κυκλοφοριακή μελέτη.
Τρίτον το πολεοδομικό συγκρότημα στερείται για την ώρα οργανωμένων χώρων στάθμευσης, όπως και μια σύγχρονη και λειτουργική αστική συγκοινωνία. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η πρόσφατη απόφαση της νέας δημοτικής αρχής να καταργήσει το ευέλικτο αστικό δρομολόγιο από το πάρκινγκ του γηπέδου «Φώτης Κοσμάς».
Τέλος για νέες εκτεταμένες πεζοδρομήσεις θα πρέπει να έχει προηγηθεί η αποκέντρωση υπηρεσιών, όπως η Αστυνομική Διεύθυνση, τα Δικαστήρια, το ΚΤΕΛ κ.α.
Αντιθέτως σε όλο τον Δήμο της Αλεξανδρούπολης και ειδικότερα στο μεγάλο πολεοδομικό συγκρότημα υπάρχει άμεση ανάγκη μελέτης σχεδιασμού -κατασκευής νέων πεζοδρομίων και ευρύτερες επισκευές στα ήδη υπάρχοντα.
Θα μπορούσαν ενδεικτικά να αναφερθούν οδοί όπως η Ηροδότου, η Κονδύλη, η Αγγ.Ποιμενίδη, η Ανδρονίκου ειδικά στο ύψος του 5ου δημοτικού σχολείου κλπ.
Είναι πολύ σημαντικό πέρα από τις κεντρικές περιοχές της Αλεξανδρούπολης, να αναβαθμιστούν ολόκληρες γειτονιές με την δημιουργία συνθηκών απρόσκοπτης και ομαλής μετακίνησης των πεζών.
Εξίσου σημαντικό το ότι υπάρχουν τα κατάλληλα χρηματοδοτικά εργαλεία από ευρωπαϊκά προγράμματα και αφορούν βιοκλιματικά κριτήρια ανάπλασης ανοικτών χώρων όπως είναι για παράδειγμα τα εξής:
– Αύξηση του ποσοστού σκίασης με τη χρήση δέντρων.
– Χρήση ψυχρών υλικών με μεγάλη ανακλαστικότητα που αποτρέπουν το φαινόμενο της θερμικής νησίδας σε επιλεγμένες περιοχές με ικανή επιφάνεια και αυξημένο ποσοστό έκθεσης στον ήλιο.
– Φροντίδα για εξοικονόμηση ενέργειας μέσω του νέου φωτισμού.
Επί πλέον οι νέες χαράξεις του οδοστρώματος και των πεζοδρομίων θα πρέπει να είναι τέτοια που να επιφέρει τις ελάχιστες δυνατές αλλαγές στα φρεάτια και κουτιά των υπογειοποιημένων δικτύων.
Αναγκαία και η καθαίρεση μεμονωμένων στοιχείων όπως μεταλλικά κολωνάκια, πινακίδες, υφιστάμενα φωτιστικά, ιστοί της ΔΕΗ/ΟΤΕ. Από αυτά συστήνεται η επαναχρησιμοποίηση αυτών που είναι δυνατό σε αντίστοιχες κατασκευές.
Στα νέα δέντρα θα πρέπει να υπάρχουν σχάρες προστασίας τετράγωνες από ελατό (σφαιροειδή) χυτοσίδηρο.
Τέλος θα μπορούσε να εξεταστεί οι κάδοι μικροαπορριμμάτων από χάλυβα, να είναι αναρτώμενοι στον φωτιστικό ιστό, ώστε να αποφεύγεται η διάτρηση των πλακών του πεζοδρομίου.

Παύλος Α. Μιχαηλίδης
Ανεξάρτητος
Δημοτικός Σύμβουλος

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email