Ένα βήμα πιο κοντά για μια υπόθεση που, ήταν όχι απλά στον «πάγο» αλλά για πολλούς θεωρούνταν «πεθαμένη»…
Πριν από λίγες ημέρες πρώτο το “Focus Ston Evro” είχε γράψει για την κινητικότητα που αναπτυσσόταν από την περιφέρεια ΑΜΘ, προκειμένου να ξεπαγώσει την υπόθεση υδροπλάνα, 10 χρόνια μετά τις αρχικές διαβεβαιώσεις των ιθυνόντων, ότι δηλαδή οι Εβρίτες θα έβλεπαν τα πρώτα υδροπλάνα και το πρώτο δίκτυο υδατοδρομίων να εγκαθίστανται στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης.
Η περιφερειακή αρχή και συγκεκριμένα η αναπτυξιακή εταιρία Έβρου έκανε όλες τις απαραίτητες κινήσεις και άσκησε όλες τις ανάλογες πιέσεις κάνοντας αυτό το σχέδιο εφικτό, υπό το πρίσμα όμως των υδάτινων πεδίων.
Μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα η αναπτυξιακή εταιρία δρομολόγησε τα βήματα, κάνοντας έρευνα, συγκεντρώνοντας στοιχεία και δεδομένα και σε συνεργασία με την εταιρία «Ελληνικά Υδατοδρόμια» συμφώνησαν να δώσουν τα χέρια υπογράφοντας την σχετική σύμβαση, ώστε να ξεκινήσει ένα εγχείρημα με την ελπίδα να αποδώσει τα μέγιστα, να εξυπηρετήσει περισσότερο τους πολίτες του νομού και να αναπτύξει ακόμη καλύτερα το τουριστικό προϊόν.
Η νέα περιφερειακή αρχή ΑΜΘ φαίνεται πως είναι αποφασισμένη να κερδίσει αυτήν την φορά το «στοίχημα» υδροπλάνα, αλλά σε μια νέα βάση, αντιλαμβανόμενη πως για να ξεκολλήσει αυτή η υπόθεση έπρεπε να κοιτάξει προς την κατεύθυνση των υδάτινων πεδίων, όπως έκαναν και άλλες περιοχές της χώρας και τα κατάφεραν, αφού με αυτόν τον εναλλακτικό και πιο ευέλικτο τρόπο παρακάμπτονται γραφειοκρατία και πολύπλοκη νομοθεσία, με τις πολλές αποφάσεις και εγκρίσεις, χάνοντας χρόνο και αξιοπιστία.
Τα υδάτινα πεδία επιτρέπουν μέσα από εγκεκριμένους θαλασσοδιαδρόμους να πετούν τα υδροπλάνα σε περιοχές που δεν έχουν ακόμα εγκαταστάσεις υδατοδρομίου, επεκτείνοντας τον αριθμό των αεροπορικών δρομολογίων και των ευκαιριών διασύνδεσης μεταξύ προορισμών.
Το πλάνο υλοποίησης αρχικά περιλαμβάνει τα λιμάνια Αλεξανδρούπολης και Σαμοθράκης και αν το ξεκίνημα γίνει δυναμικά και ελπιδοφόρα, τότε θα ακολουθήσουν και άλλες συνδέσεις με άλλα λιμάνια όπως Θάσο, Καβάλα και Θεσσαλονίκη.
Μέσα στο επόμενο 10ημερο αναμένεται η επίσκεψη τεχνικού κλιμακίου της «Ελληνικά Υδατοδρόμια» στην περιοχή για να δει από κοντά την τοποθεσία, συντεταγμένες και χαράξεις για τους θαλάσσιους διαδρόμους.
Από εκεί και έπειτα οι διαδικασίες μπορούν να τρέξουν γρήγορα, καθώς ένα υδάτινο πεδίο για να λειτουργήσει απαιτούνται μόνο λίγες ημέρες, σχεδόν 60, με πολύ λιγότερες αποφάσεις και εγκρίσεις, χωρίς την εμπλοκή πολλών φορέων, χωρίς την συναίνεση του οργανισμού λιμένος και με την πρώτη δοκιμαστική πτήση να είναι δυνατόν να γίνει στα τέλη Αυγούστου.
Δείτε το ρεπορτάζ ΕΔΩ.