Δευτέρα 6 Μαΐου 2024

Στην 6η θέση τουριστικής επισκεψιμότητας και αναγνωρισιμότητας η Περιφέρεια ΑΜ-Θ

Την  6η θέση στην Ελλάδα από πλευράς τουριστικών επιδόσεων, πέτυχε την τελευταία δεκαετία η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας ΘράκηςΠρόκειται για μια εξαιρετική επίδοση εάν ληφθεί υπόψη ότι οι πρώτες πέντε είναι αυτές που έχουν τα 2 μεγάλα αστικά κέντρα, λιμάνια και αεροδρόμια της χώρας, τουριστικούς πόρους παγκόσμιας αναγνώρισης όπως Ακρόπολη και όχι μόνο (Αττικής και Κεντρικής Μακεδονίας) και αυτές που έχουν τα παγκόσμιας αναγνώρισης ελληνικά νησιά (Κρήτης, Ιόνιου, Νοτίου Αιγαίου)ενώ πίσω της σε επιδόσεις βρίσκονται περιφέρειες με εμβληματικά μνημεία και αξιοθέατα όπως η αρχαία Ολυμπία, τα Μετέωρα, οι Δελφοί κλπ.

Προοπτική για περαιτέρω τουριστική ανάπτυξη

«Είμαστε σε μια πολύ καλή θέση όσο αφορά την τουριστική επισκεψιμότητα και την τουριστική αναγνωρισιμότητα στην Ελλάδα. Το να είσαι στην 6η θέση είναι σπουδαία θέση  σε επίπεδο χώρας και αυτό σημαίνει ότι η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη έχει τον τουρισμό ως αντικείμενο μέσα στην οικονομία της, αλλά έχει και πολύ μεγάλες προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης και αυτό είναι το οποίο θέλουμε εμείς στην Περιφέρεια να ενδυναμώσουμε και να κάνουμε αποδοτικότερο στο μέλλον» ανέφερε  στην ΕΡΤ Ορεστιάδας, ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και πρόεδρος Οργανισμού Διαχείρισης και Προώθησης του Τουριστικού Προορισμού Ανατολικής Μακεδονίας -Θράκης κ. Μιχάλης Αμοιρίδης.

Οι παράγοντες επιτυχίας

Πως κερδήθηκε όμως αυτή η θέση. Όπως εξηγεί ο κ. Αμοιρίδης, η Περιφέρεια ΑΜ-Θ  έχει τους τουριστικούς πόρους, έχει το φυσικό υπόβαθρο για να το πετύχει αυτό, το οποίο είναι η φύση, το περιβάλλον, είναι ο πολιτισμός, είναι τα αστικά μας κέντρα, η τοπική μας φιλοξενία και κουλτούρα και γαστρονομία η οποία δεν έχει αλλοιωθεί από το έντονο τουριστικό ρεύμα και παραμένει αυθεντική και αυτό είναι μεγάλο πλεονέκτημα. Το δεύτερο είναι η ιδιωτική πρωτοβουλία, οι τοπικές κοινωνίες, όπου υπάρχει αυτό υπάρχει και μεγάλη τουριστική επισκεψιμότητα και ανάπτυξη, και το τρίτο είναι ότι η Περιφέρεια εδώ και αρκετά  χρόνια έχει βάλει τον τουρισμό στη ν καρδιά του αναπτυξιακού μοντέλου και κάνει δράσεις προβολής προώθησης του τουριστικού προορισμού, αλλά και υποβοηθήσεις μέσω της κατασκευής η της συντήρησης και βελτίωσης έργων υποδομής, τόσο με τις δικές της υπηρεσίες, όσο και ενισχύοντας Δήμους στα δικά τους τα  έργα.

Εκσυγχρονισμός τουριστικής πολιτικής

Ωστόσο, όπως υποστήριξε ο κ. Αμοιρίδης, πρέπει να βρούμε τρόπους να εκσυγχρονίσουμε την τουριστική μας πολιτική. Ο ίδιος έκανε αναφορά στην απόφαση του Χρ. Μέτιου να δημιουργήσει τον Φορέα Διαχείρισης  και Προώθησης του τουριστικού Προορισμού και να εμπλέξει βάζοντας τους ως μέλη  στο  Δ.Σ τους ανθρώπους που έχουν επενδύσει τον χρόνο τους, την ζωή τους και τα χρήματα στην τουριστική οικονομία πχ. ξενοδόχους, τουριστικούς πράκτορες, κ. α ,έτσι ώστε  οι δράσεις οι οποίες γίνονται να συναποφασίζονται με αυτούς να παρακολουθούνται ,αλλά και να ελέγχονται ως προς την απόδοση τους για την τυχόν ανάγκη διόρθωσης.

«Η απόφαση αυτή κατά την άποψη μου είναι τομή στην εφαρμογή της τουριστικής πολιτικής  και θα το δούμε αυτό  τα επόμενα  χρόνια», είπε ο κ. Αμοιρίδης και συμπλήρωσε πως «ήταν κάτι το οποίο το ζητούσαν  οι άνθρωποι του τουρισμού της ιδιωτικής οικονομίας και εμείς πιστεύουμε ότι με την εμπλοκή τους θα κάνουμε ακόμη αποδοτικότερη την επένδυση που ήδη κάνει η περιφέρεια  σε αυτόν τον τομέα του τουρισμού.»

Καταλήγοντας, εκτίμησε πως φέτος θα έχουμε μια καλή χρονιά από άποψη τουριστικής επισκεψιμότητας, αλλά και εισοδημάτων“.

Πηγή: ertnews.gr

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email