Τετάρτη 25 Δεκεμβρίου 2024

Σύλλογος Δασκάλων – Νηπιαγωγών Διδυμοτείχου: Καταγγελία απόφασης παραχώρησης 3ου Δημοτικού Σχολείου Διδυμοτείχου στο Δ.Π.Θ. από το Δημοτικό Συμβούλιο Διδυμοτείχου

Ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Περιφέρειας Διδυμοτείχου καταγγέλλει την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου να παραχωρήσει το 3ο Δημοτικό Σχολείο στο Δ.Π.Θ. λίγους μήνες πριν ανοίξουν και πάλι τα σχολεία και χωρίς να έχει υπάρξει ακόμη ακριβής προγραμματισμός σχετικά με το πού θα μεταφερθούν οι εκπαιδευτικοί και τα παιδιά, σύμφωνα με την ανακοίνωση του Συλλόγου.

Παράλληλα, ο Σύλλογος κάνει λόγο για άγνοια των συνεπειών της συγκεκριμένης απόφασης, ενώ κατηγορεί τους αρμόδιους για την υποβάθμιση της εκπαίδευσης που μπορεί να επιφέρει στην τοπική κοινωνία μία τέτοια απόφαση.

Δείτε αναλυτικά την καταγγελία:

Το Σάββατο 17 Ιουλίου 2021 πραγματοποιήθηκε Δημοτικό Συμβούλιο στο Δήμο Διδυμοτείχου, με ένα από τα κυρίαρχα θέματα να αποτελεί η παραχώρηση κτηριακών εγκαταστάσεων στο Δ.Π.Θ. για την δημιουργία του Πανεπιστημιακού Τμήματος της Ψυχολογίας. Μετά λύπης μας είδαμε πως πάρθηκε η απόφαση της παραχώρησης του 3ου Δημοτικού Σχολείου Διδυμοτείχου στο Δ.Π.Θ. ενώ οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί θα μοιραστούν στις υπόλοιπες σχολικές μονάδες του Δήμου, αρχής γενομένης από το σχολικό- ακαδημαϊκό έτος 2022-2023.

Ενώ όλα έδειχναν πως η σχολική μονάδα θα είχε απεμπλακεί από το θέμα, αφού το Δ.Π.Θ. δεν επιθυμούσε να πάρει κτίριο Δημοτικού Σχολείου, ήρθε ως κεραυνός εν αιθρία η απαράδεκτη απόφαση να κλείσει ένα σχολείο «προσωρινά» για επτά χρόνια (να διαλυθεί δηλαδή, αφού ουδέν μονιμότερον του προσωρινού) προκειμένου να εξυπηρετηθεί το Δ.Π.Θ. . Έτσι καταλήγουμε στο χειρότερο δυνατό σενάριο για μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικούς αλλά και όλη την τοπική κοινωνία του Διδυμοτείχου, δηλαδή την κατάργηση μιας σχολικής μονάδας μέσα στην πόλη εν μία νυκτί.

Δυστυχώς, η απόφαση της Δημοτικής Αρχής και της πλειοψηφίας του Δημοτικού Συμβουλίου αποτελεί εμπαιγμό και αγνοεί τις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας του Διδυμοτείχου. Είναι αδιανόητο το πως μπορεί να επέλθει ανάπτυξη σε έναν τόπο, με την κατάργηση μιας εκπαιδευτικής δομής. Να επισημάνουμε ότι ποτέ δεν κλήθηκε εκπρόσωπος εκπαιδευτικών στο Δημοτικό Συμβούλιο για να εκφράσει άποψη για το θέμα, κάτι το οποίο οπωσδήποτε θα έπρεπε να έχει γίνει. Η απόφαση λαμβάνεται ένα μήνα πριν το ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς, χωρίς να έχει ενημερωθεί η αρμόδια Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Έβρου που ασχολείται με τον προγραμματισμό. Η «παράλειψη» αυτή εγείρει σοβαρά ερωτήματα με βασικότερο το « ποιοι και για ποιους λόγους δεν ήθελαν να ακουστεί η επίσημη και υπεύθυνη άποψη της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης ( του επίσημου δηλαδή εκπροσώπου του Υπουργείου Παιδείας).

Η αρχική πρόταση προσωρινής μεταστέγασης της σχολικής μονάδας για ένα χρόνο στο κτίριο της Νοσηλευτικής «εξαφανίστηκε», αφού ούτως η άλλως φαινόταν να έχει ζητήματα νομιμότητας και ήταν ανέφικτη. Η τελευταία απόφαση όμως ξεπερνάει κάθε όριο αφού εξαφανίζει ένα ολόκληρο σχολείο.

Κατάργηση ενός Δημοτικού Σχολείου – Παραχώρηση του για εφτά χρόνια στο Δ.Π.Θ.

Παράλληλα αποκαλύφθηκαν και οι μεγάλες ευθύνες τριών Δημοτικών Αρχών (νυν και πρώην), που δεν κατάφεραν τα τελευταία χρόνια να δημιουργήσουν υποδομές ανάπτυξης της πόλης μας, να κρατήσουν την Νοσηλευτική και να δημιουργήσουν τις υποδομές και για άλλες, να κρατήσουν τους ντόπιους αλλά και τους ξένους που ζουν στην περιοχή.

Επίσης οι προτάσεις του Συλλόγου μας και της ΑΔΕΔΥ, που έγιναν στην Δημοτική Αρχή τον Μάιο δεν εισακούστηκαν ποτέ και δεν ακούστηκαν πειστικές εξηγήσεις για την απόρριψη της αντιπρότασης του Δ.Π.Θ. , το οποίο εξ αρχής δεν επιθυμούσε την παραχώρηση Δημοτικού Σχολείου.

Με αυτή την απόφαση το Δημοτικό Συμβούλιο

· Παρακάμπτει τις υπηρεσίες της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Έβρου και του Υπουργείου Παιδείας ευρύτερα, αφού καταργεί από μόνο του μια πλήρως λειτουργική σχολική μονάδα. Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Έβρου εγγράφως δηλώνει πως δεν γνώριζε για τις προθέσεις της Δημοτικής Αρχής και πως υπολογίζει στον προγραμματισμό του για το επόμενο σχολικό έτος την κανονική λειτουργία του σχολείου.

· Οι υποσχέσεις που δόθηκαν πως πρόκειται για μια προσωρινή κατάσταση, πως η ταλαιπωρία θα είναι μονοετής και πως θα γίνει ομαλή η μετάβαση αποδεδειγμένα εξαφανίστηκαν. Εδώ θα πρέπει να αναλάβουν κάποιοι και το πολιτικό κόστος του εμπαιγμού.

· Φαίνεται η πλήρης άγνοια των συνεπειών για την σχολική μονάδα, η οποία, ας μη γελιόμαστε, οδηγείται με μαθηματική ακρίβεια σε αναστολή λειτουργίας και οριστικό κλείσιμο.

· Υποβαθμίζεται η ποιότητα εκπαίδευσης σε όλη την πόλη του Διδυμοτείχου διότι χάνεται μια υποδειγματικά άρτια σχολική μονάδα επιβαρύνοντας τις υπόλοιπες. Επίσης αντί να γίνεται προσπάθεια αναβάθμισης των ήδη υπαρχόντων σχολικών κτιρίων γίνεται ακριβώς το αντίθετο. Δηλαδή καταστρέφεται ένα πλήρως λειτουργικό σχολείο.

· Από την επόμενη σχολική χρονιά, μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί καλούνται να «ανακαλύψουν» που θα βρίσκονται αφού δεν έχουν αποσαφηνιστεί ούτε διαδικασίες ούτε προγραμματισμός για το πώς θα γίνει η μετάβαση.

· Φαίνεται η αδυναμία της Δημοτικής Αρχής και του Δημοτικού Συμβουλίου, που δεν κατάφερε τόσα χρόνια να εγγυηθεί την βιωσιμότητα του Τμήματος της Νοσηλευτικής και να βρει άλλη βιώσιμη λύση. Επίσης είναι απαράδεκτη κάθε δικαιολογία εκ μέρους του Δήμου, για τη μη εξεύρεση κατάλληλου κτιρίου ή οικοπέδου για την δημιουργία των Πανεπιστημιακών Τμημάτων είτε γιατί δεν γνωρίζει το ιδιοκτησιακό καθεστώς είτε γιατί δε διαθέτει τα κατάλληλα έγγραφα. Όποιος δεν μπορεί … ΠΑΡΑΙΤΕΙΤΑΙ.

· Δημιουργείται υπερβολικά μεγάλη αναστάτωση στην τοπική κοινωνία την οποία προσπαθούν να πείσουν ότι η ανάπτυξη θα έρθει με το κλείσιμο ενός σχολείου.

· Κανείς δεν γνωρίζει τι θα γίνει με τον εξοπλισμό και την περιουσία του σχολείου που καταργείται. Προκύπτουν πλήθος ερωτημάτων αφού φορείς και γονείς έχουν συμμετάσχει οικονομικά στην αναβάθμιση των υποδομών της σχολικής μονάδας.

· Δημιουργούνται όλες οι συνθήκες απαξίωσης της Δημόσιας πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην πόλη του Διδυμοτείχου. Η απόφαση μπορεί να οδηγήσει τις οικογένειες (ιδιαίτερα των μη δημοτών)που βρίσκονται στην πόλη, στη μετακίνηση των παιδιών τους σε όμορους Δήμους, αφού θα δημιουργηθούν σχολεία με μεγάλο πλήθος μαθητών.

· Οι οργανικές θέσεις των συναδέλφων εκπαιδευτικών βρίσκονται στον «αέρα» με κίνδυνο να χαθούν τελείως, γεγονός που επηρεάζει όλους τους συναδέλφους στο νομό Έβρου και ιδιαίτερα αυτούς που είναι μόνιμοι κάτοικοι της πόλης του Διδυμοτείχου.

Ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Περιφέρειας Διδυμοτείχου καταγγέλλει την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου που καταργεί στην ουσία μια πλήρως λειτουργική και εξοπλισμένη σχολική μονάδα χωρίς να υπολογίζει τις συνέπειες σε μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικούς και την τοπική κοινωνία. Το Πανεπιστημιακό Τμήμα έπρεπε να έχει έρθει ήδη και να φρόντιζε ο Δήμος να στέκεται αρωγός στο Δ.Π.Θ. παρά το αυτοδιοίκητο των Πανεπιστημίων. Όχι όμως καταστρέφοντας ένα Δημοτικό Σχολείο.

Σε αυτήν την ιστορία ευθύνες και μάλιστα όχι λιγότερες έχουν και οι Βουλευτές του Νομού μας, μαζί με την Κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας.

· Καλούμε τη Δημοτική Αρχή και το Δημοτικό Συμβούλιο να αναιρέσει την απόφαση της παραχώρησης του κτιρίου του 3ου Δημοτικού Σχολείου Διδυμοτείχου που οδηγεί στην κατάργησή του.

· Καλούμε την Δημοτική Αρχή και το Δημοτικό Συμβούλιο να πράξει τις κατάλληλες ενέργειες προκειμένου να δημιουργηθεί το πανεπιστημιακό τμήμα χωρίς να διαταραχθεί η ομαλή σχολική ζωή.

· Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να μην αποδεχθεί μια τέτοια απόφαση και να δημιουργηθεί το Πανεπιστημιακό Τμήμα σε άλλο κτίριο της πόλης του Διδυμοτείχου.

· Καλούμε τους Βουλευτές του νομού μας να αναλάβουν τις ευθύνες τους και να σταθούν υποστηρικτικά στην κοινωνία του Διδυμοτείχου βοηθώντας να παραμείνει το σχολείο στη θέση του και να δημιουργηθούν οι σχολές που αξίζει να έχει το ακριτικό μας Διδυμότειχο.

· Ζητάμε από την Ομοσπονδία μας την συνδικαλιστική, ηθική και νομική υποστήριξη της, όπως επίσης και να παρέμβει, όπως ήδη έπραξε αρχικά, επί του θέματος στο Υπουργείο Παιδείας.

Δεν είναι δυνατόν στην ταλαιπωρημένη ακριτική μας πόλη να λαμβάνονται τέτοιες αποφάσεις που δήθεν εξυπηρετούν την ανάπτυξή του, ενώ όλοι γνωρίζουν τι σημαίνει για μια πόλη ή ένα χωριό το κλείσιμο μιας σχολικής μονάδας. Αν αυτή είναι η αντίληψη για την ανάπτυξη στην περιοχή μας, τότε είναι κοντόφθαλμη και κινδυνεύει να αποτύχει. Ελπίζουμε ότι και την τελευταία στιγμή θα δοθεί η σωστή λύση στο ζήτημα που θα εμπεριέχει και την δημιουργία του Πανεπιστημιακού Τμήματος της Ψυχολογίας και την απρόσκοπτη λειτουργία της Σχολικής Μονάδας. Σε διαφορετική περίπτωση θα αξιολογήσουμε την κατάσταση και θα προχωρήσουμε στις κατάλληλες ενέργειες συνδικαλιστικές και νομικές.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

◉ Διαβάστε ακόμη