Έχουν σχέση τα Μαθηματικά με τη Λογοτεχνία;
Σε αυτό το ερώτημα προσπάθησαν να απαντήσουν οι μαθητές του τμήματος Β3, του 3ου Γυμνασίου Αλεξανδρούπολης, με τη βοήθεια της εκπαιδευτικού-συγγραφέα Μυρσίνης Λενούδια σε σχετική δράση που πραγματοποιήθηκε τον Δεκέμβριο, αναζητώντας τους δρόμους που θα μπορούσαν να συναντηθούν οι λέξεις και οι αριθμοί.
Η κ. Λενούδια, με την εμπειρία της από τέτοιου είδους δράσεις, έφερε αρχικά τα παιδιά σε επαφή με το κίνημα του OuLiPo και τη δυνητική λογοτεχνία. Στόχος, να δημιουργηθούν λογοτεχνικά κείμενα ακολουθώντας συγκεκριμένους κανόνες, οι οποίοι, αντί να δεσμεύουν τη γραφή, την απελευθερώνουν. Τα μαθηματικά – πιο συγκεκριμένα οι αφηρημένες δομές των σύγχρονων μαθηματικών – προσφέρουν χιλιάδες κατευθύνσεις «ανοίγματος» και «κλεισίματος» ενός κειμένου.
Οι μαθητές αγκάλιασαν με ενθουσιασμό την προσπάθεια αυτή, αφήνοντας ελεύθερη τη φαντασία τους και με διάθεση να κάνουν κάτι διαφορετικό αξιοποίησαν τη δημιουργική γραφή και αντιμετώπισαν τη λογοτεχνία ως πεδίο παιχνιδιού και πειραματισμού.
Η δράση οργανώθηκε στο πλαίσιο του μαθήματος των μαθηματικών από την εκπαιδευτικό και ενδοσχολική συντονίστρια της ειδικότητας κ. Λίλα Πετρούδα, ενώ την παρακολούθησαν και άλλοι εκπαιδευτικοί του σχολείου.