Τρίτη 24 Δεκεμβρίου 2024

Υδροπλάνα και υδάτινα πεδία προωθεί η Περιφέρεια ΑΜΘ σε Αλεξανδρούπολη και Σαμοθράκη – Προχωρημένες συζητήσεις με την «Ελληνικά Υδατοδρόμια» – Τι λέει ο Πρόεδρος της εταιρίας Τάσος Γκόβας

Τον Οκτώβριο του 2014 με τις διαβεβαιώσεις της τότε διοίκησης του Ο.Λ.Α. οι κάτοικοι του Έβρου υποτίθεται, πως θα έβλεπαν τα πρώτα υδροπλάνα να βρίσκονται στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και να πραγματοποιούν πτήσεις με ένα δίκτυο υδαροδρομιών σε πλήρη ανάπτυξη …10 χρόνια μετά ούτε υδατοδρόμια, ούτε υδροπλάνα. Ένα σχέδιο που αποδέχτηκε πως «ναυάγησε» πριν καν ξεκινήσει …

Στα χρόνια που μεσολάβησαν αρχές και φορείς μπορεί να συμφωνούσαν στην αναγκαιότητα μιας τέτοιας προοπτικής αλλά στην πραγματικότητα, δεν έκαναν ποτέ ουσιαστικές και συγκεκριμένες ενέργειες για την επίτευξη αυτού του στόχου, με τις εκάστοτε κυβερνήσεις να παλινδρομούν πολλές φορές με τα εμπόδια και τα προσχώματα να κυριαρχούν και με τις δύο εταιρίες που δραστηριοποιούνται στον τομέα αυτόν να εκφράζουν μονίμως ενδιαφέρον για μια τέτοια εξέλιξη.

2024 και αφού ο αρχικός σχεδιασμός δεν προχώρησε ποτέ, φαίνεται πως η νέα περιφερειακή αρχή ΑΜΘ είναι διατεθειμένη να βάλει μπρος και πάλι το «στοίχημα» υδροπλάνα, αλλά σε μια νέα βάση και σε μια άλλη συνθήκη, αντιλαμβανόμενη πως για να ξεκολλήσει αυτή η υπόθεση πρέπει να κάνει άλλα βήματα και να κοιτάξει προς την κατεύθυνση των υδάτινων πεδίων, όπως έκαναν πολλές άλλες περιοχές της χώρας και τα κατάφεραν, αφού με αυτόν τον εναλλακτικό και πιο ευέλικτο τρόπο παρακάμπτονται η δαιδαλώδης γραφειοκρατία και νομοθεσία, με τις ατέλειωτες αποφάσεις και εγκρίσεις, χάνοντας χρόνο και αξιοπιστία.

Η περιφέρεια ΑΜΘ βάζει συγκεκριμένους στόχους και πλάνο υλοποίησης αρχικά για τα λιμάνια Αλεξανδρούπολης και Σαμοθράκης και μετέπειτα την σύνδεση και με άλλα λιμάνια όπως Θάσο, Καβάλα και Θεσσαλονίκη, έχοντας ήδη κάνει τις ανάλογες συζητήσεις και επαφές με τον πρόεδρο της εταιρίας «Ελληνικά Υδατοδρόμια» Αναστάσιο Γκόβα, ο οποίος επιβεβαιώνει το ένθερμο κλίμα ενδιαφέροντος και θέλησης να εξεταστούν οι δυνατότητες και προοπτικές για το εγχείρημα των υδάτινων πεδίων, εξηγώντας πως ουσιαστικά τα υδάτινα πεδία επιτρέπουν μέσα από εγκεκριμένους θαλασσοδιαδρόμους να πετούν τα υδροπλάνα σε περιοχές που δεν έχουν ακόμα εγκαταστάσεις υδατοδρομίου, επεκτείνοντας τον αριθμό των αεροπορικών δρομολογίων και των ευκαιριών διασύνδεσης μεταξύ προορισμών.

Ο κύριος Γκόβας εκφράζει την αισιοδοξία του, ότι οι διαδικασίες μπορούν να προχωρήσουν γρήγορα, καθώς ένα υδάτινο πεδίο για να λειτουργήσει απαιτούνται μόνο λίγες ημέρες περίπου 60, με πολύ λιγότερες αποφάσεις και άδειες χωρίς την εμπλοκή πολλών φορέων, χωρίς την συναίνεση των οργανισμών λιμένων και μέσα σε ελάχιστα λεπτά και συγκεκριμένα13, με 6 πτήσεις την ημέρα, θα μπορεί ένας επιβάτης να ταξιδεύει με απόλυτη ασφάλεια από και προς τα λιμάνια Αλεξανδρούπολης και Σαμοθράκης και με την επισήμανση ότι υδροπλάνα της εταιρίας μπορούν να πραγματοποιούν πτήσεις ακόμη και το χειμώνα, που οι καιρικές συνθήκες είναι εξαιρετικά δύσκολες.

Το εξειδικευμένο προσωπικό της εταιρίας θα έρθει σύντομα να δει από κοντά την περιοχή και τους θαλάσσιους διαδρόμους, αφού η περιφερειακή διοίκηση είναι έτοιμη να υποβάλλει αίτημα για κατάθεση φακέλου και να προχωρήσει στην σχετική προγραμματική σύμβαση.

Ο πρόεδρος της «Ελληνικά Υδατοδρόμια» φέρνει το παράδειγμα της πρόσφατης έγκρισης των υδάτινων πεδίων στα Διαπόντια νησιά λέγοντας πως αποτελεί χρηστικό εργαλείο για την ανάπτυξη ποιοτικού τουρισμού και συνεπακόλουθα της τοπικής οικονομίας σε Ερείκουσα, Οθωνούς και Μαθράκι, το ίδιο μπορεί να συμβεί και στον Έβρο, άλλωστε  τα υδροπλάνα προβλέπεται να αποτελέσουν την «έξυπνη» λύση που θα φέρει αποτελεσματικές αλλαγές στην μετακίνηση των επιβατών αλλά και «αέρα» ανανέωσης στα προσφερόμενα τουριστικά προϊόντα.

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

◉ Διαβάστε ακόμη