Λίγες ημέρες μετά την ανακοίνωση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη για την ίδρυση της κτηνιατρικής σχολής στην Ορεστιάδα από το ΔΠΘ, έχει ήδη ξεκινήσει η συζήτηση από τους εμπλεκόμενους φορείς για τα επόμενα βήματα που πρέπει να γίνουν, ώστε η ημερομηνία έναρξης της, το 2026 να καταστεί εφικτή, καθώς όλοι παραδέχονται, πως πρόκειται για μία από τις πιο κοστοβόρες και απαιτητικές σχολές.
Το εγχείρημα θα επιβεβαιώσει, ο πρύτανης του ΔΠΘ, Φώτης Μάρης μιλώντας σε συνέδριο της Κομοτηνής για την ανάπτυξη της περιφέρειας ΑΜΘ, είναι εξαιρετικά δύσκολο αλλά και σύνθετο, αναφέροντας χαρακτηριστικά, ότι μια κτηνιατρική σχολή, έχει μεγαλύτερες απαιτήσεις και ανάγκες ακόμη και από μία ιατρική σχολή. Ωστόσο, όπως επισημαίνει το ΔΠΘ θα εργαστεί σκληρά και οργανωμένα σε συνεργασία με την τοπική κοινωνία και τους φορείς του Έβρου, προκειμένου η Ορεστιάδα να υποδεχτεί αυτή τη μεγάλη σχολή.
Και μπορεί πριν από ένα χρόνο ο πρύτανης από την Ορεστιάδα σε μια ειδική συνεδρίαση για την ανάπτυξη του πανεπιστημίου, να μην άφηνε κανένα απολύτως περιθώριο για την οποιαδήποτε σκέψη περί κτηνιατρικής στην περιοχή, τώρα εμφανίζεται ικανοποιημένος από αυτήν την εξέλιξη, λέγοντας πως πρέπει όλοι να τρέξουν και να προλάβουν, ώστε το Σεπτέμβριο του 2026 να ανοίγει μια νέα σελίδα, τόσο για το ΔΠΘ όσο και για την κοινωνία του βορείου Έβρου.
Ο κύριος Μάρης εξηγεί τα στάδια, τα οποία πρέπει να ακολουθηθούν για να, προχωρήσει η κτηνιατρική, μια σχολή για την οποία σημειώνει την διεκδικούσαν πολλές περιοχές, όμως η εξαγγελία του πρωθυπουργού σταματά πια κάθε βλέψη που μπορεί να προέρχεται απ ’άλλου, άλλωστε, η απόφαση αυτή λήφθηκε από την κυβέρνηση με βάση συγκεκριμένα δεδομένα και στοιχεία, που αποδεικνύουν τη δημογραφική κατάρρευση του βορείου Έβρου και την αναγκαιότητα να σταματήσει αυτή η κατάσταση.
Αρχικά, πρέπει να υποβληθεί επικαιροποιημένο το αίτημα περί ίδρυσης της κτηνιατρικής στην Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης, από εκεί και μετά να πάρει τη θετική εισήγηση, στην οποία θα περιλαμβάνεται, το οργανόγραμμα, οι πιστώσεις για τα έργα που πρέπει να γίνουν αλλά και για τη στελέχωση της, έτσι ώστε να μπορέσει με την σειρά του ο υπουργός παιδείας να καταθέσει τη σχετική νομοθετική ρύθμιση.